Waterpok littekens?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
KarinH

Waterpok littekens?

Bericht door KarinH »

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, hoe lang bleven jullie de plekjes zien nadat waterpokken genezen waren?

Eveline en Christian hebben in mei de waterpokken gehad. Na ruim een week waren alle plekjes weer dicht, maar ik kan er nu nog steeds tientallen van zien, omdat de huid een beetje rozer/donkerder is. Het zijn vooral de grootste pokjes die als eerste gekomen waren.

Mijn gevoel zegt me dat het allemaal littekentjes zijn, die langzaam zullen verbleken, maar dan valt het me eigenlijk wel tegen hoeveel het er zijn!
Mieke

Bericht door Mieke »

Mijn kids hebben in december en januari waterpokken gehad, en ik zie nu nog lichte plekjes op de huid, littekens dus. Ik verwacht dat het ook niet meer wegtrekt, helaas.
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Hier ook blijvende littekens. Zowel Lieke als Belle heeft ze, Belle helaas ook op haar neus een paar kuiltjes, precies in haar gezichtsprofiel, dat vind ik echt balen. Lieke heeft er eentje onder haar neus, precies onder haar speen. En inderdaad, het waren de eerste/grootste pokken. Jammer he!
Ik heb wel gesmeerd met pcle-creme van bioder mal.
Edit: dat was wel mei vorig jaar, dat ze beiden de waterpokken hadden.
Mamalon
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Robin heeft er ook blijvende littekentjes in zijn gezicht aan overgehouden. Stuk of vijf. Niet opvallend gelukkig.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gera

Bericht door Gera »

Ik heb zelf nog verspreid over mijn lichaam waterpokken littekens, ook op mijn voorhoofd. Ook Petra heeft er 1 in haar gezicht, ik ga er vanuit dat die niet meer weggaat.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Yep, Meike heeft er ook in haar gezicht. Ik ga ervan uit dat ze die haar hele leven blijft houden, ze heeft 3 en half jaar geleden waterpokken gehad. Op haar armen heeft ze ook nog littekentjes van de waterwratjes, so be it.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

fr heeft er ook 1 op haar neus zitten wat niet meer weggaat helaas.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
J0p1e
J&J SANTORINI

Bericht door J0p1e »

Flo heeft er ook nog en ze had 2,5 jaar geleden ongeveer de waterpokken. Ik ga er dan ook vanuit dat die niet meer weggaan.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Hier hebben de kinderen nooit waterpokken gehad (en nu zijn ze ingeent), maar ik heb zelf ook nog littekens, vooral op mijn voorhoofd en 1 onder mijn neus. Van die ringen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Willem heeft een blijvend littekentje bij zijn wenkbrauw. Bij Maarten en Bastiaan die nog geen 6 maanden waren zijn volgens mij wel alle littekentjes weggetrokken.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Finn heeft ook nog steeds littekens van de waterpokken (4 jaar geleden) die zijn ook blijvend. Bij Liv zie je ze alleen als ze huilt (zij had ze een maand of 4 geleden
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
wennetje

Bericht door wennetje »

Hemmie, ingeënt tegen waterpokken??? Maar het is toch een hele onschuldige ziekte? Of behoren jouw kinderen tot een risicogroep?
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

wennetje schreef:Hemmie, ingeënt tegen waterpokken??? Maar het is toch een hele onschuldige ziekte?
Nou zo onschuldig vind ik de waterpokken niet hoor. Mijn kinderen (en vooral Finn) zijn er zo ontzettend ziek van geweest en onder de littekens :( Volgens mij worden kinderen in Belgie standaard gevaccineerd dus ook in andere landen behoort het wel tot het normale progamma
Suuz

Bericht door Suuz »

In amerika word ook gewoon ingeënt ervoor..

Ik heb zelfs een litteken nog op mijn voorhoofd van de waterpokken..
wennetje

Bericht door wennetje »

Amerika doet alles om schadeclaims te voorkomen dus dat snap ik.

