gevraagd voor een kinderfeestje-hoe en wat?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Deborah
J&J SANTORINI

gevraagd voor een kinderfeestje-hoe en wat?

Bericht door Deborah »

Een kennis vroeg mij of ik ook een mini workshop wil geven voor een meisje wat 6 jaar wordt. Het liefst iets met prinsessen. Het lijkt me hartstikke leuk om te doen, maar heb zelf het idee dat een kleine ronde taart veel leuker is om te versieren dan een kleine barbietaart. Maar ik zit nog niet in die leeftijd van de meiden :wink: Dus wat vinden zij leuker?

Verder kan ik wel wat tips gebruiken, want ik moet ook een prijsopave doen.
Wat is handig? Deze kennis had iemand gevonden die dit doet voor €12,50. Zelf vond ze het nog best wel veel, maar als ik zo wat zit te rekenen kom ik toch ook wel richting dit bedrag.

Ik ben van plan om vooraf de taarten al klaar te hebben. Vulling bestaat uit jam en banketbakkersroom. Gebruik ik alleen marsepein of ook fondant? (normaal mix ik altijd) Mix ik ter plekke de kleur voor de basis van de taart of laat ik de kinderen kiezen uit 3 kleuren?
Zij heeft het liefst dat het maximaal 1 uur duurt, maar dat zal wel wat te kort zijn denk ik he?

Alvast bedankt voor het meedenken.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

poeh, je kennis heeft wel veel eisen voor een 6-jarige...
ik heb nu 5 verjaardagsfeestjes 'gedaan' en dit kan ik erover vertellen.

een blandabolletje van 12 cm is groot genoeg voor de kinderen.
6 jaar is best jong.. weet niet hoeveel meisjes er komen, maar ze hebben allemaal hulp nodig omdat ze de kracht nog niet hebben om de marsepein uit te rollen.
zelf reken ik per kind 10,-.
in een uurtje ben je zeker niet klaar, ik ben er ongeveer 2-3 uur mee bezig!

-ik bak de bolletjes thuis, en snij ze ook alvast door met de taartzaag.
-marsepein of fondant afwegen, per kind is 200 gram genoeg en ik kleur het ook alvast. redden die kleine handjes ook niet.
-zorg voor makkelijke uitstekertjes die niet zo snel stuk kunnen, en wat pareltjes en misschien van die kant en klare bloemetjes/hartjes.
-pas de marsepein geven als je het gaat gebruiken, anders gaan ze kneden en wordt het veel te plakkerig!
-vulling deed ik alleen jam, afsmeren met botercreme met aardbeiensmaak (lekker zoet, vinden ze lekker, en roze)
-ik heb van die kindermesjes hiervoor, kunnen ze zelf smeren.
-om mee naar huis te nemen staat ie natuurlijk op een kartonnetje en heb ik vellen doorzichtig folie alvast uitgeknipt. kunnen ze zo worden ingepakt.

succes!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Ik zou geen barbie-prinses met ze maken, daar lijken ze me nog wat jong voor. Zorg voor wat mooie uitstekers, vlinders, hartjes, bloemetjes. En voor een paar kleuren voorgekleurde marsepein/fondant. Deze workshops worden door een moeder bij ons op school gegeven (voor een prijsindicatie):
http://www.taartenvansuus.nl/pages/kinderfeestjes.html

Onlangs had een moeder hier het nog voor haar dochters feestje gedaan en ook wat vragen erover gesteld. Ik weet even niet meer wie dat was, maar er zaten ook foto's bij, even zoeken...
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Gootje schreef: Onlangs had een moeder hier het nog voor haar dochters feestje gedaan en ook wat vragen erover gesteld. Ik weet even niet meer wie dat was, maar er zaten ook foto's bij, even zoeken...
http://car.messageboard.nl/42334/viewtopic.php?t=14436

http://car.messageboard.nl/42334/viewtopic.php?t=13915
Suzanne

Bericht door Suzanne »

als deegrollers heb ik stukken pvc gezaagd (van die grijze), kunnen kinderen prima mee overweg.

gisteren toevallig 40 blandatjes 12 cm op het kindervakantiefeest hier gedaan. het hoeft echt niet groter! kinderen zijn snel tevreden.
ik had ook grote sateprikkers bij waar ze sterren en vlinders op gemaakt hebben om erin te steken, geweldig leuk effect.

veel succes!
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Dank jullie wel! Hier kan ik wat mee. Dacht er ook al over om zo'n blanda vorm te gebruiken. Lijkt me groot zat. En dan idd maar verschillende voorgekleurde marsepein halen. Nu nog even met de moeder van dit meisje in conclaaf gaan of dit allemaal naar haar wens is. Denk dat ik er dan toch ook wel 2 uur voor moet gaan rekenen. Hoop dat ik 2 uur lang de aandacht van die kleine meiden kan houden.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Ik laat ze wel zelf kleuren. Juist leuk! Tijdens het kneden zie je opeens de kleur tevoorschijn komen...

Ik reken €14,50 per kind. Er zit echt veel werk in, vergis je niet! Het voorbereiden, het feestje zelf en wat dacht je van alle troep na afloop? Ik schrik er steeds weer van hoe vies en kleverig kinderen alles maken.

Daarnaast zijn er altijd kinderen die er twee sterren en een bloem opgooien en het ddan wel klaar vinden en kinderen die na 2,5 uur nog steeds aan het freubelen zijn. Daar moet de moeder wel rekening mee houden...

Wel erg leuk dat ze jou heeft gevraagd!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Ga het kinderfeestje wel doen, maar het worden cupcakes. Moeders wil namelijk echt maar een uurtje bezig zijn en ik verwacht met cupcakes toch wat sneller klaar te kunnen zijn.
Ben benieuwd hoor.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja, dat is dan een goed alternatief!
veel plezier!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie