help! Mijn zoon plakt!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

help! Mijn zoon plakt!

Bericht door Ann1gje »

Iemand tips misschien?? Ik word er zo moe van :cry: . Fedde is altijd al wel een mama's kindje geweest maar de laatste tijd lijkt het alleen maar erger te worden. Als ik wegga is het Drama, met de grote D. Zelfs als papa bij hem achterblijft. Als we samen thuiszijn wil hij niet spelen, maar bij mama zitten, bij voorkeur op mama. Let wel, ik geef hier niet aan toe hoor, niet de hele dag tenminste :wink: . Samen spelen is leuk, maar als ik dan na een tijdje wat anders ga doen is het weer achter me aan drentelen en miepen en piepen....
Vanmiddag deed ik de overblijf op school, t is gewoon bijna niet te doen met fedde erbij :? . Die hing alleen maar tussen mijn benen te piepen dat ik m op moest tillen. Idem met ophalen van Brinn op school. Sta te wachten op t schoolplein met n piepend mannetje tussen mn benen.

Heel kort door de bocht: hij wil bijna altijd alleen maar heeeeeel dicht bij mama zijn.
Ik voel me heel slecht maar ik kan daar niet tegen de hele dag :oops: . Ga ff spelen! wat voor jezelf doen! Ik vind ook ergens dat ie hier te oud voor is.... als ie nou net 1 jaar was ofzo, maar het zou toch nu alleen maar wat beter moeten worden??

Wat me ook verder opvalt, en dat heeft er ongetwijfeld mee te maken, is dat ie heel angstig is.... op de psz vorige waak was ie zelfs bang voor de andere peuters :cry: . Ook is ie ontzettend bang voor geluiden, en dan met name de iets hardere. Daar kan ie zo enorm van schrikken en van overstuur raken.... (dat zal weer te maken hebben met zn oortjes/buisjes)

En heus, ik kan er ook enorm van genieten hoor, dat ik zo'n knuffelend mannetje heb.... echt! Maar ik vind wel dat we dit een klein beetje moeten gaan doorbreken..... toch??

Sorry voor t onsamenhangende verhaal, doorgaans kan ik best goed iets 'van buitenaf' bekijken en zo zien wat ik t beste kan doen..... maar dat lukt me even niet nu.... :?
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6807
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Nou, ik zou in ieder geval ophouden me schuldig te voelen hierover. Ik zou er ook knettergek van worden. Het enige wat ik kan verzinnen wat misschien zou helpen, is dat je heel veel duidelijkheid geeft over wanneer het Fedde-tijd is en wanneer het mama-tijd is. Dus bijvoorbeeld nadat je Brinn naar school hebt gebracht neem je een kop koffie en moet hij zich een kwartier zelf vermaken. En dat proberen langzaam uit te breiden.
Ik herinner me namelijk dat Emma op een gegeven moment niet meer in de box wilde en dat het weer werkte toen ik dat op vaste momenten deed.
Sterkte :S
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Bericht door niekje »

Dat van die geluiden herken ik wel, Jasper is ook erg bang voor geluiden, boormachine, vliegtuig wat laag overvliegt, onweer,scooter enz enz dan zet hij het meteen op een huilen/krijsen...

Dat hangen heeft Jasper ook wel met vlagen, gelukkig kan hij zich ook wel prima zelf vermaken tussendoor, ik zou anders ook gillend gek worden...

Ik zou de tip van Betje eens proberen om het zo te doorbreken en te leren dat hij zelf zijn tijd even door moet komen...

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Ves

Bericht door Ves »

Ik vind je verhaal heel herkenbaar. V incent kan er ook wat van, al moet ik zeggen dat het de laatste tijd (1,5 a 2 maanden) eigenlijk beter lijkt te gaan. Begrijp ik goed dat het eigenlijk altijd zo is geweest, of is het iets dat met periodes beter en slechter gaat?
Tips..? Ik heb het idee dat V incent er vanzelf een beetje overheen aan het groeien is (hopelijk zet het door... en hopelijk gebeurt het bij jullie ook).
Wat ik wel probeer is om hem op bepaalde vaste momenten van me los te weken. Hij wilde bv. niet lopen van de fiets naar de creche, wilde gedragen worden en als ik dat niet deed, dan bleef hij aan mijn benen hangen, huilen, trekken. Ik was het dragen zo zat, dat ik besloot om het niet meer te doen en dus tijdenlang met een kind aan mijn been de afstand naar zijn groep aflegde. Op een gegeven moment ging het eerste stukje tot de buitendeur goed, later kwam daar een stukje de hal in bij, totdat hij uiteindelijk gewoon met me mee liep.
Ik probeer hem zo min mogelijk te tillen/dragen, thuis maar ook op andere plekken. Ik blijf vaak wel bij hem in de buurt. Ik merk dat hij zich thuis steeds vaker even zelf vermaakt. We waren vandaag in de speeltuin/dierenweide en hij heeft een hele tijd zelf in de zandbak gespeeld, terwijl ik een eindje verderop de krant zat te lezen. Als het even moeilijk gaat, dan probeer ik zijn aandacht terug te brengen naar datgene waar hij mee bezig was.
Ook het angstige herken ik wel. Gaat hij pas net naar de psz? Is hij het gewend om veel 'vreemde' mensen/kinderen om zich heen te hebben? Het is misschien gewoon een kwestie van wennen. V incent heeft in bepaalde situaties gewoon wat meer tijd nodig om los te komen, maar ik merk dat dat ook steeds beter gaat naarmate hij ouder wordt.

Ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt hoor, maar ik snap heel goed hoe het is om een plakker bij je te hebben en dat je daar af en toe helemaal gek van kan worden. Daar hoef je je zeker niet schuldig over te voelen!
Vermanen

Bericht door Vermanen »

Hannah heeft niet dat plakkerige. Maar wel dat bange.
Zodra ze iets hoort was het eerst huilen. Ik heb haar elke keer uitgelegd wat het was en meestal was het dan snel weer over. Nog wel schrikken maar als ik uitlegde wat het was wist ze het weer.
Maar nu ze wat ouder is komt ze zelf vragen wat het is en huilt ze er niet meer om.
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Bericht door Ann1gje »

Dank voor jullie antwoorden. De tip van Betje ga ik idd zeker proberen. Da's n goeie! En morgen gaan we ff naar de kno-arts om de oortjes weer even te laten checken....
Zojuist heb ik hem weer naar de psz gebracht.... vreselijk drama natuurlijk, ik kreeg m gewoon niet losgepulkt :cry: . Hij is sinds vorige week op deze psz, maar is wel zn hele leven kdv gewend. Daarom snap ik die angst voor kindjes niet zo....
Deze psz is ook echt ideaal trouwens, zojuist waren er 2 juffen en 7 kindjes (opstartende groep)
De hele vakantie is ie superblij en enthousiast geweest omdat ie na de vakantie naar de 'peuterschool'mocht..... nu wil ie niet :?
En nu zit ik hier in mn uppie..... k ga maar wat aan t huishouden doen ofzo :wink:
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Kan je hem op die momenten niet in de doek op je rug doen? Of is hij dan teveel zijn vrijheid kwijt? Kan jij je ding doen iig.
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Bericht door Ann1gje »

LiesbethN schreef:Kan je hem op die momenten niet in de doek op je rug doen? Of is hij dan teveel zijn vrijheid kwijt? Kan jij je ding doen iig.
Hmmm.... ik vind m daar te zwaar voor :oops: ..... word ik nu ontjipt?? :wink:
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Plaats reactie