Hoe pak ik dit aan?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wilmama
J&J HAWAII

Hoe pak ik dit aan?

Bericht door wilmama »

M arijn is echt heel blij als hij kan klimmen en hij kan overal ook redelijk veilig weer van af klimmen maar hij heeft de bank nu ontdekt en dat gaat niet echt bepaald veilig. Hij is er nu twee keer vanaf gevallen (1 keer op een kussen en de andere keer met zijn billen eerst gelukkig)

Dit is dus het resultaat. Vanmorgen zat hij er bijna bovenop. Hij laat zich dus achterover vallen :shock:
Afbeelding
Afbeelding

Boos worden heeft een absoluut averechts effect. Dat vind hij namelijk erg leuk en motiveert hem om het vooral nog een keer te doen. Negeren is geen optie.
Vandaag heeft hij dus steeds in de box gezeten omdat ik er niet steeds oog op heb.

Dit is een voorbeeld maar het gaat zo bij alles. Hij kan zich erg goed vermaken met dingen die niet mogen.
Ik zeg nu steeds nee en dan pak ik hem op en zet hem ergens anders bij waar hij wel mag spelen. Binnen no time is hij weer terug en gaat hij verder waar hij was gebleven.

Ik ken dit echt helemaal niet van A nne. Hoe kan ik dit nu toch aanpakken?
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Hier nog zo een! Ik lees mee

Kan jullie bank niet anders staan? Dat hij nog hoger kan klimmen op zo'n smal schouwtje is inderdaad wel een beetje eng. Hier wordt alleen op de bank geklommen (met hulp van grote broer want zelf is hij nog te klein) Verder kan hij nog nergens bij
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Tja de bank kan dus niet ergens anders staan :? Anders was dat inmiddels wel gebeurd.
Mijn haakblog
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik heb geen tips helaas, Danique haalt nog steeds dit soort halsbrekende toeren uit en ik weet echt niet wat ik ermee moet. Wat ik ook doe, niets helpt..
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Liv springt hier constant op de bank. Ik hou mijn hart vast. Het gaat meestal goed. Ze leert er niet van en doet het ook altijd net als ik even in de keuken oid ben. Ik laat het maar. Kan je niet voor het zekere een of wat kussens de boel ervoor wat veiliger maken?
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
gardenofeden

Bericht door gardenofeden »

Heel herkenbaar... Jason is ook zo'n klimaapje :( . Het eerste wat eigenlijk in me opkomt is om een plaat triplex te halen en die tussen de bank en de schouw te zetten als M arijn in de kamer speelt? Hij kan dan in ieder geval niet meer op de schouw klimmen. Als hij naar bed is, dan bijvoorbeeld de plaat onder de bank schuiven? Niet ideaal, maar het is maar tijdelijk.
Suuz

Bericht door Suuz »

hier ook zo... echt gevaarlijke dingen zeg ik "nee" en zet haar op de grond neer.. De 3de keer is het "nee" en in de box.

Andere dingen laat ik haar gewoon haar gang gaan.. Ze kan er ook goed zelf af komen! en soms valt ze idd.. en dan maar hopen dat het goed steeds afloopt.
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

Hier ook zo'n klimgeit, net als zijn broer en zus. Wij hebben bij de oudste al een klimding in de kamer gezet die wij als salontafel gebruiken. Dat is geoorloofd klimmen en daar haalde die tot voor kort ook heel veel uit. Dus elke keer als hij ergens op klom wat niet mocht, zetten wij hem daarbij en vertelde dat dat wel mocht.

Daarnaast is het echt leren door vallen en opstaan, ook al levert dat builen op. Ervaring leert dat ze echt voorzichtiger worden als ze vallen (bij ons dan).

WIj hebben ook veel energie gestoken in het veilig leren afklimmen, met elke keer dezelfde instructie, voordoen en hem "modelleren" in de goede houuding.
(dus altijd voetjes eers, rug naar buitenkant...).

Ook hebben wij veel energie gestoken in het woord "wachten", met handgebaar erbij. Boven aan een (onbeveiligde) trap zegt hij nu bijv. zelf al "wag wag" . Als hij ergens opstaat wat wij gevaarlijk vinden zeggen wij "wachten" en dan stopt hij en "bevriest" in de houding. Dat geeft ons voldoende tijd om dan in te grijpen.

We hebben bij de stokkestoel de beugel weggehaald omdat hij eruit klom en erin, zonder beugel is het minder gevaarlijk. Zo kijken we dus ook wat we kunnen aanpassen om het minder gevaarlijk te maken.

Succes hiermee!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Ik liet Victor toch maar zo veel morgelijk zijn gang gaan. Heel in het begin legde ik wel wat dekens voor de bank. Je moet natuurlijk zorgen dat er geen salontafel met scherpe rand oid voor de bank staat waar hij met zijn hoofd op kan vallen.
Maar goed, leren gaat met vallen en opstaan he? Letterlijk ook. Liever dat hij een paar keer van de bank valt en -uiteindelijk- leert dat vallen pijn doet, dan dat hij van de trap af lazert.
Victor snapt inmiddels wel dat hij niet zomaar het trapgat in moet stappen bijvoorbeeld.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Ik had hier 2 van die klimgeitjes en nr 3 is hard onderweg volgens mij :?
Onze strategie was een zo veilig mogelijk omgeving creeeren, ingrijpen wanneer noodzakelijk en verder wachten tot ze wat ouder waren zodat we het met regels konden gaan sturen (en ondertussen duimen draaien dat er geen ernstige ongelukken zouden gebeuren).
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Herkenning, Willem is helemaal niet zo dus voor mij is het verschrikkelijk wennen. Verder lopen ze dan ook nog om elkaar heen dus dan houd ik mijn hart vast. Ik laat ze eigenlijk altijd hun gang gaan en tot nog toe is het goed gegaan.

Pas als ik of Willem ons ermee bemoeien wil het nog wel eens misgaan is mijn ervaring.
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Bedankt voor al jullie reacties! Herkenning dus en eens een klimgeit altijd een klimgeit.

Mijn moeder had het ook al over een plaat tussen de bank en de schoorsteenmantel. Vandaag ging het redelijk dus ik ga het nog even aankijken.
Mijn haakblog
Plaats reactie