zo tussen wel en geen middagslaapje in...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

zo tussen wel en geen middagslaapje in...

Bericht door kaatje71 »

dat is Silke nu.
Als ik haar in bed leg ligt ze vaak lang te zingen e.d., op een gegeven moment gaat ze dan roepen en uiteindelijk haal ik haar er uit, om vervolgens de rest van de middag met een peuter te zitten die eigenlijk best wel moe is (met bijbehorend gedrag).
Lastige periode vind ik, ik vind zo`n middag dan ook zo lang duren.
Op het kdv krijgen ze het nog wel voor elkaar dat ze gaat slapen....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Vervelend he? Emma doet al heel lang geen middagslaapjes meer, alleen als ze heel moe doet ze het nog wel eens, maar is dan 's avonds niet meer naar bed te krijgen. En het duurt dan zolang voordat de middag om is.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5057
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Bericht door Hemmie »

Marrit heeft het nog lang vol gehouden, maar ondanks dat ze nu ook net weer naar school gaat, lijkt het toch voorbij. Ik leg haar op de dagen dat het kan nog wel in bed, maar meestal is ze er binnen een uur weer uit, en hoor ik haar een groot deel van die tijd zingen en spelen, dus geslapen heeft ze dan denk ik niet. Het begint nu wel beter te gaan, ze is niet meer alle dagen eind van de middag zo moe en dus vervelend.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
marretje

Bericht door marretje »

T heeft de afgelopen weken ook niet meer tussen de middag geslapen, maar die is iedere ochtend erg laat wakker. (Zo rond een uur of 10, half 11) en dan is de dag wel erg kort met nog een middagslaapje.

Volgende week gaat alles hier weer draaien en ik denk dat ik het dan wel fijn vind dat hij nog even lekker gaat slapen....

Mar
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Ik doe het heel onverantwoord, even in ons bed voor de tv. Hij viel dan weleens in slaap, tegenwoordig nooit meer maar hij rust wel wat met zijn knuffel en zij duim. Als hij beneden is gaat hij maar door en stort hij rond etentijd in.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

voordeel is inderdaad wel dat ze `s avonds snel en vroeg als een blok in slaap valt.
En even voor de t.v., nouja, dat is ook de enige manier waarop ik Silke even kan laten stil zitten. Dan ruim ik snel even alle zooi op en geniet ik een kwartier ofzo van een opgeruimde kamer :P Jammergenoeg, wat dat betreft, hebben we geen t.v. op de slaapkamer.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Bericht door Gerrie »

Vervelend he? Emma doet al heel lang geen middagslaapjes meer, alleen als ze heel moe doet ze het nog wel eens, maar is dan 's avonds niet meer naar bed te krijgen. En het duurt dan zolang voordat de middag om is.
Dus Mirjam is niet de enige van haar leeftijd. Die doet dus ook al tijden geen middagslaapje meer. Heel soms leg ik haar rond 10:00 uur voor een uurtje op bed, als ze echt afgedraaid lijkt, maar dan gaat ze dus ook al 's avonds later in slaap vallen. Hier staat dus eigenlijk standaard tussen 16:00 en 17:00 uur de tv aan. Hebben Mirjam en ik rust.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Plaats reactie