Nadelen van buisjes?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mariken

Nadelen van buisjes?

Bericht door Mariken »

Hallo allemaal,

is er iemand hier bekend met de nadelen van buisjes? S@nne heeft ze net een paar weken geleden kregen vóór haar eerste verjaardag. De KNO hield liever vanaf een jaar aan maar het was bijna niet meer te doen... Nu slaapt ze al een paar nachtjes door! :P Het lijkt erop dat ze zich veel fitter voelt en ze beweegt en kletst ook veel meer. Maar de dokter zei dat de buisjes ook nadelen en risico's met zich mee brachten. Pas in september moeten we terug voor de nacontrole, maar ik vroeg me af waar ik aan moet denken of alert op moet zijn. Weet iemand dit?
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Volgens mij kan het ook misgaan en gehoorschade oplopen. Ze doen het inderdaad alleen als het echt echt moet. Daarnaast gaat het vaak vooral om de narcose .

Vroeger kregen kinderen soms haast standaard ieder jaar buisjes en daar zijn ze vanaf gestapt. (althans hier ook) Verder scheelt het ook heel erg welke KNO arts of welk ziekenhuis je treft.
Liv zou het denk ik ook beter doen met buisjes maar hier kiezen ze ervoor om eerst neusamandelen te verwijderen en de oren doorprikken. Dan wachten ze 3 maanden en als ze dan nog steeds oorontstekingen hebben dan pas krijgen ze buisjes (of Finn die ze direct kreeg omdat hij niet goed hoorde en heel veel vocht achter zijn oren had.

Verder denk ik dat het ook belangrijk is dat je goed kijkt naar je kind. Jij ziet nu al verschil met je meisje en ze slaapt beter, ze voelt zich fitter etc, dat is heel wat waard.
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oh en natuurlijk superfijn dat ze doorslaapt!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Mariken

Bericht door Mariken »

Ja, we zijn echt heel erg blij. Het was zo tobben het afgelopen jaar met reflux, looporen, oorontstekingen en waterpokken... En ook nog eens halfdoof door het vocht... We gingen bijna uit elkaar omdat we het niet meer trokken zo. We hopen zó met heel ons hart dat dit de oplossing is voor al haar ongemak en pijn!
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik kreeg een ander kind na amandelen eruit en doorprikken oortjes. KNO arts hier vond Joris met ruim 2 jaar eigenlijk al te jong voor buisjes. Afgelopen nacht weer een rampennacht door oorpijn en ik zit nu te wachten op het loopoor wat meestal volgt. 2e keer na operatie dus maar weer afspraak met KNO arts gemaakt. Heb me net zitten verdiepen in buisjes wantd at zal de volgende stap zijn.

De risico's bij buisjes zijn vooral bij het plaatsen, dat er schade wordt toegebracht maar dat merk je meteen doordat het kind dan niet meer hoort met dat oor. Verder een loopoor wat te lang aanhoudt en het niet dichtgroeien van het trommelvlies na het uitvallen van het buisje. Dat is wat ik gelezen heb. Heb je geen folder gekregen?
Mariken

Bericht door Mariken »

Ja wel een folder maar die ligt al een tijdje in de papiercontainer. Maar wij hadden al heel lang looporen dus erger dan dat leek het me niet worden. Ik vroeg me meer af wat he top de lange termijn zou betekenen. Maar daar was de KNO niet heel helder over. We krijgen nog een gehoortest en een nacontrole dus later weten we meer.
maaike
J&J TEXEL

Bericht door maaike »

als het trommelvlies niet meer goed dicht groeit na de buisjes kan je kind blijvende gehoorschade oplopen) als gevolg van het geperforeerde trommelvlies dus)
dat is echt iets waar je niet op zit te wachten
ik kan me dus wel voorstellen dat kno's erg terughoudend zijn met het plaatsen van buisjes...
maaike mv 3 jongens en een meisje
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Ik dacht bij de nadelen van buisjes meer aan dat er geen water in het oor mag komen. Mijn kids hadden op maat gemaakte oordopjes voor het zwemmen.
Suuz

Bericht door Suuz »

Saskia4 schreef:Ik dacht bij de nadelen van buisjes meer aan dat er geen water in het oor mag komen. Mijn kids hadden op maat gemaakte oordopjes voor het zwemmen.
alleen de eerste 6 wken zei mijn KNO
Plaats reactie