Laagjespot a la Bakerella

Moderator: Chantal

Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4306
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

zo, ik ga nu dit draadje, uit eigenbelang, weer even naar boven halen. Ik denk dat het dit wordt voor de leerkrachten dit jaar.
B!ko vindt het iig een leuk idee. Eens kijken of ik dat zuiveringszout kan vinden hier in het dorp.

Zou ik ook gewoon zelfrijzend bakmeel kunnen gebruiken? Dat scheelt een hoop gehannes.

Leuk etiketje laten maken door zoon en hopla! klaar voor de zomer. We hebben hier nog maar anderhalf week te gaan 8)
Mink@ mv B. 22 jaar
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11003
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Ik maak deze, hoef je ook niet op zoek naar zuiveringszout ;) Ze passen perfect in die potten van de Xenos
http://oeifactory.blogspot.com/2010/06/ ... .html#more
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
BreTui
J&J SANTORINI
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Bericht door BreTui »

oh, wat een leuk idee.
Goed dat ik het nu zie; Kyra neemt over anderhalve week afscheid van de PSZ... en laten die nou gek zijn op koekjes!!
Dan bakken we voor de kinderen samen koekjes, en geven we de juffen een DHZ variant ;)
(onder het mom van beter goed gejat dan slecht verzonnen ;) )
Brenda, mv Rianne (29-07-03) en Jax(Kyra) (06-07-07)

~Waar zonnestralen regendruppels strelen en het licht het donker kust~
Mamarielle
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:16 pm

Bericht door Mamarielle »

Dorien schreef:Ik maak deze, hoef je ook niet op zoek naar zuiveringszout ;) Ze passen perfect in die potten van de Xenos
http://oeifactory.blogspot.com/2010/06/ ... .html#more
ja deze link had ik hierboven ook al ergens neergezet en voor Lucas verjaardag heb ik deze gemaakt (voor de PSZ leidsters). Het was een groot succes, de leidsters vonden het een erg leuk cadeau, ze kenden het ook helemaal niet en dat maakte het natuurlijk ook erg leuk. Ik had potten van de Xenos met een platte deksel gebruikt en daar paste het precies in.
Gebruikersavatar
Sandra
J&J SANTORINI
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:58 pm

Bericht door Sandra »

Over weckpotten; hier worden ze bij Welkoop (Boerenbont) verkocht, zij hebben een compleet weck assortiment.

:)
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4306
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

Dorien schreef:Ik maak deze, hoef je ook niet op zoek naar zuiveringszout ;) Ze passen perfect in die potten van de Xenos
http://oeifactory.blogspot.com/2010/06/ ... .html#more
is bakpoeder nou niet gewoon hetzelfde als baking soda en is dat niet hetzelfde als zuiveringszout?

en als er staat:
150 gr bloem
1 theelepel bakpoeder
dan neem ik toch gewoon 150 gr zelfrijzend bakmeel?

Wie weet dat?
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Hanneke
J&J SANTORINI
Berichten: 2548
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 2:28 pm

Bericht door Hanneke »

Katje schreef:
Dorien schreef:Ik maak deze, hoef je ook niet op zoek naar zuiveringszout ;) Ze passen perfect in die potten van de Xenos
http://oeifactory.blogspot.com/2010/06/ ... .html#more
is bakpoeder nou niet gewoon hetzelfde als baking soda en is dat niet hetzelfde als zuiveringszout?

en als er staat:
150 gr bloem
1 theelepel bakpoeder
dan neem ik toch gewoon 150 gr zelfrijzend bakmeel?

Wie weet dat?
ja doe ik dus wel - ik verwacht van koekjes ook niet dat ze "mooi gaan rijzen" (zoals muffins of biscuitdeeg) , dus gewoon zelfrijzend bakmeel is voor mij goed genoeg!
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11003
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

bakpoeder heb ik gewoon zo'n zakje gekocht met 5 zakjes. Zelfrijzend bakmeel kan vast ook wel maar ik heb de koeken (uit zelfbescherming) zelf nog nooit gemaakt
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
marjon mv wilma

Bericht door marjon mv wilma »

