Hoe het nu gaat (lang)+ foto's *update LK geweest*

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI

Hoe het nu gaat (lang)+ foto's *update LK geweest*

Bericht door nance74 »

Inmiddels is S enn 2 weken oud. Tijd voor een up-dateje zeker na mijn minder positieve berichten in zijn geboorte draadje.

Nadat hij na 48 uur bijna 10% was afgevallen, moest hij een dag een de kv om aan te komen en weer op kracht te komen. De bv liep niet. Die dag, dag 3, heb ik gekolfd voor de voeding en dat gaf ik hem met een spuitje. Ik kolfde ergens tussen de 6 en de 11 ml die dag. Dus bar weinig als je kleine 30 ml moet drinken. Hij kreeg ca 20ml kv na de gekolfde melk. Of dat wat hij nog wilde. De volgende dag was hij weer 60 gram aangekomen. Dus plan weer bij gesteld. Live bv, na kolven en dat werd dan de volgende voeding na het live drinken gegeven. Kijken wat hij daar nog van lustte.
De volgende dag, maandag dag 5, kwam de vk weer en toen besproken om eens te kijken wat hij zou doen alleen aan de borst. Inmiddels had ik ook stuwing en kolfde ik behoorlijk veel. Dus het vermoeden was ook dat hij goed zou drinken en genoeg binnen zou krijgen.

Hij zag er ook verzadigd uit na de voeding. Wel was en is het zo dat het drinken erg pijnlijk was/is. Dus met tepelhoedje gevoed ook omdat S enn door de stuwing de tepel niet kon pakken.

Op dag 8 is S enn weer gewogen en meneertje woog exact 3300 gram. Dus een mooie stijging van 70 gram.

Met mij ging en gaat het lichamelijk goed. Opletten dat ik niet te veel doe. Verder moet ik nog wel wennen aan deze verandering. Heb wel kraamtranen gehad maar dat viel heel erg mee in vergelijking met de kraamtijd van M icah. Nog steeds overvalt het me nog wel en dan helpen de gebroken nachten niet echt mee.

S enn doet het heel goed, rustig en tevreden mannetje. Alleen is hij wakker na de 1ste nachtvoeding. Dan zit er tot de 2 nachtvoeding 3 uur tussen waarvan hij een gedeelte dus wakker is en dat is best vermoeiend. hij gaat wel slapen na de voeding van 21 uur en maakt dan een lange ruk tot ca 1:30.

Gister is wvk van het CB geweest. Zij was erg verbaasd over onze bevalling. Ze heeft S enn ook gewogen en hij zit over zijn geboortegewicht, 3560 gram! Dus dat gaat wel goed met bv.
Nu nog hopen dat mijn tepels goed gaan herstellen want die zijn nog pijnlijk en ik let wel heel goed op met aanleggen maar dat is waarschijnlijk nog niet helemaal wat het moet zijn.

Als je tot hier bent gekomen, bedankt voor het lezen.
Laatst gewijzigd door nance74 op ma aug 15, 2011 12:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Ah dat klinkt dus als een best positieve up date, zeker wat bv betreft!

Hopelijk gaat het snel beter met je tepels en die tranen, tja dat hoort er toch een beetje bij, het is niet niks zo'n klein babietje en al die hormonen!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Heb het ook gelezen. Heel herkenbaar hoe alles gaat, zwaar maar toch mooi. Je doet het super!
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

o dat wakkere midden in de nacht,m dat had ik ook met Iris, dat is zooooo vermoeiend. Is hij wel rustig dan of huilt hij ook?
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Zeg! Natuurlijk komen we zover dat we alles gelezen hebben!

Wat fijn dat hij weer boven zijn geboortegewicht is en dat het goed gaat met de borstvoeding. Lekker vroeg je bedje inkruipen inderdaad en alle uurtjes pakken die je kunt pakken.
Doe je gauw eens een fotootje?
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Klinkt goed, deze update! Fijn dat hij weer boven geboortegewicht is. Ik hoop dat je tepels snel herstellen!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Ja die foto's. Ik moet ze nog op de comp zetten en dat roep ik al een week. Maar dat ga ik deze week nog doen. En dan ga ik ons mannetje hier showen, want hij is wel heul mooi hoor :-)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

super! dat het met je mannetje zo goed gaat.

maareh die pijnlijke tepels moet je niet mee blijven zitten. Heb je al een laktatiekundige gebeld? lijkt me echt een goed idee hoor. Het is zonde om daar te lang mee te lopen.

http://www.nvlborstvoeding.nl/particuli ... tiekundige

edit: http://www.bvcdenbosch.nl/
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Pauline schreef:super! dat het met je mannetje zo goed gaat.

maareh die pijnlijke tepels moet je niet mee blijven zitten. Heb je al een laktatiekundige gebeld? lijkt me echt een goed idee hoor. Het is zonde om daar te lang mee te lopen.

http://www.nvlborstvoeding.nl/particuli ... tiekundige

edit: http://www.bvcdenbosch.nl/
wzz. Ik heb twee keer een lk laten komen, ben een aantal malen op inloopspreekuur geweest en alsnog heeft het mij 5 weken gekost om helemaal goed te kunnen aanleggen. Soms kost het nu eenmaal wat tijd, maar zker belangrijk om goede hulp erbj te hebben.

