Laagjespot vraag

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Annemarie

Laagjespot vraag

Bericht door Annemarie »

I.p.v. bloem heeft Tonny zelfrijzend bakmeel gekocht en ik ben het maagzout vergeten te halen.

Kan ik het zelfrijzend bakmeel gebruiken ipv bloem en maagzout? En moet het bakpoeder er dan nog in?

Ik heb nog wel genoeg bloem dus kan ook alleen het maagzout weg laten en vervangen voor gewoon zout of niets?

Wie biedt raad.
Mieke

Bericht door Mieke »

Ik heb dit recept gebruikt.
http://oeifactory.blogspot.com/2010/06/ ... .html#more
heb je geen maagzout nodig.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik heb ook die van de oeifactory gedaan ik had zelfrijzend bakmeel en ging prima zonder toevoeging behalve al de andere dingen
Regina
J&J SANTORINI

Bericht door Regina »

Ik heb zaterdag het recept van de oei factory gemaakt en die waren erg lekker. Ik vond wel tijdens het mengen dat het erg veel chocola enzo was. Ik dacht het komt nooit goed maar dat bleek allemaal mee te vallen. Wij vonden ze geslaagd. Ik moet voor donderdag 9 potten maken. Dus ik weet wat ik moet doen aankomende 2 dagen :lol:
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

van wiki:

Zelfrijzend bakmeel is de kant-en-klaar verkrijgbare combinatie van bloem en bakpoeder. Wanneer hieraan smaakversterker(s) zoals zout, citroen, vanille, etc. zijn toegevoegd, noemt men het cakemeel.

dus dat kan prima. Mijn moeder verving bloem en bakpoeder ook altijd door zelfrijzend bakmeel en dat ging altijd prima.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Mooi Saskia, want ik ben inmiddels klaar :wink: .
Plaats reactie