Vraag over Koekiemonster Cupcakes

Moderator: Chantal

Plaats reactie
@ri

Vraag over Koekiemonster Cupcakes

Bericht door @ri »

Is dat wat.. zet ik al mijn taartspullen op mp, haal ik het ineens in mijn hoofd om Koekiemonster cupcakes te gaan maken :D Het trekt dus toch nog een beetje. Reden is verjaardag van mijn liefste collega/kamergenootje, die ik de cc's graag wil geven.

Maar ik had een paar vraagjes. Zou de kokos te kleuren zijn met de Wiltonkleurstof voor marsepein? Moet ik dit dan nog verdunnen? Wordt de kokos dan niet heel kleverig?

Ik heb voor de ogen mentosjes. Iemand nog een suggestie waarmee ik het zwarte stipje kan maken? Voor de rest moet het wel lukken denk ik (en zo moeilijk zijn ze nou ook weer niet toch?)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

gewoon van fondant>>?
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Ja hoor, heb ik gedaan. Kokos in een klein bakje met deksel doen, beetje kleurstof erbij en tijdje schudden, evt. wat xtra kleurstof erbij doen. Klontert een beetje, maar het meeste is goed blauw en bruikbaar.
Niet kleverig bij mij iig. Beginnen met niet te veel kleurstof ws.

Leuk zijn ze he.
Laatst gewijzigd door Mara op za jun 11, 2011 9:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Zwart stipje met foodpen/icing tube of idd. met klein bolletje fondant/marsepijn.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
@ri

Bericht door @ri »

Oja, vergeten te melden. Ik heb niets meer in huis qua marsepein e.d., en ik moet ze dinsdag gemaakt hebben (dus ik zoek iets wat doorgaans in huis is :-) ). Desnoods maak ik wel een stip met een watervaste stift, dan eten we die mentosjes maar niet (smaakt ook voor geen meter natuurlijk bij de cc). Ik heb er zin in!!

Oja, en zou ik ze morgen al kunnen maken voor dinsdag? Of is maandag echt veel beter/lekkerder?
Jeanet

Bericht door Jeanet »

drop???
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Besmeren met witte pasta en dat door de kokos rollen. Dropjes voor de ogen (of ander klein rond snoepje) en een koekje (half koekje) in de mond en dat is dan gelijk de mond.

En heb je de spullen hier op MP gezet?
@ri

Bericht door @ri »

Annemarie schreef:En heb je de spullen hier op MP gezet?
Yes. Met een beetje geluk ben ik alles in 1 keer kwijt (heb het er gister opgezet en ik kreeg gelijk 2 pb's voor het hele pakket).
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb ze ook wel gespoten gezien met icing of botercreme, allemaal kleine toefjes zeg maar, geeft ook een leuk effect. Of met een klein scherp schaartje knipjes in het marsepein maken.
Hanneke
J&J SANTORINI

Bericht door Hanneke »

Annemarie schreef:Ik heb ze ook wel gespoten gezien met icing of botercreme, allemaal kleine toefjes zeg maar, geeft ook een leuk effect. Of met een klein scherp schaartje knipjes in het marsepein maken.
of als je een sugar craft gun dinges hebt (of een knoflookpers): heeeeel veel sliertjes maken van marsepein en klein hakken tot hagelslag formaat.

Of blauwe sprinkles/strooisel kopen bij een van de webshops (als je nog tijd hebt)
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Jolanda
J&J SANTORINI

Bericht door Jolanda »

blauwe botercreme
daarover heen strooide ik blauw kokos, met glitter

koekje is een derde kaakje
ogen marsepein
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/