Kolven

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
MamsEveline

Kolven

Bericht door MamsEveline »

Ons meissie gaat 2x een ochtend na het kdv en nu kolven voor haar lunch melk, maar er komt helemaal niet zo veel uit!
vanochtend is ze 2 uurtjes geweest om te wennen en morgen dus langer en toen ik vanochtend ging kolven kwam er maar rond de 50 cc uit! ok was een beetje gestressed. maar vraag me af wat een beetje de richtlijn is per kolfbeurtof is dat net zoal borstvoeding per persoon verschillend?
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Je geeft zelf het antwoord al :wink: . En bij mij verschilt het ook per dag en welk moment van de dag. Daarbij moet je kolven leren en stess werkt zeker niet mee.
Denise

Bericht door Denise »

Ik kon ook altijd moeilijk kolven onder stress, wat bij mij hielp was om 's avonds voor het slapen een keer extra te kolven zodat ik een melkvoorraad opgebouwd had zodat er minder druk was om te presteren zeg maar.

Voor het kolven op mijn werk heb ik uiteindelijk die neusspray gehaald die zorgt voor een TSR, dat werkte als een tierelier.
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Wat bij mij in het begin goed werkte was:
- Lekker kopje thee, met anijs/zoethout er in of zo (als dat er niet is wat suiker)
- Een blaadje van wij jonge ouders of foto's van m'n kind
- Niet in de kou zitten, dus neem een trui mee
- Wat vaker een beetje kolven ipv in een keer heel veel.

En later kon ik overal kolven. Hoewel met een kopje zoethout thee ik wel meer kolf. Nu kolf ik 1x per dag zo'n 300 ml in een paar minuten in een kast...
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Ik kon altijd prima kolven, geen probleem, behalve als mijn kind in de buurt was. Dan ging de boel echt dicht! Probeer te ontspannen, dan gaat het vast al beter.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Heb je al bij de kolftips op het borstvoedingsforum gekeken?
http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.ph ... q#afkolven
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
MamsEveline

bedankt voor jullie tips, ga in eerste instantie voorraad opbouwen door in de avond extra te kolven.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Maar als ze maar twee uur weg was en je had misschien net gevoed voor het wegbrengen snap ik wel dat je niet heel veel kolft.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Over de hoeveelheid, dat verschilt nogal. bij B. had ik maar 20 tot 70 cc per kolfbeurt, bij C. altijd 100-120 cc. En waar het aan lag? C. had meer nachtvoedingen dus meer productie denk ik. Maar met stress lukt het in ieder geval niet
MamsEveline

nu ik begonnen ben om elke avond 1x extra te kolven zie ik de productie geleidelijk aan stijgen! deze manier werkt voor mij het beste

(heb zelfs de kolf bijna laten verzuipen door hem verkeerd te houden, hahaha, leek me handiger 8) )
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Ik kolfde standaard 's morgens een borst leeg, en voedde met de andere. Bij Laura werd me dat te hectisch, met rondlopende dreumes ik de ochtendspits thuis. Toen begon ik elke avond extra te kolven, lekker tijdens het Jippen :-)

Zo had ik bij het kolven op werk minder stress of ik wel genoeg had.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Denise

Bericht door Denise »

Fijn dat het al zo snel resultaat op levert MamsEveline!
Plaats reactie