Wat kunnen die eerste weken chaotisch zijn he. Neem je rust hee! :)
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Wat fijn dat het nu goed loopt en dat hij lekker aankomt. De eerste weken zijn gewoon heel zwaar en het is heel logisch dat je last van de kraamtranen hebt gehad of nog hebt.
Met die kapotte tepels zou ik inderdaad langs een lactatiekundige gaan en goed opletten met het aanleggen (is dat nu wel zonder tepelhoedje?).
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Pauline, bedankt voor de link. Gister even op de site gekeken. Misschien toch maar eens bellen. Ik ben een beetje sceptisch aangezien ik bij M icah 4 maanden met pijn gevoed heb ondanks contact met de lactatiekundige.

Ik voed nog met tepelhoedje. Dan voel ik links alleen met aanhappen en het vacuumzuigen daarna geen pijn meer. Gister even zonder tepelhoedje geprobeerd maar dan is het toch weer pijnlijk. Wat dan het verschil in aanleggen is weet ik niet. Rechts blijft pijnlijk ook met tepelhoedje.

Ik gebruik nu de mother mates en dat verlicht wel maar neemt de pijn niet weg. Ik moet natuurlijk ook de oorzaak wegnemen.

Jullie hebben me overtuigd en ik ga toch maar even bellen.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

nance74 schreef:Jullie hebben me overtuigd en ik ga toch maar even bellen.
:D

Ik zou wel meteen ook je gevoel aangeven bij de lactatiekundige. En je ervaring met een andere LK bij Mi cah. Dan kan ze daar meteen rekening mee houden.

BV mag alleen pijn doen even bij het aanzuigen, daarna niet meer. En ja, je moet de oorzaak oplossen, daar heb je de LK voor nodig. Succes!
Mieke

Bericht door Mieke »

Echt bellen hoor.
Ik heb 10 weken met pijn gevoed, omdat ik zelf maar bleef aanmodderen bij Jon@than, voedde ook met tepelhoedje.
Ik had echt veel eerder aan de bel moeten trekken voor hulp.

succes!
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

ja ik heb gebeld. Ze komen maandag al langs. Da's wel lekker snel.
De lactatiekundige die ik vorige keer had, heeft ook voor hen gewerkt maar is nu gestopt. vind het wel moeilijk om dan aan te geven dat ik vorige keer toch nog zo lang met pijn heb gevoed.

Nou ja dat komt maandag wellicht ter sprake. Hopelijk kunnen ze me helpen. Nu nog even een paar dagen op mijn tanden bijten.
Mieke

Bericht door Mieke »

Goed dat je hebt gebeld.
Hopelijk kunnen ze je goed helpen!
Succes dan nog maar even dit weekend.
Hermien
J&J SANTORINI

Bericht door Hermien »

Fijn dat je manneke al begint te groeien....en ik vind eigenlijk dat de lk helemaal niet snel komt :oops:
Je moet nog een heel lang weekend doormodderen zo....met Janiek kon de lk meteen komen dezelfde dag nog....of ik kon er zelf heen en dat was nog vroeger....
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Chabeli

Bericht door Chabeli »

goed dat je hebt gebeld! maar ik vind het eerlijk gezegd ook niet snel, bij mij kwam de lk steeds binnen een dag. Houd je het qua pijn wel vol tot dan?
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Ze hadden niet eerder plek dan maandag half 10. Zal wel druk zijn met de vakantie. Heb wel uitgelegd wat het probleem was. Wat ik op hun site las, is dat zij met 3-en zijn waarvan 1 in een verloskundige praktijk werkt als vk en lk en een andere in het zk als verpleegkundige en lk en 1 als lk. Dus hebbn ook andere werkzaamheden.

