rapley gaat op visite

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Appendix
J&J SANTORINI

rapley gaat op visite

Bericht door Appendix »

Hebben jullie dat nou ook?

We gaan morgen op visite bij mijn beste vriendin. Ze is ontzettend lief en heel erg opgeruimd. Ze heeft een dochter die iets jonger is dan R en potjes eet. Ik ben er nog niet bij geweest, maar dat gaat ongetwijfeld met slabben en doekjes zodat er niks vies wordt.

R eet altijd met ons mee. Dat gaat nog niet zo netjes. Bovendien is zijn codetaal voor "nee, dank je. ik hoef niet meer": alles op de grond mikken. Vervolgens heeft hij zin in een liedje en doet zijn handjes "op zijn boze bolletje, allebei". Kortom: er kan hier iedere avond een weeshuis van de grond eten en R is veranderd in een levensgrote sperzieboon.

Voor morgenavond heeft mijn vriendin gelukkig poffertjes gehaald voor de kinderen. Ze had eerst pannenkoeken bedacht en toen kreeg ik het spaans benauwd van de gedachte aan stroop. Bij poffertjes doen we deze keer dan maar geen poedersuiker.

Nu heb ik alleen nog angst voor de lunch. Er gaat vast een beker sap om, jam op de stoelen, ... Ik hoop dat het mooi weer is zodat we buiten kunnen eten. En ik heb bijna de neiging om mijn tas vol te stoppen met slabben en doekjes. Gaf ik maar potjes....

Ben ik de enige?

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

haha, je schrijft het wel leuk op. Ik maakte mij daar eigenlijk nooit zorgen over, misschien hebben wij wel geen nette vrienden :P
gewoon een grote plastic zak mee en op de grond leggen?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Appendix
J&J SANTORINI

Bericht door Appendix »

Dat hebben we geprobeerd. Volgens mij mikt hij het er expres naast :( .
Ik vind het hier thuis makkelijker om het maar gewoon schoon te maken, maar ik doe dat dan in 1 keer na het eten. Als ik haar een beetje ken, gaat ze iedere kruimel afzonderlijk opruimen. Daar wordt het aan tafel niet gezelliger van.

Maar goed, misschien is ze inmiddels zelf ook wel wat gewend.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Hahaha, ik heb net even hardop zitten lachen om jou stukje tekst. Levensgrote sperzieboon...

Mijn jongste had trouwens de zelfde codetaal als die van jou. Fijn he?!

Bij een ander (lees mijn schoonouders) probeerde ik zelf iets meer te sturen. Laat je even weten hoe het was. Ik ben nu al benieuwd naar het verhaal.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Ach, bij ons is oma ook zo. Die komt al mopperend met de stofzuiger aanrennen bij de minste kruimel op de grond. Ik bied wel aan om het even op te ruimen en zorg met doekjes dat ze niet téveel schade aanrichten, maar verder maak ik me er niet druk over. Ze moeten toch eten?! Wat soms wel handig is, is om de (ikea) kinderstoel mee te nemen voor de kleinste. Mijn broers cremige eetkamerstoelen zouden niet te redden zijn..
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
wennetje

Bericht door wennetje »

Mijn zoon heeft nog steeds die codetaal en bij vermoeidheid moet er hard over het bolletje gewreven worden, liefst met eten in de hand.

Je bent niet de enige...

Oma is er aan gewend maar als we verder ergens anders eten geef ik dan maar een boterham, dat scheelt wat in troep. Standaard gaat ook de antilekbeker mee. Ik neem trouwens eveneens een IKEA kinderstoel mee.
Suuz

Bericht door Suuz »

sorry nee ik maak me daar geen zorgen om.. en ja met P wordt het echt een troep.. Tot idd irriatities van een ander. Maar goed ik neem idd glorex doekjes mee en toetendoekjes ;) en ik zorg dat ze maar een klein beetje krijgt per keer. Ze wil echt niet anders eten dus je zou ook wel moeten toch?
Ilse

Bericht door Ilse »

In het begin vond ik het ook moeilijk. En kon ze er ook best een puinzooi van maken... maarrrrrrr een tijdje later at ze veel netter dan alle kindertjes die potjes hadden gehad.

En nu, krijgen we overal in restaurants complimenten dat ze zo netjes eet.

