Laagjespot: wat doe ik fout?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Anne-Wieke
J&J TEXEL

Laagjespot: wat doe ik fout?

Bericht door Anne-Wieke »

Ik heb jullie enthousiaste draadje gelezen over de laagjespot. Heb het vandaag allemaal bij elkaar gezocht en een pot gevult voor de juf van Joël.

Toen bedacht ik dat ik eerst zelf maar eens de inhoud moest klaarmaken en proeven voordat we het weg zouden geven.

Maar wat was dat een plakkerige boel zeg. Alles bleef aan mijn handen plakken. Uiteindelijk zijn de koekjes wel gelukt, maar het maken van de balletjes was niet zo'n pretje.

Is het gewoon dat het een plakkerige massa wordt, of doe ik iets fout?

Ik had het recept van: "Een koekjespot voor Sophie" gebruikt.
Anne-Wieke, mv Joël (05-03-05), Thijs (03-07-07) en Annejolein (09-06-09) en Koen (06-10-2014)
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Ik had precies hetzelfde. Maar de koekjes waren lekker.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Cindy

Bericht door Cindy »

Ik moest ook mijn handen goed wassen na het rollen van de balletjes.
Niet dat mijn handen nu helemaal onder zaten, maar zeker de muizen van mijn handen waren echt wel vies.

De gebakken koekjes zijn gewoon té lekker!
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ballen maken met twee lepels??
Suuz

Bericht door Suuz »

wat voor boter heb je gebruikt? Vloeibare of harde boter uit de koelkast.
Anne-Wieke
J&J TEXEL

Bericht door Anne-Wieke »

Ik had roomboter uit de koelkast, maar die had ik wel even een beetje zacht laten worden.

De jongens vonden de koekjes ook erg lekker. Heb ze zelf nog niet geproefd omdat ik gisteren buikgriep had en nu net weer rustig aan begin te eten.

Ik denk dat ik toch maar een pot ga vullen voor de juf. Het ziet er ook zo leuk uit.
Anne-Wieke, mv Joël (05-03-05), Thijs (03-07-07) en Annejolein (09-06-09) en Koen (06-10-2014)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

voor koekjes moet de boter lekker koud zijn, dan blijft het steviger. daarom moet koekjesdeeg vaak een uur de koelkast in nadat je het tot een bal hebt gekneed. weet niet of dit ook in dit recept staat hoor!
waren ze wel lekker?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie