wat ze mijn kind allemaal willen voeren

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ana
J&J MAURITIUS

wat ze mijn kind allemaal willen voeren

Bericht door Ana »

Even een beeld geven van mijn omgeving hier. Ik probeer J0ela verantwoord te voeden - dat wil zeggen dat ze tot nu toe alleen maar borstvoeding heeft gekregen. en nu komt dan het moment van bijvoeding.

Hier in Bosnie ben ik echt een vreemde eend in de bijt natuurlijk :D Zo'n rare Hollander, wat moet er van dat kindje terecht komen.
Zojuist werd me nog met klem op het hart gedrukt dat ik haar soep moest geven, want ze kon wel wat zout gebruiken. Echt hoog tijd om daarmee te beginnen.

Als we bij mijn schoonouders zijn, dan luister ik eigenlijk constant naar opmerkingen over eten. J0ela zou honger hebben en erorme zin in al die andere dingen (maar het arme kind krijgt alleen de borst, zielig hoor) En ja ze kijkt naar de koekjes en naar het pak sap op tafel, hartstikke mooie kleuren natuurlijk.
En ja hoor, mijn schoonmoeder doopt een of andere koekje in de vruchtennectar en probeert het in J0ela's mond te duwen. Daar kan ik echt zo BOOS om worden, alsof ze niet weet dat we dat niet willen. Mijn man sprong nog eerder overeind dan ikzelf haha dat vond ik wel fijn.
Ze heeft ander eten nodig en wel een koekje gedoopt in limonade, bomvol suiker. En ik geef het haar niet, wat ben ik toch een onaardige moeder.

(je kunt je voorstellen dat ik mijn schoonouders voorlopig echt niet wil laten oppassen...)

Wel wordt het geven van borstvoeding redelijk positief gezien hier. Gisteren nog een heerlijk compliment gekregen van de buurman van mijn schoonouders, hij zei ten overstaan van iedereen dat je duidelijk aan J0ela kon zien een baby niets meer nodig had dan moedermelk, dat hij en zijn vrouw daar echt versteld van stonden.
t is dan ook een heerlijk gezond dikkertje.

Ik kan me de reacties al voorstellen als ik nu met Rapley ga beginnen. Morgen gaan we naar NL, naar mijn ouders. Die respecteren tenminste wel wat ik wel en niet wil, maar ben benieuwd hoe ze op Rapley gaan reageren.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
ddaantje

Bericht door ddaantje »

oh heel herkenbaar. niet zo extreem als jij beschrijft maar hier kwam er ook al heel gauw snoep en slechte koeken tevoorschijn.

Xarno heeft het eerste jaar geen suiker gehad en het tweede jaar heeeeel beperkt nu zijn we er wel wat makkelijker in.

Ik herken het ook wel met ouders/schoonouders die onze wensen niet respecteerden. heel vervelend.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

oh ja, heel herkenbaar hoor! Tomás was zo zielig, omdat hij geen snoep, chocolade, koekjes, taart mogen toen hij nog geen 1 jaar was. En dat hij nu nog steeds niet onbeperkt mag snoepen is ook zielig hoor...
:roll:

Oh en volgens mijn moeder zou ik een borstonsteking hebben omdat ik ook "overal zomaar de borst tevoorschijn haal"...

Gewoon doen zoals jullie het willen en laat de rest maar lekker kletsen! :wink:
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Ik vind het in mijn omgeving al erg maar wat jij omschrijft slaat alles! Koekjes? Sap? Soep?

b. en C. hebben hun eerste jaar ook niks anders gehad dan borst, brood en warm eten, soms soepstengel en B. het 2e jaar eigenlijk ook.

vooral het geen beleg op brood en het niet snoepen vonden mensen zielig! Nee overgewicht en gaten in hun melktanden is dat niet zielig dan???
simama

Bericht door simama »

Oo wat erg

Echt jammer als mensen niet inzien en respecten dat je dus echt het beste voor je kind doet op deze manier.

Ik weet nog wel dat onze oudste de eerste twee jaar niets van snoep of suiker kreeg en mensen dat echt vreemd vonden.

Bij familie las wij als toetje ijs kregen en hij gewone yoghurt was dat erg zielig, terwijl het kind niet eens omkeek naar het ijs en smulde van de yoghurt.

En bij de jongste die op het kdv geen yoghurt luste terwijl hij dat thuis wel gewoon at, wat bleek zij deden er sap bij (zonder te vragen) en dat luste hij niet :twisted:

Nu krijgt mijn nichtje van 9 maanden regelmatig hapjes slagroom en hapjes kaas of fricandel :shock: (als ik het formaat van hun hond zie hou ik mijn hart vast) en daar wordt alleen om gelachen of het de normaalste zaak van de wereld is.

Dan denk ik wel eens ben ik nou zo maf of de rest van de wereld (op jippers na natuurlijk :wink: )
Plaats reactie