Dus vooral sch**t aan iedereen en lekker doorgaan met rapley. Nu scheelt het denk ik wel dat er poffertjes zijn. dat is nog te "behappen" ;-)
Appendix
J&J SANTORINI

Bericht door Appendix »

Eigen kinderstoel mee zou een goed idee zijn. Helaas is onze kinderstoel te groot en zit R sinds een paar dagen op een opzetstoel bij ons aan tafel. Die wilde ik graag meenemen, anders moet hij bij ons op schoot. Maar dan moet dat ding inderdaad op haar nette stoelen, niet zo'n goed idee dus. Bedankt voor de tip. R drinkt morgen gewoon alleen water, dat is te overzien. Nu maar hopen dat T niet haar beker omstoot.

Get, wat een stress voor zo'n gezellig uitje. Ik ga me maar even richten op het feit dat ik morgen fijn mijn beste vriendin weer zie!

@
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

Ik kondigde het gewoon aan en ook dat ik het zelf na de maaltijd weer spik en span in orde ging maken. Meestal aten ze bij een ander netter dan bij mij :P
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
annelinda

Bericht door annelinda »

ik heb wel even gelachen om je verhaal! Het is ook heel erg herkenbaar. Genoeg gehad dan kan het op de grond... (hier is het soms ook nog zo als ze dan uit de stoeltje mag dan nog even snel wat van de grond eten voor dat het opgeruimd wordt :roll: )

Maar ik zou me er niet al te druk om maken, even bedenken dat je op brood doe, plakje kaas of vleeswaren geven het minste rotzooi! En poffertjes dat is ook nog wel te overzien!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Haha, ja wel een beetje herkenbaar. Gelukkig zijn de meeste mensen die ik ken wel relaxed als het gaat om eten, kleine kinderen en zooi. Maar er zijn ook wel wat mensen waar ik me wat minder op mn gemak zou voelen als ik daar met mn dreumes zou gaan eten. Maar t komt vast goed!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Hier eenzelfde code inderdaad! Net ook met de haring :-)

Bij kennissen die potjes hebben, neem ik van hen ook een potje, ze hebben er meestal wel wat staan. Dat gaat er wel in hoor en het is inderdaad minder rommelig. Zo vaak gebeurt dat eigenlijk ook weer niet.
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

Wat kun jij dat leuk opschrijven!!! whahahahahaha ik heb zitten schuddebuiken van het lachen!
Ik heb er nog niet echt ervaringen mee dus helaas kan ik je geen tips geven.
Trotse mama van J en T
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

Ja, herkenbaar! Maar Remko heeft het talent met 1 billendoekje de hele vloer schoon te maken :D dus daar reken ik dan maar op.
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

:D

Maar ik ken het probleem. Mijn schoonouders hebben de kinderen naar de betegelde keuken verbannen toen ze kleiner waren en daar aten ze met onze hulp voorop. Dat was een compromis. Ik had aangeboden om een zeiltje mee te nemen, maar dat vonden ze niet voldoende.
Tja, we zijn er te gast, al had ik er wel moeite mee in het begin.

Nog steeds wordt er bij elk koekje e.d. door schoonmama een zeil onder de kinderen gelegd...

Gewoon even bespreken met haar wat ze wil, zou ik zeggen?
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Leuk geschreven :P

Ik zorgde bij visite wel dat het beperkt bleef: iets meer gedoseerd voeren ipv zelf laten graaien en gooien, of idd een potje mee.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Appendix
J&J SANTORINI

Bericht door Appendix »

Bedankt allemaal voor de complimenten op mijn schrijfstijl. Dat doet me goed. En voor het meedenken.

We zijn weer thuis en het was heel gezellig. De kinderen aten keurig ("We eten plofjes!"), er ging bijna niks op de grond. Wat op de grond kwam, mocht tot na het eten blijven liggen. Wel moesten we snel en vaak handen wassen, want vet/chocola/poedersuiker kan niet goed samen met nette spullen. En we hebben veel dingen omhoog verplaatst omdat ze stuk kunnen. Dat is altijd bij mensen die geen kinderen in dezelfde leeftijd hebben (R loopt, hun dochter niet), dus het stoort me niet. Mijn man had het er druk mee, die vond het wel wat jammer.

Dus ik had me echt voor niks zorgen gemaakt :oops: . De kinderen hebben heerlijk gespeeld en kadootjes uitgepakt (nog voor R's verjaardag en alvast voor de verjaardag van haar dochter). Het leek wel alsof er een speelgoedbom ontploft was, heel gezellig.

@
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Haha, wat kan je je toch heerlijk vergissen in mensen he?!! Gelukkig liep deze vergissing positief af, andersom kan natuurlijk ook en dan is het minder grappig.
Nou, leuk dat jullie het leuk hebben gehad. En aan een beetje werken tijdens het bezoek houdt je man niks over ;)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Plaats reactie