ideetjes gezocht: tante perenboom: FOTO!
Moderator: Chantal
ideetjes gezocht: tante perenboom: FOTO!
Ik heb de smaak te pakken na kiekboe minnie. Dat vond ik zo leuk om te doen en het is zooooo goed ontvangen dat ik voor mijn andere nichtje ook een bijzondere taart wil maken.
Het verzoek was woezel en pip.
Nu lijkt het me leuk om tante perenboom te maken. Voor de stam een hoge biscuit van 15 cm doorsnede en de kruin een 20 cm blanda. Beiden bijsnijden, natuurlijk. Maar dan... Tante perenboom heeft een gladde stam, dat lijkt me zo saai! De kruin bekleed ik met 'klimop' blaadjes of rondjes (dat lijkt misschien meer op het 2d-plaatje?) Slinger in de boom, gezichtje op de stam. En verder? Buurpoes die in de boom klimt? Of toch een woezel en pipje boetseren?
Hebben jullie ideetjes?
Het verzoek was woezel en pip.
Nu lijkt het me leuk om tante perenboom te maken. Voor de stam een hoge biscuit van 15 cm doorsnede en de kruin een 20 cm blanda. Beiden bijsnijden, natuurlijk. Maar dan... Tante perenboom heeft een gladde stam, dat lijkt me zo saai! De kruin bekleed ik met 'klimop' blaadjes of rondjes (dat lijkt misschien meer op het 2d-plaatje?) Slinger in de boom, gezichtje op de stam. En verder? Buurpoes die in de boom klimt? Of toch een woezel en pipje boetseren?
Hebben jullie ideetjes?
Laatst gewijzigd door diane76 op vr mei 27, 2011 11:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl ... 2&aql=&oq=
5e van links, zoals jij beschrijft gewoon lekker allemaal op de boom. Leuk!
wel een uitdaging haha
5e van links, zoals jij beschrijft gewoon lekker allemaal op de boom. Leuk!
wel een uitdaging haha
Goed idee. Die tulpjes op de boom, een zonnetje op een floral wire...
Ik zat te denken om eens een cake drum aan te schaffen, dan kan daar de mol en woezel en pip op. Buurpoes tegen de boom op... Het lijkt me wl wat.
Ik zat te denken om eens een cake drum aan te schaffen, dan kan daar de mol en woezel en pip op. Buurpoes tegen de boom op... Het lijkt me wl wat.
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 29,r:4,s:0
die bedoel ik en idd de tulpen en poes en zon en woezel en pip allemaal op de stam puzzlen....
*duikt nu weg?*
die bedoel ik en idd de tulpen en poes en zon en woezel en pip allemaal op de stam puzzlen....
*duikt nu weg?*
Ik ben er trots op!!! Ik heb 'm gemaakt op een standaard voor bruidstaarten en heb alleen het bovenste en de onderste plateau gebruikt. Ben erg benieuwd wat mijn broer en schoonzus ervan vinden. Ze verwachten een 2d, hoewel, ze kennen me... Ze zijn iig nieuwsgierig 

Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Had ik al gezegd dat ik trots benCil schreef:Wooooooooooooooowwwwwwwwwwww, die is zóóóóóó lief en mooi en schattig!!!

Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gewoon proberen! Volgens mij kun jij heul veul dingen... En anders maak ik 'm wel voor jeCil schreef:Nou, je mag zeker trots zijn, ik ben echt poepiejaloers, dat zou ik noooooit kunnen!

Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Geweldig ik vind het altijd zo knap.
Heel mooi!
Heel mooi!
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Mijn haakblog
- channiemam
- J&J HAWAII
Net terug van de verjaardag, zeer goed ontvangen! Ze hadden inderdaad geen tante P. verwacht. Mijn nichtje wilde P ip meteen pakken, zo lief... Poe, en dan aansnijden, daar heb ik altijd een hekel aan. Maarja, het hoort erbij, ook de smaak was goed. Weer veel complimentjes ontvangen 
Mieke, ik heb mijn standaard gebruikt, de bol is een 20 cm blanda en de stam is een 15 cm met een dubbele hoeveelheid mix, zodat hij erg hoog werd. De stam heb ik wat bij gesneden, zodat hij niet zo recht was. Ik had geen stevig karton in huis, anders had ik 'm gestapeld. Bij gebrek aan beter dus de standaard. Op zich was het wel lekker vervoeren! Hij stond als een huis!
Heb ik je vragen een beetje beantwoord?
Iedereen bedankt voor de complimentjes!

Mieke, ik heb mijn standaard gebruikt, de bol is een 20 cm blanda en de stam is een 15 cm met een dubbele hoeveelheid mix, zodat hij erg hoog werd. De stam heb ik wat bij gesneden, zodat hij niet zo recht was. Ik had geen stevig karton in huis, anders had ik 'm gestapeld. Bij gebrek aan beter dus de standaard. Op zich was het wel lekker vervoeren! Hij stond als een huis!
Heb ik je vragen een beetje beantwoord?
Iedereen bedankt voor de complimentjes!
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Jeetje, Hanne... Voor mijn gevoel doe ik ook maar wat! Wat zou je willen doen dan? Op zich lijkt het me erg leuk om met elkaar een taart te maken. Ik denk dat ik van jou (en anderen) ook veel kan leren. Maar, het lijkt me wel leuk! (wat een compliment zeg, ik ga bijna naast m'n schoenen lopen...Hanne schreef:wat een kunstwerk! kun je niet eens een workshopje geven voor jippers die iets dergelijks willen realiseren? jouw creaties zijn altijd zo mooi, ik zou graag van je leren.

Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
-
- J&J SANTORINI