taart maken die ruim 2 dagen auto kan overleven?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Pauline
J&J MALEDIVEN

taart maken die ruim 2 dagen auto kan overleven?

Bericht door Pauline »

Dit jaar vieren we Maarten zijn verjaardag in Italie.

Eigenlijk wil ik wel een taart maken maar ik heb geen idee hoe ik die goed ga houden in de auto :? We gaan namelijk woensdags weg en komen vrijdags (op zijn verjaardag) aan.

De volgende dag is ook nog eens mijn moeder jarig. Ook voor haar zou ik wel een taart willen maken. maar ja, hoe hou ik dat goed ...

Wie heeft er ideeen? of Tips?

de taart daar (af)maken is geen optie, we zitten namelijk in een hotel.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
C1ndy
J&J SANTORINI

Bericht door C1ndy »

in een 12V koelkastje? (of zijn die er alleen maar in 24v?) of anders een koelbox?
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
J0p1e
J&J SANTORINI

Bericht door J0p1e »

Is het niets om een houdbare bodem, iets van banketbakkersroom onaangemaakt (wat je kan aanlengen met water) en houdbare slagroom (die van Campina is lekker) en bresilienne ofzo mee te nemen? Ook op een hotelkamer kun je daarvan nog iets lekkers in elkaar draaien. Kan ook met fruit erop bedenk me nog, banaan moet toch wel goed te houden zijn in de auto?
En de kaarsjes niet vergeten natuurlijk ::wink:
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
SDegen
J&J SANTORINI

Bericht door SDegen »

Mijn eerste reactie: dan maar geen taart maken en meenemen. Dat is toch geen doen? 30-40 graden is warm hoor in de auto. En ik zou liever een tas meer spullen mee willen nemen in de auto dan die plek afgeven aan taart.

Maar er zal vast iemand zijn die de tip heeft voor je. :)
S y l v e t t e mv I r i s jan2006 N i e l s okt2007
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

ach nee Pauline, wat een gedoe en ge-emmer voor enkel een taart? Koop lekker een taart daar ter plaatse en maak dan voor hem een taart hier in NL als je zijn verjaardag daar viert. Oeps, ik zie dat zijn verjaardag helemaal niet meer in NL gevierd wordt? Is de hele familie dan in Italie? (wel superleuk!)

Als je toch perse een taart wilt maken ;) dan zou ik een koelbox aanschaffen, heel veel ruimte maken in je auto om die achterin te zetten, hopen dat je koelbox groot genoeg is om je taart te houden (even rekening mee houden dus) koelbox aansluiten op 12v aansluiting in de auto (of heb je die nodig voor dvd en tomtom etc? dan een splitter kopen) en dan zo meenemen.

Persoonlijk zou het mij te veel gedoe zijn en zou ik voor gemakkelijk gaan en daar iets kopen, heeft ook wel zo zijn charme vind ik eigenlijk.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Hanneke
J&J SANTORINI

Bericht door Hanneke »

Ik sluit me aan bij voorgaande dames - te veel gedoe en in Italie verkopen ze ook lekkere taarten :wink:

Maar ALS je dan toch iets mee wilt nemen:
- kapsel bakken en goed verpakken
- marsepein thuis vast kleuren en goed verpakken
- poeder voor banketbakkersroom, poedersuiker, klopfix mee
- deegroller, tafelzeil en uitstekers mee
En dan ter plekke slagroom, boter en andere ingredienten voor vulling kopen en dan daar de taart in elkaar zetten - euhm vullen, afsmeren, bekleden en versieren

Maar nogmaals - ik zou er zelf niet aan beginnen maar als je van een uitdaging houdt :wink:

edit: ik lees nu je laatste zin "taart daar afmaken is geen optie want we zitten in een hotel" euhm, waar denk je dan eigenlijk de taart te gaan serveren??? Als je geen plek hebt om een taart te maken heb je ook geen plek om 'm op te eten lijkt me.
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Dorien schreef:ach nee Pauline, wat een gedoe en ge-emmer voor enkel een taart? Koop lekker een taart daar ter plaatse en maak dan voor hem een taart hier in NL als je zijn verjaardag daar viert. Oeps, ik zie dat zijn verjaardag helemaal niet meer in NL gevierd wordt? Is de hele familie dan in Italie? (wel superleuk!)

Als je toch perse een taart wilt maken ;) dan zou ik een koelbox aanschaffen, heel veel ruimte maken in je auto om die achterin te zetten, hopen dat je koelbox groot genoeg is om je taart te houden (even rekening mee houden dus) koelbox aansluiten op 12v aansluiting in de auto (of heb je die nodig voor dvd en tomtom etc? dan een splitter kopen) en dan zo meenemen.

Persoonlijk zou het mij te veel gedoe zijn en zou ik voor gemakkelijk gaan en daar iets kopen, heeft ook wel zo zijn charme vind ik eigenlijk.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen!
Nou we hebben natuurlijk wel een kinderfeestje na onze vakantie, dus daar kan ik wel een taart maken. Ja de 12 v aansluiting wordt gebruikt voor de DVD etc
hmmm, taart daar regelen is ook een idee. eens kijken of er via internet wat te regelen is ...
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Hanneke schreef: edit: ik lees nu je laatste zin "taart daar afmaken is geen optie want we zitten in een hotel" euhm, waar denk je dan eigenlijk de taart te gaan serveren??? Als je geen plek hebt om een taart te maken heb je ook geen plek om 'm op te eten lijkt me.
we gaan gewoon aan een tafeltje op het terras taart eten.
Misschien dat ik het hotel wel even mail om te zien wat die kunnen regelen qua taart...
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Ik begrijp het wel, maar nee... ik zou geen taart meenemen die zó lang in de auto moet blijven.
Als je toch al een koelkastje meeneemt en er ís ruimte, tja... dan zou het kunnen, máár dan moet je nog wel wat uurtjes aan de slag voor de taart. Ik zou dat niet doen met de voorvakantiestress die ik altijd heb ::wink:
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
lineke
J&J SANTORINI

Bericht door lineke »

Ik zou het ook niet doen hoor...
Maar als het echt moet, idd in de koelbox op 12v en ingevroren meenemen.
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Kun je niet het hotel bellen of mailen en vragen of ze een taart kunnen regelen voor de dag van aankomst?
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Pauline schreef:
Hanneke schreef: edit: ik lees nu je laatste zin "taart daar afmaken is geen optie want we zitten in een hotel" euhm, waar denk je dan eigenlijk de taart te gaan serveren??? Als je geen plek hebt om een taart te maken heb je ook geen plek om 'm op te eten lijkt me.
Misschien dat ik het hotel wel even mail om te zien wat die kunnen regelen qua taart...
Oh oeps :oops:
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Betje schreef:
Pauline schreef:
Oh oeps :oops:
haha :)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

in italië hebben ze toch ook wel lekkere taarten te koop? alleen ietsje anders.
krijgt ie met zijn feestje een echte pauline-taart.
zou dus ook niks meenemen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Juliette
J&J TEXEL

Bericht door Juliette »

Ik zou er niet aan beginnen.

Ga je de taart dan afgeven in het hotel? T past vast niet in de minibar.
Juliette, mv Jasper (april 09)
Suzanne

Bericht door Suzanne »

als je m bevriest kun je 1 dag overbruggen, toch!
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

Taart met houdbare vulling zal echt niet zo snel bederven. Ik zou eerder vrezen voor een door alle bagage gesneuvelde taart. Je neemt toch altijd meer spullen mee dan je van plan bent, en 2 taartdozen nemen aardig wat ruimte in.

Als je dan toch perse een mooie taart wilt: puzzelplaatje meenemen ergens onderin een koffer stoppen, en daar ter plekke een taart kopen waar je dat puzzelplaatje op doet.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Ik zou inderdaad ook kiezen om de taart ter plekke te kopen ! Je kunt altijd zelf kaarsjes enzo meenemen! En slingers/ballonnen!

Mijn dochter kreeg op haar verjaardag in Spanje een bordje bij het ontbijt (van de mensen van de B&B) met allemaal Prince Star koekjes in een rondje neergelegd en in het midden allemaal snoepjes. Was echt een feestelijk gezicht, misschien ook een idee? De taart hebben we toen in de supermarkt (!) gehaald, mijn dochter vond het geweldig want ze mocht helemaal zelf kiezen!

O, ja : Fijne vakantie! :D :D
Plaats reactie