pijnlijke borst
pijnlijke borst
Mijn re borst is wat gevoelig. Hij is nog wel soepel ook geen rode plekken.
Ik heb al gekoeld. Wat kan ik nog meer doen om een ontsteking te voorkomen?
Ik heb al gekoeld. Wat kan ik nog meer doen om een ontsteking te voorkomen?
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
controleren op harde plekken en die onder de warme douche er even voorzichtig masseren. verder tussen de voedingen een kwarkcompres op doen. (goede lepel kwark in een hydrofielluier en die op de gevoelige borst, wel even een handoek eronder, want het kan gaan lekken.) Anders koolbladeren erop.
tussen de voedingen kou toepassen, voor de voeding warmte. Goed leeg laten drinken, evt nakolven. morgen even door de LK naar laten kijken.
sterkte!
tussen de voedingen kou toepassen, voor de voeding warmte. Goed leeg laten drinken, evt nakolven. morgen even door de LK naar laten kijken.
sterkte!
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
De pijnlijk plek zit aan de, voor mij linkerkant van de re borst. Als er iets tegenaan komt doet het zeer. Anders voel ik het wel maar wel te hebben. Geen idee of dit nu uitstralingspijn is van af de tepel maar dat is het niet voor mijn gevoel.
Onderzijde borst is ook wat gevoelig. maar dat lijkt wel meer van de tepel af te komen. Zo irritant dat die ook nog pijnlijk is daardoor is het moeilijker om aan te geven wat je nu voelt. Mijn tepel is meer een branderige pijn en die andere plek is een beetje vergelijkbaar als toen ik stuwing had. Alleen zaten er toen ook harde plekken bij en dat is nu niet het geval.
Ik heb net een coldpack er op gehad en daarna heb ik gedoucht, vlak voor de voeding. Nu heb ik even niks gedaan.
Net wel eerst links laten drinken, die was aan de buurt maar rechts heb ik hem wel wat langer laten drinken. Zo meteen moet eerst rechts. Maar het voelt niet vol of zwaar aan.
@ pauline, ik was inderdaad van plan het morgen even aan te kaarten bij de lk. Als ze er dan toch is....
Onderzijde borst is ook wat gevoelig. maar dat lijkt wel meer van de tepel af te komen. Zo irritant dat die ook nog pijnlijk is daardoor is het moeilijker om aan te geven wat je nu voelt. Mijn tepel is meer een branderige pijn en die andere plek is een beetje vergelijkbaar als toen ik stuwing had. Alleen zaten er toen ook harde plekken bij en dat is nu niet het geval.
Ik heb net een coldpack er op gehad en daarna heb ik gedoucht, vlak voor de voeding. Nu heb ik even niks gedaan.
Net wel eerst links laten drinken, die was aan de buurt maar rechts heb ik hem wel wat langer laten drinken. Zo meteen moet eerst rechts. Maar het voelt niet vol of zwaar aan.
@ pauline, ik was inderdaad van plan het morgen even aan te kaarten bij de lk. Als ze er dan toch is....
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Kan een verstopt melkkanaaltje zijn, had er helaas wekelijks last van en mijn ervaring is dat er vanaf blijven en gewoon doen wat je altijd doet net zo goed werkt als alle tips die al genoemd zijn. Werd bij mij meestal na zo'n 36 uur weg gedronken. Bij een verstopt melkkanaatltje, als die aan de voorkant zit, kan er inderdaad een branderige pijn ontstaan zoals bij spruw maar het verschil met spruw is dat daarbij de brandende pijn bij het drinken steeds erger wordt en aanhoudt terwijl het bij een verstopt melkkanaaltje juist branderig en stekend kan zijn bij het begin van het drinken.
Pas als er een flinke stuwing bij gaat ontstaan met roodheid is het uitkijken voor een borstontsteking maar ook die gingen bij mij vanzelf weg zodra de verstopping weg gedronken werd.
Pas als er een flinke stuwing bij gaat ontstaan met roodheid is het uitkijken voor een borstontsteking maar ook die gingen bij mij vanzelf weg zodra de verstopping weg gedronken werd.