Natuurlijk kunnen kinderen erg ziek zijn van de waterpokken, is de jeuk hartstikke zielig en kunnen er littekens ontstaan doordat er toch een infectie is ontstaan bij zo'n blaasje maar dat is toch nog steeds onschuldig. Een vaccinatie kent overigens ook risico's, symptomen, gevolgen, etc.
Ik had echt nog nooit gehoord dat de vaccinatie aan gezonde kinderen werd gegeven.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Wel dus. Juist de waterpokken vaccinatie wordt in heel veel landen standaard gegeven aan alle kinderen. Ik zeg alleen dat als ik geweten had hoe ontzettend ziek en verminkt mijn zoon uit de waterpokken zou komen dan had ik er absoluut voor gekozen om te vaccineren. Sommige kinderen zijn voor het leven getekend door littekens door deze 'onschuldige' kinderziekte.

Verder heerst er ook een cultuur dat het er allemaal maar bij hoort. Toen Liv ook zo ziek werd als Finn en haar hele rug knalrood van ontstoken waterpokken was ben ik toch naar de HA gestapt. (en ze had ook nog eens een dubbele oorontsteking erbij) De HA zelf zei toen dat Liv het zo erg had dat je je zou moeten afvragen of er niet beter tegen ge-ent kon worden. Wellicht zouden mensen de keuze gegeven moeten kunnen worden.

Wat denk je van al die mensen die de waterpokken als kind niet krijgen maar het later als volwassene krijgen en opgenomen moeten worden in het ziekenhuis vanwege de gevolgen van de waterpokken?

Nou wordt een beetje een pro enting verhaal, wat ik absoluut niet ben. Om te stellen dat America alles doet om schadeclaims te voorkomen vind ik dan iet wat overtrokken. Oh en Hemmie woont inderdaad nu in America ;) Wie weet kan zij er iets over zeggen waarom er in America wel ge-ent wordt. Ben ik wel benieuwd naar!
wennetje

Bericht door wennetje »

Volwassenen kunnen flink ziek worden, ik weet het. Voor hen is het ook niet meer onschuldig. Ik had het over gezonde kinderen.

Ik viel volgens mij het vaccin niet aan maar heb alleen mijn verbazing erover uitgesproken (bij gezonde kinderen) en uitgelegd wat ik met onschuldig bedoel. Ik heb niet gezegd dat ik het belachelijk vind.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

wennetje schreef: Ik heb niet gezegd dat ik het belachelijk vind.
hihi ik ook niet, dat scheelt! ;)
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Emma zit onder de littekens, zowel in haar gezicht als over haar hele romp. Ik vind het echt zonde. Ze had 2,5 jaar geleden waterpokken dus ik verwacht niet dat het nog wegtrekt.
Daarom heb ik geinformeerd naar inëntingen en het irritante vond ik dat je er in Nederland heel moeilijk informatie over kunt krijgen. Ik werd door het CB naar de huisarts verwezen, die stuurde me naar de GGD en die vond dat ik bij de huisarts moet zijn. De huisarts had vervolgens een heel verhaal over risico's van inenten (zoals hersenvliesontsteking) en liet gemakshalve maar even achterwege dat je ook hersenvliesontsteking kunt krijgen als complicatie bij waterpokken.

Wat ons uiteindelijk heeft doen besluiten het niet te doen is dat de inenting voor lang geen 100% beschermd. (Ik geloof iets van 70 of 80%) Dat geldt voor heel veel vaccinaties en is misschien niet zo'n probleem als alle kinderen worden ingeënt. Maar als je kind één van de weinigen is in je omgeving vergroot je volgens mij alleen maar de kans dat het op latere leeftijd besmet raakt.
Maar ik moet zeggen, ik heb er nogsteeds een rotgevoel over want ik heb het gevoel dat de huisarts ontzettend bevooroordeeld was.
Victor wordt dit jaar 2 en hij heeft ze nog niet gehad :(
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Plaats reactie