Op zich red ik het weekend wel. Geen idee ook wat gebruikelijk is anders had ik misschien aan kunnen dringen om dat ze sneller zouden komen. Ik had natuurlijk ook kunnen voorstellen om naar de praktijk te gaan. Scheelt gelijk 30 euro. haha.
Marjo

Bericht door Marjo »

Super dat hij al over zijn geboortegewicht is gegroeid. Mooie mijlpaal is dat! Fijn dat het goed met je gaat.
Logisch dat je nog moet wennen aan alle veranderingen met jullie nieuwe gezinslid. Dat kost tijd.
Ik ben benieuwd naar wat de lk zegt en kan doen maandag.
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

wat fijn dat de bv nu toch goed lukt ondanks de pijn!
dat is wel lang wachten hoor op die lk!
ik hoop wel dat ze goede tips heeft!
Trotse mama van J en T
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Fijn dat het zo goed gaat, ik ben benieuwd naar de foto's.
Hopelijk gaat de bv snel helemaal goed lopen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

En dan nu eindelijk de foto's.

Eerste dag, in het ziekenhuis.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met m'n grote aap
Afbeelding

En ook met mijn grote broer
Afbeelding
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Oeps een beetje groot. Sorry maar dan kunnen jullie hem wel goed bekijken ;-)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ooooooooooooooh

Ooooooooooh wat een snoepje! Trotse broer ook! Mooie foto's Nancy!
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ooooooooo wat een schatje, lief, lief, lief. De laatste foto met zijn grote broer is ook super.
Ves

Bericht door Ves »

ahhh wat een schatje!
Chabeli

Bericht door Chabeli »

wat een prachtmannetjes heb je!!
Miem

Bericht door Miem »

Ooh leuk de foto's! Wat is je oudste dan alweer een reus he! Zo naast elkaar.....

Ik hoop dat je snel van je pijn verlost bent, dat is zo vervelend! De tip van een lactatiekundige inschakelen vind ik een goede, even pijn bij aanzuigen kan maar daarna moet het over zijn!
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Ohhhhhhh moooi!
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Wat een mooie baby en een knappe grote broer. Leuk dat je foto´s hebt geplaatst!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

wat een lieve fotos's, *smelt*
fijn dat het nu goed gaat!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

Wat een prachtige foto's. Vooral de foto met de aap en grote broer vind ik heel lief. Ik hoop dat de pijn in je tepels snel minder wordt want dat is heel vervelend.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

wat een plaatje
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Annet
J&J MAURITIUS

Bericht door Annet »

Wat een schatje zeg!!
Fijn dat het nu goed gaat, OOk goed dat je de lk laat komen.
Soms kan het al een geruststelling zijn als zij een conclussie getrokken heeft.
Ik weet nog dat ik bij G altijd zo'n pijn had, ik zat echt met kromme tenen te voeden, kvz concludeerde spruw heb toen een hele tijd daarmee geworsteld en uiteindelijk op last van een lll vrijwilliger een lk ingeschakeld, bleek het helemaal geen spruw te zijn geweest, maar zij kwam erachter dat het aan mij lag, dat door de kou mijn spiertjes samentrokken.
Weetje de pijn werd niet minder, maar ik ging er toen zo anders mee om dat ik het veel minder erg vond.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Hanne

Bericht door Hanne »

wat is senn mooi en zijn grote broer ook natuurlijk. nu hopen dat het allemaal lekkerder gaat met jou.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Mooie foto's! Ik weet niet of ik je al heb gefeliciteerd (ben op vakantie geweest) maar anders bij deze: van harte!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Lk is geweest. Mijn pijnlijke tepels zijn waarschijnlijk een combinatie van spruw en verkeerd aanleggen. Bij S enn zag ze wel wat in het mondje maar twijfelde, wel een blauwige waas die vaker voor komt bij spruw. En aan mijn tepels zag ze duidelijk een kloof als gevolg van spruw met hele roze tepels en na het drinken een glans erover.

Aanhappen ging niet goed. Daar heeft tips en trucs voor gegeven. Als eerst bvkussen aan de kant. En niet te snel willen aanleggen. Eerst de kans geven een grote hap te maken. Dat wist ik wel maar deed ik niet, foei.

Ze is er van overtuigd dat dat aanhappen helemaal gaat lukken en dat wanneer de spruw weg is het voeden zonder tepelhoedje ook moet lukken. Net wel gevoed zonder tepelhoedje maar dat is gewoon nog heel gevoelig.

Ik heb er ook een geod gevoel over dus ik denk dat het goed gaat komen.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

wat een fijne update!

het gaat je lukken!
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

Wat fijn dat de lk tips heeft kunnen geven. Ik hoop dat je klachten snel over zijn.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden. Dat gaat helemaal goed komen! En bij twijfel, gewoon nogmaals aan de bel trekken hoor!
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Dat klinkt mooi! het gaat je zeker lukken! succes
Plaats reactie