Stoppen met de bv.
Stoppen met de bv.
Hoe doe ik dat? Ik ben wel klaar met de bv. Liam krijgt nu meestal 3 keer op een dag allen op vakantie was het iets meer want daar weerd hij af en toe snachts wakker maar hopelijk slaapt hij hier weer door. Vannacht zullen we het wel merken. Maar goed afbouwen dus.
Ik dacht eerst maar de voeding vajn voor het middagslaapje te stoppen daar mag hij best een weekje aan wennen dan de late en dan op een gegeven moment de ochtend.
Cees is deze week nog mooi vrij dus die kan hem naarbed brengen voor zijn dutje en dan een flesje melk of gewoon zo wat is het handigst. Wieheeft er ervaring mee?
Ik dacht eerst maar de voeding vajn voor het middagslaapje te stoppen daar mag hij best een weekje aan wennen dan de late en dan op een gegeven moment de ochtend.
Cees is deze week nog mooi vrij dus die kan hem naarbed brengen voor zijn dutje en dan een flesje melk of gewoon zo wat is het handigst. Wieheeft er ervaring mee?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Bij Yanick werkte een flesje melk goed, als vervanging voor de borst voor de slaapjes. Maar ja, toen zaten we op een gegeven op 3 flesjes melk per dag, en dat vonden we na verloop van tijd ook niet meer zo'n succes (omdat hij daarnaast ook al best wat zuivel binnenkreeg, met toetjes en op het kdv). Maar goed, als vervanging van de borst werkte het goed 
Een andere veel gehoorde tip is om het hele bed-ritueeltje om te gooien, in de hoop dat ze de borst dan niet zo missen.
En verder is het denk ik gewoon een kwestie van volhouden. De eerste periode zal Liam misschien wel protesteren.

Een andere veel gehoorde tip is om het hele bed-ritueeltje om te gooien, in de hoop dat ze de borst dan niet zo missen.
En verder is het denk ik gewoon een kwestie van volhouden. De eerste periode zal Liam misschien wel protesteren.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Hier hebben we de voedingen inderdaad door een flesje melk vervangen en die krijgt ze eigenlijk nog steeds. Alleen 's morgens bij het ontbijt wil ze nog wel eens borst en dat vind ik prima...komt alleen nog erg weinig uit maar zij mag aangeven wanneer ze stoppen wil.
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Ik heb toen afgebouwd naar nog 2 voedingen per dag en ik heb de bv toen "gewoon" geleidelijk aan afgebouwd. Wel zelf naar bed gebracht en gezegd dat ze geen bv meer kreeg. Ze kreeg ook geen flesje in plaat daarvan. Dat ging eigenlijk best goed zonder te veel gedoe ( alleen de nachtvoedingen wel, maar die heb jij als het goed is niet meer).
Succes!
Succes!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Zoals jij het beschrijft, zo heb ik het ook ongeveer gedaan. Benthe kreeg als eerste geen nachtvoedingen meer, daarop besloot zij dan maar door te gaan slapen. De ochtendvoeding ging er als laatste af. Nou moet ik zeggen dat Benthe nooit zo´n fanatiek borstdrinkster is geweest, écht erom gevraagd heeft ze nooit en ze vond het wel best als ik haar niet aanbood. Flessen heeft ze nooit geaccepteerd. Bij ons ging het afbouwen heel soepeltjes dus, hopelijk is dat bij jullie ook zo.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
- channiemam
- J&J HAWAII
vera drinkt snachts voor het slapen gaan en smorgens evt bij het wakker worden. Als ik er niet ben dan taalt ze er ook niet naar. Evt gewoon een voeding eens niet aanbieden?
vera krijgt smorgens een bordje brinta. Ik geef nog bv voor mijn productie maar zelf taalt ze er niet echt naar. De voeding voor het slapen gaan is wel heel belangrijk voor haar.
vera krijgt smorgens een bordje brinta. Ik geef nog bv voor mijn productie maar zelf taalt ze er niet echt naar. De voeding voor het slapen gaan is wel heel belangrijk voor haar.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Ik zou het vervangen door een extrak nuffel, een boekje lezen, een liedje zingen of zoiets. Maar niet door een flesje melk: soms zie je dat die melk dan net te veel is (dus kind wordt dik), en sowieso zou ik een kind dat ouder is dan een jaar niet alsnog een flesje gaan aanwennen. Eventueel een slokje water als hij echt dorst heeft.
En de volgorde klinkt goed, hopelijk pakt hij het goed op.
En de volgorde klinkt goed, hopelijk pakt hij het goed op.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
[quote="Esther"]Ik zou het vervangen door een extrak nuffel, een boekje lezen, een liedje zingen of zoiets. Maar niet door een flesje melk: soms zie je dat die melk dan net te veel is (dus kind wordt dik), en sowieso zou ik een kind dat ouder is dan een jaar niet alsnog een flesje gaan aanwennen. Eventueel een slokje water als hij echt dorst heeft.
En de volgorde klinkt goed, hopelijk pakt hij het goed op.[/quote]
Ja dat heb ik ook wel een beetje dat ik niet wil dat hij te dik wordt eigenlijk vind ik dat het zonder moet kunnen deden we bij Nikki ook altijd maar die accepteerde het zonder mopperen dat ze geen borst meer kreeg.
Vandaag ging hij heerlijk zonder mopperen slapen maar ja heb hem vanuit de auto slaapend over gelegd dus dat is dan niet zo moeilijk
Vannacht heeft hij wel weer doorgeslapen trouwens. We zullen eens kijken hoe het verder gaat.
En de volgorde klinkt goed, hopelijk pakt hij het goed op.[/quote]
Ja dat heb ik ook wel een beetje dat ik niet wil dat hij te dik wordt eigenlijk vind ik dat het zonder moet kunnen deden we bij Nikki ook altijd maar die accepteerde het zonder mopperen dat ze geen borst meer kreeg.
Vandaag ging hij heerlijk zonder mopperen slapen maar ja heb hem vanuit de auto slaapend over gelegd dus dat is dan niet zo moeilijk

Regina, moeder van
Ik heb de bv ook afgebouwd vanaf een maand of 13. Ik gaf toen nog 3 voedingen, ochtend, middag, avond. Eerst de middag eraf, fles melk. Toen de avond en als laatste de ochtend. Een week of 6 geleden heeft hij voor het laatst gedronken en sinds een week of 4 krijgt hij zijn melk gewoon in een beker. Dat hij zijn fles niet meer kreeg vond hij overigens erger dan dat hij de borst niet meer kreeg.... hij die ooit een flesweigeraar was!