Oh die peuterpubertijd

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
KarinH

Oh die peuterpubertijd

Bericht door KarinH »

Tisunfase, tisunfase...

Maar af en toe word ik er wel een beetje heel erg moe van!
Eveline is een heerlijk meisje, vrolijk, ondernemend, kan zich goed vermaken, ontwikkeld zich lekker en is vrij eigenzinnig.

Maar de laatste weken word ik gestoord van dat eigen willetje en de vele huilbuien omdat dingen niet naar haar wens gaan. :roll: Om het minste of geringste kan ze weer krijsend op de grond gaan zitten/liggen, gefrustreerd en boos. Zucht. Ik weet dat het over gaat als ik onder woorden kan brengen wat het probleem is, het kan benoemen en (beetje) uitleggen, maar vaak is de reden van de huilbui mij ook niet duidelijk. Ze probeert het wel eens te vertellen, maar huilt zo hard dat ik het niet versta.

Het KDV heeft ook al opmerkingen gemaakt dat ze snel een drama maakt van dingen, als iets niet helemaal naar wens gaat is het ook meteen het einde van de wereld :wink: .

Wat de fase nog extra vervelend maakt, is dat Christian overstuur raakt van haar gehuil (negeren is dus vaak lastig), want dat doet pijn aan zijn oren en jaagt hem angst aan. Dus als zij zich ligt aan te stellen, probeert hij haar hardhandig te laten ophouden door heel boos/agressief te schreeuwen of simpelweg te slaan en schoppen. En dan gaat zij (begrijpelijk) nog veel harder krijsen.

Oh, wat heerlijk om morgen weer te mogen werken, ha ha! :wink:

(Zo. Klaagmodus weer uit)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

pff, op sommige dagen word ik er ook al helemaal gek van. vooral op die momenten dat praten ook echt geen zin heeft.
moeilijk dat christian er ook zoveel last van heeft.
ik hoop voor je dat de fase niet meer al te lang duurt en dat je voor die periode een weg vindt om eveline op te voeden, maar christian toch ook wat te ontzien.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

O ja, Robin heeft de afgelopen weken zijn drama-technieken ook nog verder verbeterd. Soms moet ik er stiekem om lachen, soms heb ik er gewoon even geen zin in. Echt die dingen waar een probleem van gemaakt wordt zijn soms zó zinloos..
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

En vooral dat heel hard huilen en dan niet meer uit willen/kunnen leggen wat ze nou willen... daar word ik soms helemaal gek van... Wat je al zegt Karin, dat je door het gehuil heen helemaal niet meer hoort wat er nou eigenlijk aan de hand is (voor ons gevoel weinig vaak en voor hen vergaat de halve wereld). Ik kan gelukkig nog rustig in en uit ademen en haar even laten uitrazen.. voor jou is dat lastiger omdat je Christian nog hebt....
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Linde is ook echt verschrikkelijk op het moment. Ze zit te klooien met haar middagslaap en kan tussen 17:00 en 19:00 alleen nog maar janken. Thijs trekt zich er niets van aan en babbeld vrolijk verder. Vooral na een dag werken en combi om gek van te worden.
wennetje

Bericht door wennetje »

Herkenbaar maar het duurt bij Joris over het algemeen kort. Hij is wel de drama king van het kinderdagverblijf ;-)
Ik heb alleen geen autistisch jongetje erbij rondlopen, ik kan me goed voorstellen dat die zich daar geen raad mee weet en probeert haar te stoppen maar dat maakt het voor jouw wel extra zwaar.

Als Joris, zoals vanmiddag, van het ene drama in het andere schiet dan zit hij zichzelf ook erg in de weg. Even Bob de Bouwer op TV, zijn troost/slaapknuffel en dan bij mij op schoot (soms wil hij dat niet en dan krijgt hij een dekentje over zich heen op de bank, gaat gewoon even om die extra aandacht) voor 20 minuten doet dan wonderen. Het is dan doorbroken en ik heb dan daarna weer een vrolijk jongetje. Misschien iets wat ook bij jouw dochter kan helpen?
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Femke kan ook enorm drama schoppen, maar gelukkig is ze vrij snel af te leiden. Toch heeft ze vanmiddag in het winkelcentrum twee keer languit op de grond gelegen. Ik ben gewoon verder gegaan met mijn boodschappen.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

oo zo herkenbaar.

Maartje wou woensdag. Joep en Maartje gingen samen in bad. Maartje wou niet en ging brullen. Joep volstrekt overstuur omdat Maartje overstuur was.

Joep zat gister bloemkool te snoepen (zoals hij zelf zei). Hij eet geen bloemkool, ik zat in mezelf te stuiteren dat hij dat deed en dan zit Maartje aan tafel, die was allang klaar en verveelde zich. Je wil Joep een compliment geven maar alle aandacht moet naar haar.

Ik vind het heel vermoeiend ze is op dit moment erg overheersend en daardoor is het moeilijk Joep aandacht te geven.

Geen oplossingen van mij, maar ik herken het wel
i'm still standing
Mama van Joep (18) en Maartje (16)
Plaats reactie