Ik ben bezig met de proeftaartjes: 3 taartjes van 10 cm doorsnede. En ook zo;n 10 cm hoog (als het niet meer is). NOOIT WEER!! Wat een but werk zeg. Fondant scheurt aan alle kanten. Plooi na plooi na plooi weet ik te maken (en dan maak ik dus niet een plooientaart). Ik doe het echt niet weer! Bah bah bah.
Ik breng ze morgen maar gewoon en verzeker ze dat de echte taart ook echt strak wordt.
Dit is gewoon geen doen. Grmbl.
En nu maar weer aan de slag.
Wat een (*^*&%*&( werk :evil: (met foto's nu)
Moderator: Chantal
Wat een (*^*&%*&( werk :evil: (met foto's nu)
Laatst gewijzigd door Mon op do jun 23, 2011 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Nou, het zit erom. Maar vraag niet hoe. Ik heb dik geprobeerd, iets dunne, groot uitgerold, iets kleiner. Niets werkt. Ik kan dit gewoon niet, dat kleine spul :S.
Ik heb nu wel 3 taartjes, maar de zijkanten en de randen zijn dik gescheurd. Hopelijk gaan ze er van uit dat dat bij de echte taart niet het geval is.
Dit is het resultaat. Ik ben er niet trots op, maar goed, zo kunnen ze wel een beetje kiezen wat ze willen. Het eerste taartje had ik te dun bekleedt, ziet er niet uit. Het 2e taartje ging wat beter, maar scheurde tot en met. Het 3e taartje ging ik oefenen met de diamond cutter, zucht ...
Het blauw wordt vervangen door een blauw lint, van 3 cm (ik begin nu toch maar niet aan de draperieën), er komt een letter topper op te staan (4 letters, die van hem, die van haar en die van hun 2 kindjes) en daaromheen bloemetjes en misschien wat roosjes.

Ik heb nu wel 3 taartjes, maar de zijkanten en de randen zijn dik gescheurd. Hopelijk gaan ze er van uit dat dat bij de echte taart niet het geval is.
Dit is het resultaat. Ik ben er niet trots op, maar goed, zo kunnen ze wel een beetje kiezen wat ze willen. Het eerste taartje had ik te dun bekleedt, ziet er niet uit. Het 2e taartje ging wat beter, maar scheurde tot en met. Het 3e taartje ging ik oefenen met de diamond cutter, zucht ...
Het blauw wordt vervangen door een blauw lint, van 3 cm (ik begin nu toch maar niet aan de draperieën), er komt een letter topper op te staan (4 letters, die van hem, die van haar en die van hun 2 kindjes) en daaromheen bloemetjes en misschien wat roosjes.

Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
maar ik vind de decoratie wel erg mooi hoor! en de mensen kunnen echt wel aan de andere taarten zien dat je wel netjes kunt bekleden.
volgende keer van die blanda bolletjes gebruiken van 12 cm. die kunnen bijna niet mislukken.. zitten tenminste geen moeilijke hoeken in.
volgende keer van die blanda bolletjes gebruiken van 12 cm. die kunnen bijna niet mislukken.. zitten tenminste geen moeilijke hoeken in.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011