Kolven
Kolven
Ons meissie gaat 2x een ochtend na het kdv en nu kolven voor haar lunch melk, maar er komt helemaal niet zo veel uit!
vanochtend is ze 2 uurtjes geweest om te wennen en morgen dus langer en toen ik vanochtend ging kolven kwam er maar rond de 50 cc uit! ok was een beetje gestressed. maar vraag me af wat een beetje de richtlijn is per kolfbeurtof is dat net zoal borstvoeding per persoon verschillend?
vanochtend is ze 2 uurtjes geweest om te wennen en morgen dus langer en toen ik vanochtend ging kolven kwam er maar rond de 50 cc uit! ok was een beetje gestressed. maar vraag me af wat een beetje de richtlijn is per kolfbeurtof is dat net zoal borstvoeding per persoon verschillend?
Ik kon ook altijd moeilijk kolven onder stress, wat bij mij hielp was om 's avonds voor het slapen een keer extra te kolven zodat ik een melkvoorraad opgebouwd had zodat er minder druk was om te presteren zeg maar.
Voor het kolven op mijn werk heb ik uiteindelijk die neusspray gehaald die zorgt voor een TSR, dat werkte als een tierelier.
Voor het kolven op mijn werk heb ik uiteindelijk die neusspray gehaald die zorgt voor een TSR, dat werkte als een tierelier.
Wat bij mij in het begin goed werkte was:
- Lekker kopje thee, met anijs/zoethout er in of zo (als dat er niet is wat suiker)
- Een blaadje van wij jonge ouders of foto's van m'n kind
- Niet in de kou zitten, dus neem een trui mee
- Wat vaker een beetje kolven ipv in een keer heel veel.
En later kon ik overal kolven. Hoewel met een kopje zoethout thee ik wel meer kolf. Nu kolf ik 1x per dag zo'n 300 ml in een paar minuten in een kast...
- Lekker kopje thee, met anijs/zoethout er in of zo (als dat er niet is wat suiker)
- Een blaadje van wij jonge ouders of foto's van m'n kind
- Niet in de kou zitten, dus neem een trui mee
- Wat vaker een beetje kolven ipv in een keer heel veel.
En later kon ik overal kolven. Hoewel met een kopje zoethout thee ik wel meer kolf. Nu kolf ik 1x per dag zo'n 300 ml in een paar minuten in een kast...
Heb je al bij de kolftips op het borstvoedingsforum gekeken?
http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.ph ... q#afkolven
http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.ph ... q#afkolven
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Ik kolfde standaard 's morgens een borst leeg, en voedde met de andere. Bij Laura werd me dat te hectisch, met rondlopende dreumes ik de ochtendspits thuis. Toen begon ik elke avond extra te kolven, lekker tijdens het Jippen 
Zo had ik bij het kolven op werk minder stress of ik wel genoeg had.

Zo had ik bij het kolven op werk minder stress of ik wel genoeg had.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)