Hier in Bosnie ben ik echt een vreemde eend in de bijt natuurlijk

Zojuist werd me nog met klem op het hart gedrukt dat ik haar soep moest geven, want ze kon wel wat zout gebruiken. Echt hoog tijd om daarmee te beginnen.
Als we bij mijn schoonouders zijn, dan luister ik eigenlijk constant naar opmerkingen over eten. J0ela zou honger hebben en erorme zin in al die andere dingen (maar het arme kind krijgt alleen de borst, zielig hoor) En ja ze kijkt naar de koekjes en naar het pak sap op tafel, hartstikke mooie kleuren natuurlijk.
En ja hoor, mijn schoonmoeder doopt een of andere koekje in de vruchtennectar en probeert het in J0ela's mond te duwen. Daar kan ik echt zo BOOS om worden, alsof ze niet weet dat we dat niet willen. Mijn man sprong nog eerder overeind dan ikzelf haha dat vond ik wel fijn.
Ze heeft ander eten nodig en wel een koekje gedoopt in limonade, bomvol suiker. En ik geef het haar niet, wat ben ik toch een onaardige moeder.
(je kunt je voorstellen dat ik mijn schoonouders voorlopig echt niet wil laten oppassen...)
Wel wordt het geven van borstvoeding redelijk positief gezien hier. Gisteren nog een heerlijk compliment gekregen van de buurman van mijn schoonouders, hij zei ten overstaan van iedereen dat je duidelijk aan J0ela kon zien een baby niets meer nodig had dan moedermelk, dat hij en zijn vrouw daar echt versteld van stonden.
t is dan ook een heerlijk gezond dikkertje.
Ik kan me de reacties al voorstellen als ik nu met Rapley ga beginnen. Morgen gaan we naar NL, naar mijn ouders. Die respecteren tenminste wel wat ik wel en niet wil, maar ben benieuwd hoe ze op Rapley gaan reageren.