per ongeluk honing gekregen!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Nanda
J&J SANTORINI

per ongeluk honing gekregen!

Bericht door Nanda »

Gisteren kwam ik mijn kereltje op halen bij mijn schoonmoeder.

Zegt ze ik weet niet of hij het mocht hebben maar ik hij heeft honing op zijn brood gehad want ik had geen smeerworst.

Terwijl ik 's morgens had gezegt wat hij wel op zijn boterham mocht hebben.

nou weet ik dat de kans klein is dat hij er ziek van wordt maar als hij er ziek van wordt! (brrrr ik moet er niet aan denken!)

ik ben er een beetje (erg) gefrustreerd van.
laatst gaf ze hem ook al de fles in de verkeerde verhouding!
Deed ze eerst de poeder erin en dan aanvullen tot 180 terwijl dit tot 200 moet! Dit heb ik meerdere keren gezegt en opgeschreven!

Als je al twijfelt of je iets mag geven dan geef je het toch niet? of je belt even toch??
Of ben ik dan te perfectionistisch.
hmmmmmzzz
Trotse mama van J en T
Gera

Bericht door Gera »

Ik weet zelf eigenlijk niet wat ik nou erger vind, smeerworst of honing, maar goed, ik ben absoluut geen smeerworstfan.

Voor die fles: zelf water erin doen en het poeder in een los bakje erbij doen, dan kan het niet mis gaan, zo moet dat bij het kdv ook als je poedervoeding meegeeft.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Weet je in Portugal verkopen ze gewoon baby producten met honing. Dus het zal wel loslopen. Enne van leverworst ben ik ook absoluut geen fan. Weet je wel wat je lever voor taak heeft in het lichaam? En dat gaat jouw kindje opeten.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

liever honing dan smeerworst denk ik... maar ik moet er ook niks van hebben, ben bang dat iedereen haar dingen gaat toestoppen die ik niet wil dat ze krijgt. Dat vind ik niet perfectionistisch, je probeert toch puur te geven wat goed is voor dat lijfje?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

ik weet wat de lever doet in het lichaam en ik heb wat opgezocht over smeerworst. Dit wist ik inderdaad niet en zet mij aan het denken over een alternatief hiervoor.
Maar de gevolgen die honing kan hebben?? (i.v.m. botulisme). Daar lees je bijna niet over.
Trotse mama van J en T
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Ze zeggen toch altijd dat kinderen jonger dan 1 jaar geen honing mogen? Omdat er een stofje in zit wat schadelijk is? Hoe en wat precies weet ik ook niet...
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Klopt idd Kristel, er kán een bacterie inzitten, maar dat hóéft dus niet.

Ik begrijp best dat je er even van schrikt hoor... houd je kleine gewoon in de gaten de komende dagen. Klachten zijn een verminderde eetlust, aanhoudend huilen, sloomheid en verstopping (obstipatie).

Ik help je hopen dat het gewoon overwaait...
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Kristel schreef:Ze zeggen toch altijd dat kinderen jonger dan 1 jaar geen honing mogen? Omdat er een stofje in zit wat schadelijk is? Hoe en wat precies weet ik ook niet...
Dit gaat met name over verse honing en in mindere mate over honing die je kant en klaar in de winkel koopt. Want die is immers gepateuriseerd. De kans dat hij er wat aan over houdt bij supermarkthoning is dan ook erg klein.
(stelt je dat geruster?) Het gaat trouwens idd om botulisme.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

De bacterie kan in de honing komen door dat deze aan de pootjes van de bijen komt.
Nu weet ik dat de kans heel klein is maar ik kreeg er gisteren echt de huivering van!
Idd Ariane dat had ik ook gevonden!
en dit op de website van het RIVM.

Clostridium botulinum
Komt voor in: in levensmiddelen zoals honing, vis, rauwe groente en zelf ingemaakt voedsel.
Andere gevolgen: ernstige aantasting van het zenuwstelsel, beginnend bij de keel en de gezichtsspieren. De verlamming verspreidt zich in het lichaam naar beneden. In zeldzame gevallen met een dodelijke afloop. Belangrijke vroege symptomen zijn: dubbelzien, spraakstoornis, stemstoornis en slikstoornissen.
Te voorkomen door: kinderen in het eerste levensjaar geen honing te geven, niet zelf knoflookolie te bereiden en thuis geen vlees of groenten in te maken. Gooi blikken die bol staan weg.
Trotse mama van J en T
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

channiemam schreef:
Kristel schreef:Ze zeggen toch altijd dat kinderen jonger dan 1 jaar geen honing mogen? Omdat er een stofje in zit wat schadelijk is? Hoe en wat precies weet ik ook niet...
Dit gaat met name over verse honing en in mindere mate over honing die je kant en klaar in de winkel koopt. Want die is immers gepateuriseerd. De kans dat hij er wat aan over houdt bij supermarkthoning is dan ook erg klein.
(stelt je dat geruster?) Het gaat trouwens idd om botulisme.
Honing kán niet te hoog verhit worden, want dan is het geen honing meer. De structuur gaat dan kapot. Vandaar dat er wel kans is op. Maar ik geloof dat er sinds 1950 één geval geweest is in Nederland.... Wat dat betreft lijkt die smeerworst me idd heel wat schadelijker ;-)
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

er zijn inderdaad niet veel gevallen gemeld ( 2 in het jaar 2000 waarvan de oorzaak honing was)
waarom ben ik af en toe zo'n paniek denker? hmmmz
en die smeerworst wordt ook geschrapt van zijn menu. bedankt dat jullie me hierop wezen!!
Trotse mama van J en T
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Nanda schreef: en die smeerworst wordt ook geschrapt van zijn menu. bedankt dat jullie me hierop wezen!!
Ik koop geregeld vegetarische tuinkruidensmeer'worst'. Mijn kinderen vinden die echt zalig. Misschien voor jou ook een alternatief?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Plaats reactie