Er is wel eens eerder een draadje over geweest maar ik kan het niet meer vinden. Victor is nogsteeds regelmatig om half 6 wakker en ik denk eigenlijk dat hij zoiets als de Kids Sleep misschien al wel kan begrijpen (of hij vervolgens ook stilletjes in zijn bed blijft is een tweede natuurlijk )
Maar goed, een gewone timer op een lampje lijkt me nog wat moeilijk, maar met plaatjes van een beestje in bed en een beestje op pad is het al wat duidelijker denk ik.
Dus ik vroeg me af, met wat voor apparaat hebben jullie ervaring en hoe bevalt dat?
Wj hebben momo. Een aapje dat zijn oogjes dicht doet als je het wekkertje aanzet en op de ingestelde tijd zijn ogen weer open doet. Het teken dat het kind wakker mag worden.
Helaas bij ons werkt(e) hij niet. Wekker staat op 7 uur, tegenwoordig gaat het beter en blijft ie in bed tot momo wakker is. Moet je hem wel aanzetten. Maar de eerste tijd kwam ie net zo vroeg en dan vragen aan ons of momo wakker is.
Je kan het proberen en dan uitleggen dat hij pas uit bed mag als de ogen open zijn. Maar dat kan ook met een timer en een lampje.
Wij hebben een olifantenwekker van Babyzoo, werkt hetzelfde als hierboven beschreven, ogen dicht, lekker blijven liggen of op je kamer blijven, als ze open zijn mag je naar papa en mama komen..
Floor heeft hem nu nog als enige, voor haar 3e verjaardag gekregen en werkte vanaf het begin prima bij haar, nu nog steeds, ze is nu 5 jaar..
Voor Jasper willen we er ook eentje aanschaffen als hij 3 jaar is, hij ligt nu nog in een ledikantje dus kan toch niet van zijn kamer af komen, hopelijk blijft ie er ook nog een tijdje in..
Maar als je denkt dat hij zo'n wekker wel snapt zal hij het lampje op een timer ook wel moeten snappen, beetje hetzelfde effect toch...
Wij hebben de Kid Sleep. Alleen het kopen van het ding volstond. Zodra we hem in huis hadden sliep Robin 's ochtends ineens een uur langer. Ik zeg dus: doen!
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Mamalon schreef:Wij hebben ook de Kid Sleep, het werkt soms wel en soms niet (dan kraait Lieke zo hard dat Belle ook wakker wordt en bij ons in bed komt)
Hebben jullie dat ding al een hele tijd voor Lieke?
En Lineke, vanaf welke leeftijd deden jullie dat?
Ik denk dat een lampje alleen nog wat te abstract is, terwijl zo'n diertje die 'het goede voorbeeld geeft' makkelijker te begrijpen is voor zo'n kleintje. Of zie ik dat verkeerd?
wij hebben een lampje op een timer, dat werkt steeds beter. Volgens mij wacht ze nu steeds vaker totdat het lampje gaat branden voordat ze ons roept.
Maar Silke is al wel wat ouder. Ik zou er wel 1 willen die Meike begrijpt
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
kaatje71 schreef:wij hebben een lampje op een timer, dat werkt steeds beter. Volgens mij wacht ze nu steeds vaker totdat het lampje gaat branden voordat ze ons roept.
Maar Silke is al wel wat ouder. Ik zou er wel 1 willen die Meike begrijpt
Ja, ik zat ook al te denken aan een grote rubberen hamer die hem knock-out slaat als het nog geen half 8 is
Wij hebben ook die met die oogjes. Vanaf dat B. 2 is. Was toen ook steeds om half zes wakker of kwam 's nachts naar ons. In het begin snapte hij er geen hout van maar na een aantal maanden wel. Helaas ligt hij nog steeds te gillen als dat ding slaapt maar hij komt er pas uit als hij wakker is (de wekker)
Ik weet niet meer precies hoe oud ze waren toen we begonnen.
Maar ik denk dat Victor het wel kan begrijpen hoor.... ik denk dat in bed blijven tot het lampje/aapje aangeeft dat je er uit mag wel wennen zal zijn. Wakker=wakker en dus er uit!
Wij hebben toen wel een lampjeskaart erbij gedaan. Om het in te laten slijten. Dus een A4-tje met allemaal lampjes er op (gewoon een plaatje uit Word) en als ze uit bed kwamen gingen we samen kijken of het lampje al aan was. Zo ja, dan mochten ze een sticker plakken, zo nee, dan moesten ze weer in bed tot het lampje aan ging.
En in het begin konden ze dan alsnog een sticker verdienen natuurlijk.