Evy heeft rare ontlasting (diarree?)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Evy heeft rare ontlasting (diarree?)

Bericht door Pauwtje »

Afgelopen weekend en maandag was Evy een beetje ziek. Beetje koorts (38,1), veel slapen (behave s nachts, haha) en veel krampjes en rare ontlasting (en heel vaak, ik denk wel 10 luiers per dag). Ik was zelf ook een dag of 2 niet lekker, ik denk dat we hetzelfde buikvirusje hadden. Gelukkig is Evy nu weer beter, alleen blijft haar ontlasting raar (ik denk diarree, maar het is moeilijk te zien bij bv-poep natuurlijk). En nu zag ik vanavond ook dat ze behoorlijke luieruitslag aan het ontwikkelen is, het zou me niks verbazen als het een schimmeltje is. Als dat van t weekend zo blijft, moeten we maandag maar naar de ha voor een zalfje.

Maar hoelang zou zoiets duren? En dan bedoel ik die diarree. Gisteren leek het er weer iets normaler uit te zien. Voor de rest is ze helemaal opgeknapt, en ik had eigenlijk verwacht dat vandaag de ontlasting weer normaal zou zijn.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Bericht door Deborah »

Bij mijn kinderen hoort dit bij tandjes krijgen, maar dat is wel een beetje vroeg he voor jouw kleine meisje.

Eventueel even overleggen met de ha? Want diarree bij hele kleine kinderen mag niet te lang duren. En dan heb ik het over een dag of 2 hooguit misschien 3. Ze zijn namelijk veel sneller uitgedroogd dan wij op de een of andere manier.

Kan het ook zijn dat je de afgelopen dagen wat vaker hebt aangelegd? En dat ze daardoor te veel voeding heeft en dus wat andere ontlasting.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6808
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Victor heeft ook wel eens lange tijd diarree gehad, maar zo lang het niet te vaak op een dag is en niet echt waterdun hoeft het niet gelijk een probleem te zijn. Ik zou ook goed insmeren met Sudocrem oid. Daarmee verjaag je zelfs nog wel eens een schimmeltje.
En letten op uitdrogingsverschijnselen natuurlijk.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Bericht door Deborah »

Wat ik trouwens altijd doe is bepanten met maizena op de billen. Dit helpt echt heel erg goed!
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Uitdrogen ben ik net zo heel bang voor, ze drinkt hartstikke goed en veel. Ik neem aan dat bij uitdroging geen lachend, vrolijk, spelend meisje hoort. Maar ik ga het zeker in de gaten houden.
Tandjes? Ik hoop het niet :D

Bezoekje ha ga ik er zeker aan wagen als het maandag nog zo is (of eerder natuurlijk als het ineens heel erg wordt).
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Bericht door Nanda »

hey pauwtje, hoe gaat het nu met evy?
en nog langs de HA geweest?
Trotse mama van J en T
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Nou, t gaat nog een beetje af en aan. De ene luier lijkt weer richting normaal te gaan (structuur,kleur en geur), maar de volgende luiers zijn dan weer helemaal raar. Zelf maak ik me eigenlijk geen zorgen meer. Ik denk dat ze een flink buikvirus gehad heeft en dat de darmpjes een dusdanig optater hebben gehad dat ze gewoon veel tijd nodig hebben om te herstellen. Op het kdv daarentegen beginnen ze een beetje moeilijk te doen. Ik heb ze beloofd de dokter te bellen, dus dat ga ik dan vandaag of morgen maar doen. Ik heb alleen niet de illusie dat een ha dit snel beter kan maken.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Bericht door AstridJordi »

Pauwtje schreef:Nou, t gaat nog een beetje af en aan. De ene luier lijkt weer richting normaal te gaan (structuur,kleur en geur), maar de volgende luiers zijn dan weer helemaal raar. Zelf maak ik me eigenlijk geen zorgen meer. Ik denk dat ze een flink buikvirus gehad heeft en dat de darmpjes een dusdanig optater hebben gehad dat ze gewoon veel tijd nodig hebben om te herstellen. Op het kdv daarentegen beginnen ze een beetje moeilijk te doen. Ik heb ze beloofd de dokter te bellen, dus dat ga ik dan vandaag of morgen maar doen. Ik heb alleen niet de illusie dat een ha dit snel beter kan maken.
Ik denk dat het zoiets moet zijn, wat jij zegt. Ik weet dat ik het met Robin ook zo heb gehad. Ook een buikvirusje en dat duurde ook eventjes voordat de darmen weer wat tot rust waren gekomen. Hij dronk toen verder ook wel weer goed en was verder ook goed in zijn hum. Ik denk dat dat ook wel belangrijk is. Dus dat ze verder gewoon vrolijk is, goed slaapt en weer goed drinkt. Maar misschien even advies vragen aan de dokter kan natuurlijk nooit kwaad.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Plaats reactie