Dank voor de tip. Ik heb het recept gisteren even uitgeprobeerd in een mooie weckpot, zodat ik al weet dat het precies past voor het einde van het schooljaar over een paar weken. Daarna heb ik zelf de koekjes gebakken en hebben we een weckpot vol koekjes aan de balletjuf gegeven naar de slotvoorstelling. Zelf natuurlijk ook koekjes geproefd. Lekker hoor. Ik had smarties genomen ipv M&M's omdat op smarties geen letter M gedrukt staat, maar dat is niet aan te raden: smarties verliezen hun kleur tijdens het bakken. Ik had er ook van die mini-smarties door: minifeest van Dr. Oetker. Die bleven prachtig op kleur.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

ja moet ook aan de slag laatste dag voor 1 juf al deze week, gaat ook met zwangerschapsverlof. Heb je toevallig de etiketten ook digitaal corina?

chips havermout vergeten :x
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

artcoco schreef: Dat soort verslagen geloof ik dus gewoon... deze wilde ik perse niet zelf gaan ondervinden! Of een keer als ik veel afnemers heb... maar dan ga ik een keer deze maken:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=103585
hihi, kijk nou die eerste reactie van de link :lol:
ik heb ze trouwens nog steeds niet gemaakt! terwijl er geen moeilijke ingrediënten in moeten.
vind ze zo leuk!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Suzanne

Bericht door Suzanne »

morgen, havermout eerst halen.
Gast

Bericht door Gast »

artcoco schreef:Oja... wat ik nou mis in dit draadje: waar zijn de foto's van al die mooie koekjespotten?!?!? :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Hihi Ilja, jij dacht: ik plak gewoon een sterretje over die taalkwestie ::lol:
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gast

Bericht door Gast »

Esther schreef:Hihi Ilja, jij dacht: ik plak gewoon een sterretje over die taalkwestie ::lol:
OH neeeeee Esther, ik ben toch zéker van mijn taal-ding, ik heb het uit betrouwbare bron :D ! Het lijkt op de foto of de sticker er over heen zit, maar in het echt is dat niet zo. Je bent wel scherp zeg!
Jeanne
J&J SANTORINI
Berichten: 1649
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:48 am

Bericht door Jeanne »

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben niet helemaal tevreden, maar hij gaat toch mee, L iene vindt hem namelijk wel ok. Ik had een aantal oude glazen koffiebewaarpotten gekregen van mijn moeder, had daar alle ingrediënten in afgemeten, zodat ik dan alle potten meteen kon maken. Maar nu bleek dat deze pot net iets kleiner was dan de vorige, dus op het einde pasten er geen m&m's meer bij, en toen wou ik wat minder havervlokken en toen liep dat door elkaar, en toen dacht ik: het is veel te mooi weer om binnen te zitten. Hop, deksel erop, de juf is vast toch wel blij. De volgende dagen kan ik nog 5x in de herkansing :wink:
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
Gast

Bericht door Gast »

Weet je? Ik sta in dubio. Aan de ene kant vind ik niet dat ik iets voor de juf hoef te maken omdat ze gewoon haar werk doet en er ook al een juffendag is. Maar aan de andere kant is het Domo-balletje wel gaan rollen bij deze juf en voelde ze zich wel oprecht lullig dat ze Dominic bijna een jaar lang heeft toegestaan om onder te presteren.

Hmmm. Ik denk er nog even over na, ik heb nog een week of 4.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Afbeelding
Afbeelding

de etiketten op de wekpotten blijven niet zo goed zitten omdat deze ovaal zijn, verder tevreden. De meiden moeten zodadelijk zelf nog even een etiket schrijven met Meester Willy's koekjes en Juf Sabine's koekjes, deze komen op de andere kant.
Ze hebben ze tussen de middag zelf gevuld. Timber vroeg of ze er daarna mee moest schudden...
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4306
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

uhhhhh ik heb rozijnen gekocht voor erbij, ipv noten, zou dat wat zijn? Lijkt mij namelijk wel lekker. De buuv had laatst havermoutkoekjes gebakken met rozijnen erin en ik vond dat zelf wel lekker.
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

artcoco schreef:
Suzanne schreef:Meester Willy's koekjes en Juf Sabine's koekjes, deze komen op de andere kant.
Check nog even de apostroph kwestie... :oops:
Inderdaad ::lol:
Juf Sabine eindigt op een 'stomme e' en hoeft dus geen hoge komma: "Juf Sabines koekjes". Meester Willy wil wel graag een apostrof.

