Tand door de lip, melktandje wordt zwart.

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
marretje

Tand door de lip, melktandje wordt zwart.

Bericht door marretje »

Tijdens onze vakantie is Thij$ gevallen. Hij was aan het rennen in de supermarkt en viel. Een tand door zijn lip. Het bloedde flink, maar al snel was hij weer aan het spelen. Zijn tandjes voelde nog gewoon vast.
Nu zien we iedere dag zijn melktandje verkleuren. Nog niet zeker is het of het er eentje of twee zijn.
De tandarts gebeld. Maar hij kan er niets aan doen. Wel binnenkort een foto maken of zijn echte voortanden niet beschadigd zijn door de val.

De komende 5 tot 6 jaar zal hij met een of twee zwarte tandjes door het leven moeten. En hij heeft van die schattige tandjes....

Mar
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oh dat is niet leuk *(understatement) Finn heeft het ook gehad. Hij kreeg een grijze tand. Gek genoeg is die nu weer gewoon de normale kleur. Is zijn tand echt zwart? Heel vervelend Mar.
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Ilse heeft helaas ook zo'n grijze tand. Jammer hoor.
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Heel jammer zo'n verstoring van je perfect mooie kindje.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Oh dat is niet fijn!
Dochtertje van mijn beste vriendin heeft het ook gehad 5 jaar geleden, ze was erg hard gevallen op de rand van het bad. Tandje werd helemaal zwart, maar ging ook ontsteken. Uiteindelijk heeft de tandarts het tandje moeten trekken. Meisje loop nu al 5 jaar zonder voortand. Nu is ze ruim 6 en valt het natuurlijk niet meer op tussen haar klasgenootjes die allemaal aan het wisselen zijn. Maar zonde is het wel.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Oh wat vervelend...

Het kan zijn dat de verkleuring weer wegtrekt na een tijdje, hopelijk gebeurt dat of blijft het iig lichtgrijs...

Nad!ne heeft ook een grijze voortand, daar is ze meerdere malen op gevallen/gestoten, er is daar ook een stukje vanaf, maar dat valt niet meer op omdat dat aardig is bijgesleten in de loop der jaren (haha zeg ik over een 6 jarige!).
Ze heeft nu losse tanden en de grijze zit nu het meest los, dat voelt toch wel goed. Ik hoop dat de nieuwe tand niet beschadigd is.
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
marretje

Bericht door marretje »

Wat fijn om te lezen dat er meer kinderen zijn met grijze/zwarte tandjes.
Het tandje is nu langzaamaan aan het verkleuren. Als ouders zien wij er erg goed, onbekenden zal het niet meteen opvallen.
Ik hoop dat het bij een lichte verkleuring zal blijven.

Mar
Appendix
J&J SANTORINI

Bericht door Appendix »

He Marretje,

Wat naar. T had het ook en ik schrok me een hoedje, zo´n jong kind met een grijze tand. Maar ook deze tand is inmiddels weer de normale kleur. Het kan dus weer goed komen!

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Oh hier ook, twee zelfs... Div. keren vervelend gevallen.
En het trok gelukkig bij tot heel licht grijs, wij weten het en zien het wel, maar het valt anderen niet op.

Dochter van vrienden heeft een tandje verloren, maar het staat best lief eigenlijk

Hopelijk valt het mee.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie