allergie vraag

Moderator: Chantal

Plaats reactie
muppet
J&J HAWAII

allergie vraag

Bericht door muppet »

Ik mag in november een taart maken voor een tweeling met een zware koemelk allergie. Moeder heeft lactose intolerantie.
Wat kan ik voor kapsel maken, moet dat speciaal of kan dat met de biscuitmix. En wat zijn mogelijkheden voor vulling?
En als laatste, waar moet ik met maken rekening mee houden in mijn keuken. Wij hebben geen van allen een allergie, dus ik zal eerst wat dingen schoon moeten maken denk ik?
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Ik heb laatst een taart gemaakt voor een meisje met kma. Ik heb een chocoladevulling gemaakt met soya slagroom en chocola op soyabasis. Afgesmeerd heb ik 'm toen met chocopasta (ook weer van soya)
Maar je zou ook iets met vruchten en de soyaslagroom kunnen doen en dan de buitenkant afsmeren met jam.
Ik heb geen mix gebruikt, want daar zit melkeiwit in, maar het biscuit op de normale manier gebakken.
De spullen die ik in de keuken gebruik, heb ik eerst afgewassen met de afwasmachine, dat is goed genoeg heb ik me laten vertellen.

Het is wel weer een uitdaging, leuk!
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Wat ik voor mezelf doe is biscuit met zelfrijzend bakmeel, suiker en eieren. Suiker en eieren apart opkloppen, wordt het goed luchtig. Verhouding kan ik voor je opzoeken.

In de mix van de shop zit iig. melkeiwit. Niet gebruiken dus.

Als je twijfelt aan de fondant zou je het zelf kunnen maken.
Ik gebruik het wel en ook marsepein, maar ik heb geen levensbedreigende reactie (alleen veel jeuk). Je zou kunnen vragen of sporen van melk een probleem is. Vlgs. mij heeft funcakes geen sporen van melk.

Ik maak botercreme van wajang en dat is niet zo heel lekker. Daarom verhouding 1 boter -1,5/2 suiker en niet als op zichzelf staande vulling gebruiken. Ik smeer liever niet af met jam omdat dat te vochtig is (smelten van de bekleding).

Ik vind soja slagroom pers. niet lekker. Kant en klaar uit spuitbus is iig. te waterig voor op een taart vind ik. En soja navragen bij de moeder, want sommige mensen die op melkeiwit reageren, doen dit ook op soja.

Succes!
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie