Houdbaarheid marsepein/fondant
Moderator: Chantal
Houdbaarheid marsepein/fondant
Ik heb nog heel wat overschotjes marsepein en fondant liggen, voorgekleurde en zelfgekleurde. Maar het zijn overschotjes, dus ik heb de originele verpakking niet meer. Iemand enig idee hoe lang dit houdbaar is? Als het nog goed smaakt, is het dan nog gewoon goed? En hoe zit het met de kleurstoffen, hebben die een vervaldatum? De meisjes willen graag cupcakes maken en versieren, dus de overschotjes zouden goed van pas kunnen komen...
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
is wel een jaar goed of zo.
zolang het nog lekker smaakt/ruikt/zacht is gewoon lekker gebruiken.
er staat wel een datum op de kleurstoffen. maar echt bederven doet het volgens mij niet.
wel wordt het harder als de datum dichterbij komt, dan is het niet meer zo vloeibaar.
zolang het nog lekker smaakt/ruikt/zacht is gewoon lekker gebruiken.
er staat wel een datum op de kleurstoffen. maar echt bederven doet het volgens mij niet.
wel wordt het harder als de datum dichterbij komt, dan is het niet meer zo vloeibaar.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/60/H ... lfondant?/
Mij is tijdens een workshop verteld dat het minimaal 3 maanden houdbaar is, mits het goed luchtdicht verpakt is; in een afgesloten plastic zakje en dan in een goed afgesloten tupperware bakje (o.i.d.).
Juist die overschotjes zijn ideaal voor cupcakes!
Mij is tijdens een workshop verteld dat het minimaal 3 maanden houdbaar is, mits het goed luchtdicht verpakt is; in een afgesloten plastic zakje en dan in een goed afgesloten tupperware bakje (o.i.d.).
Juist die overschotjes zijn ideaal voor cupcakes!
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)