2 bv vraagjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Annet
J&J MAURITIUS

2 bv vraagjes

Bericht door Annet »

D is naar 3 voedingen gegaan, is dat niet te weinig? Ze is bijna 10 mnd. Maar omdat ik las dat je naast bv geen ander drinken hoeft aan te bieden deed ik dat ook niet, nu maar wel gaan doen zeker?

En soms doen die tanden zo'n pijn, het is met vlagen, maar zit dan soms met kromme tenen te voeden. Het is niet dat ze bijt, maar gewoon met drinken.
herkenning? Tips??
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
wennetje

Bericht door wennetje »

Jajoh, met 10 maanden gewoon lekker ander drinken geven. Je hoeft geen melk te geven want BV is voldoende maar vocht is er echt wel nodig!

Opnieuw aanleggen dan? Klinkt alsof tepel dan niet diep genoeg in haar mond zit.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Geen herkenning wat die tanden betreft.

Dat ze naar 3 voedingen is gegaan is volgens mij prima rond deze leeftijd maar inderdaad qua drinken wel wat weinig. Volgens mij kun je vanaf deze leeftijd prima wat anders bijgeven, dat is ook een natuurlijk proces. Ik deed het ook vanaf die tijd ook om uit een bekertje te leren drinken. gewoon met onze drink momenten wat water bijvoorbeeld. Het zijn toch no geen hele bekers die ze weg drinken
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Als ze ook goed van de bijvoeding eet zou ik ook ander drinken gaan aanbieden. Zo heb ik het in elk geval beide keren gedaan, op het moment dat ze echt aten, dan ook ander drinken.

Ik heb beide keren alleen last gehad van de boventandjes als die net door waren, die zijn zo scherp! Ging na een paar weken over, geen idee of ze toen wat minder scherp waren of ik gewoon eelt had ontwikkeld. Als het echt langer duurt zouje toch eens naar het aanleggen moeten kijken denk ik.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Marielle

Bericht door Marielle »

3 voedingen is niet genoeg voor de hoeveelheid vocht, op zich wel voor de hoeveelheid melk. Maar meer moedermelk mag zeker. Het is niet raar om gewoon nog op 6-7 voedingen te zitten, bekijk waar jullie je prettig bij voelen.
Glijdt ze tijdens het voeden wat naar beneden? Neusje/ mondje ter hoogte van de tepel en haar niet laten afglijden. Grote hap laten maken en houden. Eventueel billetjes wat naar je toe trekken/ van je af halen. Ook voeden met tandjes hoort geen pijn te doen.
Suuz

Bericht door Suuz »

de pijnlijke tepels kunnen ook door spruw komen.. De speeksel is nu anders wegens tandjes en daardoor andere weerstand. Ik dacht toen ook dat het de tanden waren, totdat ik er achter kwam dat het spruw was. Dit was door een LK bevestigd.

Ik zou ook ander drinken aanbieden. Liefs water, of heeeeeeeeeeeeeeel dun aangelegde roosvicee of diksap.

Of 3 voedingen genoeg zijn voor 10 maanden weet ik niet. Mijn meisje van 16 maanden drinkt nog 5x.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

De pijn tijdens het drinken kan ook komen omdat er weer nieuwe tandjes doorkomen. Dan schijnt het speeksel wat zuurder te worden.
Ik had daar altijd heel veel last van.
Plaats reactie