cc's maken
Moderator: Chantal
cc's maken
Ik heb besloten om voor Marit haar verjaardag simpele cc's te gaan maken. Wat is nu het beste succesrecept? Ik bak vrijwel nooit iets omdat ik geen oven heb (mag nu die van de buren gebruiken) dus het moet niet te moeilijk zijn.....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Het recept van Martine heb ik ook gebruikt voor Meike's verjaardag (thanx). Het oog wil ook wat, dus met een leuk gekleurd bakvormpje en wat versiersels ziet het er meteen al heel feestelijk uit. De Hema heeft leuke gestippelde cc vormpjes. Ik heb er nog een toef botercreme met speculoospasta en botercreme met rose Saroma op gespoten. En als ik het kan.. moet het jou zeker ook lukken!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
ik zou hier nog ofwel een zakje vanillesuiker ofwel een beetje citroenaroma aan toevoegen........Martine-mv-Lucas schreef:250 gr zelfrijzend bakmeel
250 gr boter
250 gr suiker
3 a 4 eieren
voor ca 24 stuks
Alles mixen, ca 10 minuten, 175 graden, ca 20 minuten, maar dat moet je wel even in de gaten houden.
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
ik ben erachter gekomen dat ik dus op lagere temperatuur moet bakken.Pauline schreef:bij mij worden ze juist altijd bol, wat doe ik fout?Sinder schreef:wil je er nog iets op ofzo?
Ik gebruik altijd de ccmix van de hebsjop. Ik vind ze heeeerlijk, voeg altijd wel citroenaroma toe. Ze blijven mooi plat dus makkelijk te versieren!
150 graden bak ik ze af, dan moeten ze wel iets langer. 25-30 minuten, even in de gaten houden.
net zoals met taart, bak ik nu ook af op maar 160 graden, en zo blijven ze mooi plat!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
ohhhh, vandaar. bedankt voor de tip!Chantal schreef:ik ben erachter gekomen dat ik dus op lagere temperatuur moet bakken.Pauline schreef:bij mij worden ze juist altijd bol, wat doe ik fout?Sinder schreef:wil je er nog iets op ofzo?
Ik gebruik altijd de ccmix van de hebsjop. Ik vind ze heeeerlijk, voeg altijd wel citroenaroma toe. Ze blijven mooi plat dus makkelijk te versieren!
150 graden bak ik ze af, dan moeten ze wel iets langer. 25-30 minuten, even in de gaten houden.
net zoals met taart, bak ik nu ook af op maar 160 graden, en zo blijven ze mooi plat!
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)