3 dagen koorts

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelinda

3 dagen koorts

Bericht door annelinda »

Anne heeft nu 3 volle dagen koorts. tussen de 38,5 en 40 graden. Ze ziet meer richting de 40 dan de 38,5.

Ze hangerig, maar verder niks te merken. Geen rare uitslag, snotterig of zo iets.

Nu zit ik te twijfelen of ik morgen de huisarts moet bellen...
Volgens mij moeder moet je na 3 dagen koorts de huisarts bellen.
Wat zouden jullie doen?
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

nouja moeten moeten, je kunt na 3 dagen koorts bellen ja. Ze is al een jaar geweest. ALs je denkt dat ze er echt ziek van is dan zouik even gaan, anders zou ik nog even wachten (kan ook 6e ziekte zijn, dan hebben ze 3 of 4 dagen hoge koorts, dan is ineens de koorts over en krijgen ze uitslag. Kan geen kwaad!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Ik ben het met Dorien eens, je moet niks natuurlijk. Zeker als ze verder geen doodzieke indruk maakt of pijn heeft. Je moedergevoel zegt wel of het echt nodig is, maar ik vind het soms ook wel prettig om even overleg te plegen met de assistente van de huisarts.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
annelinda

Bericht door annelinda »

Nou dan wachten we nog even met bellen. Voor me gevoel heeft ze verder niks

En inderdaad de 5-6de ziekte, daar had ik nog niet aan gedacht.
niekje
J&J SANTORINI

Bericht door niekje »

Hier heeft de huisarts zelf als regel, na 3 volle dagen koorts altijd langskomen...hier heeft Jasper wel eens oorontsteking waar hij het niet laat merken dat hij er last van heeft, dus bij 3 dagen koorts zit ik met hem bij de dokter en meestal zijn het dan ook zijn oren...

Laatst zat er een weekend tussen en werden het er dus bijna 5, hij fronste wat met zijn wenkbrauwen, en reageerde van dat zijn al bijna 5 dagen, weer oorontsteking en dus weer aan de AB....nu gelukkig alweer tijdje geleden, ff afkloppen..*klopklopklop*

5e of 6e ziekte kan inderdaad ook, maar dan zou ze vandaag of morgen onder de uitslag moeten komen, dat is meestal na een dag of 3 koorts...

Beterschap met je meisje....

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
annelinda

Bericht door annelinda »

Vandaag is de koorts helemaal verdwenen. Maar ze heeft nu wel uitslag op haar rug, buik en iets in haar gezicht. Dat kan natuurlijk ook van de warmte komen!
We zullen het morgen weten....
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

nou fijn dat koorts weg is. Klinkt toch verdacht veel op 6e ziekte hoor! Finn had het rond zijn eerste verjaardag. Had 40 graden koorts op zijn verjaardag en de dag erna koortsvrij en allemaal vlekjes.
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
annelinda

Bericht door annelinda »

weet iemand hoe het ziet met besmetting enzo. Ik werk in de kraamzorg en moet donderdag weer beginnen. Morgen maar even bellen met kantoor.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Ja, duidelijk 6e ziekte. Wytse heeft het met 5 maanden gehad, Marrit net als F inn op haar 1e verjaardag. De uitslag zal morgen wel weg zijn, dan ben je er dus helemaal vanaf.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Suuz

Bericht door Suuz »

annelinda, besmetting is al geweest ;) idd ff bellen met de procendure..
wennetje

Bericht door wennetje »

Uitslag van 6e ziekte is wel kenmerkend, google anders even.
Ben je afgelopen dagen aan het werk geweest? Incubatietijd is 7 tot 17 dagen, geen idee of het schadelijk is voor kraamvrouwen of pasgeborenen, weten ze op je werk wel.
annelinda

Bericht door annelinda »

Vanmorgen even met het werk gebeld, teamleidster wist er niks van af :shock: .
Moest even met de huisarts bellen. Wacht nog op antwoord.
25 juli voor het laatst gewerkt.

O ja en het is echt de 6 de ziekte, is niet te missen nou!
Plaats reactie