mijn allereerste cakepops zijn af

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Hanne

mijn allereerste cakepops zijn af

Bericht door Hanne »

en wat was dat een drama met die candy meltz. wat een rotspul is dat zeg. het werd niet zacht in de magnetron (keurig op laag vermogen met intervallen van 30 seconden geroerd). het werd niet zacht au bain marie. uiteindelijk met een flinke scheut arachide olie is het gelukt.
de eerste cakepops heb ik dus in veel te dik spul gedoopt waardoor ze niet echt smooth zijn. de laatste drie gingen pas goed. en dan heb ik natuurlijk een zoon die niet met sprinkeltjes genoegen neemt. helaas, want dan zie je eventuele oneffenheden niet zo erg. nee het moesten dus angry birds zijn.
hun snaveltjes zijn van de puntjes van bananansnoepjes, hun oogjes van in reepjes gesneden engelse drop en hun wenkbrauw van roldrop. poehee, dit heeft me tien jaar van mijn leven gekost.
nu nog blauwe vogels en varkens. ik ben nu pas op 1/3.
maar ik weet iig nu hoe ik die candy meltz zacht kan krijgen. dat scheelt een hoop ergernis.
Suuz

Bericht door Suuz »

Poeh zeg.. Hopelijk heb je wel een leuk resultaat en ik ben benieuwd na de foto
Hanne

Bericht door Hanne »

nou ja de balletjes op zich maken en het snoep voor de gezichtjes op maat maken was een peulenschil, maar die candy meltz haat ik echt. wat een shit dingen. maar goed, beloofd is beloofd dus ik heb er nog 20 voor de boeg.
van het eindresultaat zal ik een foto maken.
Sinder

Bericht door Sinder »

Ik ben benieuwd! Ik vind het vaak heel erg verschillen van zakje tot zakje. Je moet ze in elk geval goed warm hebben, wil het überhaupt mooi vloeibaar zijn. Zo niet, is een lepeltje Crisco heel geschikt om het wél zo mooi te krijgen!
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Ik hoopte ook al op wat tips van ervaren Candy Melt gebruiksters... Heb ook zo'n zakje liggen maar was huiverig het te gebruiken!

Sinder je zegt Crisco, mag dat dan ook gewone margarine zijn?
Hanne

Bericht door Hanne »

ik heb arachide olie gebruikt, dat heeft geen smaak en het werkte prima. uiteindelijk na een uur van pure ergernis. man, ik wilde dat bakje met smurrie het liefst tegen de muur kwakken. leander vond de vogeltjes heel mooi. gelukkig legt hij de lat een stuk lager dan ik.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Hee hanne, ik zit al de hele dag te wachten op

fooooooooooootooooooooo's!
Fijn dat het gelukt is. Wat een crime is het dan he en wat kan je je er dan aan ergeren he?
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Sinder

Bericht door Sinder »

Ik zou idd kiezen voor iets zonder smaak, dus margarine lijkt me niet handig. Crisco hebben ze tegenwoordig ook bij Jumbo heb ik mij laten vertellen, bij de buitenlandse producten!
Hanne

Bericht door Hanne »

Dorien schreef:Hee hanne, ik zit al de hele dag te wachten op

fooooooooooootooooooooo's!
Fijn dat het gelukt is. Wat een crime is het dan he en wat kan je je er dan aan ergeren he?
ze zijn al ingevroren :oops: maar als ik de blauwe vogeltjes en de groene varkentjes af heb, zal ik een paar foto's van het geheel plaatsen. dat is vast mooier dan alleen deze eerste (mis)bakseltjes.
Plaats reactie