@Minka: Je kunt er van alles door doen. Rozijnen zijn lekker! Die maken de koekjes iets smeuiiger vind ik zelf.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Suzanne

Bericht door Suzanne »

OK een stomme e. dat is te lang geleden voor mij. Thanx!
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11003
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Jeanne
J&J SANTORINI
Berichten: 1649
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:48 am

Bericht door Jeanne »

Esther schreef: Juf Sabine eindigt op een 'stomme e' en hoeft dus geen hoge komma: "Juf Sabines koekjes". Meester Willy wil wel graag een apostrof.
Ben je zeker dat Meester Willy een apostrof wil? Volgens mij enkel klinker die kort geschreven, maar lang uitgesproken wordt, toch? Dus hangt het af of het Willi of Willie uitgesproken wordt? Maar het is al lang geleden voor mij, hoor, dus ik twijfel.
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Bericht door mama van Fenna »

Jeanne schreef:
Esther schreef: Juf Sabine eindigt op een 'stomme e' en hoeft dus geen hoge komma: "Juf Sabines koekjes". Meester Willy wil wel graag een apostrof.
Ben je zeker dat Meester Willy een apostrof wil? Volgens mij enkel klinker die kort geschreven, maar lang uitgesproken wordt, toch? Dus hangt het af of het Willi of Willie uitgesproken wordt? Maar het is al lang geleden voor mij, hoor, dus ik twijfel.
Ik weet niet hoe het in het Vlaams is, maar in het Nederlands wordt de y volgens mij nooit als i uitgesproken :wink:
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Jeanne
J&J SANTORINI
Berichten: 1649
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:48 am

Bericht door Jeanne »

mama van Fenna schreef:
Jeanne schreef:
Esther schreef: Juf Sabine eindigt op een 'stomme e' en hoeft dus geen hoge komma: "Juf Sabines koekjes". Meester Willy wil wel graag een apostrof.
Ben je zeker dat Meester Willy een apostrof wil? Volgens mij enkel klinker die kort geschreven, maar lang uitgesproken wordt, toch? Dus hangt het af of het Willi of Willie uitgesproken wordt? Maar het is al lang geleden voor mij, hoor, dus ik twijfel.
Ik weet niet hoe het in het Vlaams is, maar in het Nederlands wordt de y volgens mij nooit als i uitgesproken :wink:
Je hebt gelijk, hoor, wij (nu ja, ik, andere Vlamingen moeten zelf maar reageren) zeg ook geen i voor y, maar ook geen ie, meer iets tussenin. Daarom twijfelde ik dus. Maar y wordt in Willy voorafgegaan door medeklinker, dus inderdaad 's. Leerzaam draadje, zo, over de koekjespotten :wink:
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik heb ze ook gemaakt
en de koekjespot en ook de scrub

geweldig leuk

meer ideen??

bedankt nog!
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Afbeelding
Afbeelding
ad youre service
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4161
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Bericht door Gerrie »

Chantal schreef:
artcoco schreef: Dat soort verslagen geloof ik dus gewoon... deze wilde ik perse niet zelf gaan ondervinden! Of een keer als ik veel afnemers heb... maar dan ga ik een keer deze maken:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=103585
hihi, kijk nou die eerste reactie van de link :lol:
ik heb ze trouwens nog steeds niet gemaakt! terwijl er geen moeilijke ingrediënten in moeten.
vind ze zo leuk!
Nou meiden, ik heb ze dus maar even gemaakt. 't is zo gedaan, wel een beetje plakkerig, mogelijk te kort in de vriezer gehad. Ik vind ze qua smaak niet super, wel lekker, maar niet super, alsof ik de zonnebloemolie toch nog teveel proef. (heb er ondertussen al wel 3 op :) )
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gast

Bericht door Gast »

Oh Jeanet, jij hebt mooie potten zeg, waar heb je die gekocht dan?
Mieke

Bericht door Mieke »

Ilja schreef:Oh Jeanet, jij hebt mooie potten zeg, waar heb je die gekocht dan?
De onderste in elk geval bij xenos, die heb ik ook staan om volgende week te vullen voor de juffen.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ja allemaal xenos
Ilse

Bericht door Ilse »

Oh wat zijn ze leuk. Dit zijn die van ons. De balletjuf was er erg blij mee, morgen krijgen de juffen van school hem.

Afbeelding
Plaats reactie