Kappuh...!???

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ves

Kappuh...!???

Bericht door Ves »

Sinds een paar dagen zegt V incent "Kappuh!". Ik vond het zo raar, ik zeg zelf eigenlijk nooit kappen en het lijkt me nou ook niet echt iets wat ze op het kdv zeggen. Ik ben er inmiddels achter dat hij daarmee "pakken" bedoelt :roll: (hij zei eerst "kakken", dus op zich is dit een logische vervolgstap...).
Verder zegt hij sinds eergisteren zijn eigen naam ("tintent", klanken als v, w, f, s, c vind hij nog lastig en dan is V incent best een moeilijke naam). En zegt hij steeds vaker de kleuren goed (voorheen was alles blauw, vooral de auto's).
Jaja, het praten gaat vooruit :D ! Zo leuk!
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Oh ja, hier had Victor het steeds over een 'pasje'. Hij bedoelt een sapje. Ik kan me van Emma niet herinneren dat ze woorden of letters omdraaide en vind het zo grappig.
Als we door de schuur lopen roept hij ook vaak enthousiast 'PEP'! Dat is een step.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Hanne

Bericht door Hanne »

espen zegt ook kappuh. dat heeft hij van leander, want jongetjes van 8 zeggen dat dus wel heel vaak. misschien dat er wel kindjes op de kdv die het zeggen omdat ze ook oudere broertjes of zusjes hebben.
Ves

Bericht door Ves »

Hanne schreef:espen zegt ook kappuh. dat heeft hij van leander, want jongetjes van 8 zeggen dat dus wel heel vaak. misschien dat er wel kindjes op de kdv die het zeggen omdat ze ook oudere broertjes of zusjes hebben.
Zoiets dacht ik eerst ook, maar het is me nu wel duidelijk dat het om pakken gaat.
Ik vind het wel grappig, dat 'omdraaien' van woorden/letters/lettergrepen. Soort raadseltje. Ik word er steeds beter in :) ! Vind het zelfs weleens jammer als hij na een tijdje een woord goed gaat uitspreken :roll:
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Betje schreef:Oh ja, hier had Victor het steeds over een 'pasje'. Hij bedoelt een sapje. Ik kan me van Emma niet herinneren dat ze woorden of letters omdraaide en vind het zo grappig.
Als we door de schuur lopen roept hij ook vaak enthousiast 'PEP'! Dat is een step.
Nou ja zeg, ik weet dat wel van Emma hoor.
Wat dacht je van Sjamine? ::lol:
Ves

Bericht door Ves »

LiesbethN schreef:Wat dacht je van Sjamine? ::lol:
Machine?
wennetje

Bericht door wennetje »

Haha grappig die verdraaiingen, Joris heeft mij al meermalen verrast met PIK.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

wennetje schreef:Haha grappig die verdraaiingen, Joris heeft mij al meermalen verrast met PIK.
hier ook zo!
Ik probeer Silke te laten zeggen "de kippen die pikken", maar daar begint ze maar niet aan.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Ves schreef:
Machine?
Emma bedoeld dan Jasmine, geweldig om te horen vind ik.
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik probeer Silke te laten zeggen "de kippen die pikken", maar daar begint ze maar niet aan.
Haha, de pikken die kippen? Ga het Joris ook eens voorleggen.
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

LiesbethN schreef:
Ves schreef:
Machine?
Emma bedoeld dan Jasmine, geweldig om te horen vind ik.

Ooooh, heet ze Jasmine! :wink:
Denise31

Bericht door Denise31 »

Boris zegt nog steeds schitkast als hij schatkist bedoelt :-)
wennetje

Bericht door wennetje »

En hebben jullie kinderen ook de neiging veel woorden met een T te eindigen? Gewoon er achteraan geplakt (vogel = ogelt) of in de plaats van de laatste letter (vis = pit, groen = loet) maar sowieso duidelijk uitgesproken (rood = looT)
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

wennetje schreef:En hebben jullie kinderen ook de neiging veel woorden met een T te eindigen? Gewoon er achteraan geplakt (vogel = ogelt) of in de plaats van de laatste letter (vis = pit, groen = loet) maar sowieso duidelijk uitgesproken (rood = looT)
Dat laatste doet Victor heel erg met de S. Hij heeft een deken van Carsss.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oh ja dat soort dingen doet David ook, hmm ik kan er nu geen bedenken.
Hij eindigt bij veel werkwoorden op um. ja heel stom, maar dan zegt hij drinkum, zittum enz. trouwens is het eerder driiinkuuuuuum en aan het einde gaat zijn stemmetje omhoog, hifi
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ves

Bericht door Ves »

Betje schreef:
wennetje schreef:En hebben jullie kinderen ook de neiging veel woorden met een T te eindigen? Gewoon er achteraan geplakt (vogel = ogelt) of in de plaats van de laatste letter (vis = pit, groen = loet) maar sowieso duidelijk uitgesproken (rood = looT)
Dat laatste doet Victor heel erg met de S. Hij heeft een deken van Carsss.
En V incent met de P. Popppp. Grappig al die varianten.
V incent begint pas sinds kort de laatste letters uit te spreken. Voorheen was het bv poe (poes of poep), hon (hond), boe (boek).
Plaats reactie