nu al naar 1 slaapje?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
muppet
J&J HAWAII

nu al naar 1 slaapje?

Bericht door muppet »

Het lijkt er steeds meer op dat Eline nu al naar 1 slaapje aan het gaan is. Ik vind dat behoorlijk vroeg, Anouk was pas 2 toen ze dat deed (nou moet ik toegeven dat die ook veel later ging slapen en 's nachts meer spookte).
Maar hoe ga ik dat nou aanpakken met het halen en brengen van Anouk? Ik moet om 12 uur bij school staan en om 13.15 hier weer weg. Daartussen is echt geen slaapje te plannen, dat is veel te kort.
Nu heeft ze een paar keer van 9.30 tot 11.30 geslapen en daarna niet meer, dat gaat redelijk, maar is toch wel heel lang. Anders moet ik haar tot 13.45 ophouden en dat redt ze ook niet.
Hoe doen jullie dat?
Laatst gewijzigd door muppet op za sep 03, 2011 8:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Famke ging rond 11 maanden naar 1 slaapje, dus vreemd vind ik het niet.

Ben je lang weg als je Anouk wegbrengt? Ik weet van buurvrouwen en vriendinnen dat ze vaak hun jongste een kwartiertje voordat ze weg moeten brengen op bed leggen. Aan het begin van het slaapje weet je vrijwel zeker dat ze niet zomaar wakker worden. Maar ik kan me voorstellen dat je dan onprettig vind als je lang weg bent.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Marielle

Bericht door Marielle »

Ik vind het niet overdreven vroeg om naar 1 slaapje te gaan. Zou ook wel even raar opkijken wanneer Silke dat ook al ging doen, maar ergens in de komende maanden zal dat hier ook wel gebeuren.

Wat ik deed toen Lonit naar 1 slaapje ging was wat wisselend, soms pas na het wegbrengen van Benthe, dus rond 13.30 uur, maar bij voorkeur al voor het ophalen, rond 11.30 uur dus. Dan rustig alleen met benthe eten en weer naar school en even later werd ze wakker.
Oftewel, geen zinvol antwoord. ik zocht naar de meest handige weg voor haar en mij.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nee, ik vind het ook niet overdreven laat. Liv was ietsje ouder maar Finn ging ook met 11 maanden naar 1 slaapje. Om welke dagen gaat het? Finn blijft een aantal dagen over dus dan heb je het probleem ook niet zo. Verder blijft Liv wakker tot we hem gehaald hebben en gaat ze ondertussen (na de lunch) naar bed. Finn zit in groep 3 nu dus we mogen niet meer mee naar binnen dus het is kusje en weer weg, dat durft Hedzer (is alleen op dinsdag, andere twee dagen zijn bso dagen) wel aan. Kan je de babyfoon niet bij de buren laten?
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Ik leg Annelieke rond half 1 in bed. Om 1 uur ga ik dan Mart-Jan naar schoolbrengen en ben ik een kwartiertje weg. Ik vind het nog steeds niet prettig, maar ik moet wat. Anders haal ik haar steeds uit haar ritme. Als ik haar pas om half 2 op bed leg, dan durf ik het niet aan met ophalen. Want de school gaat om half 4 uit en dan zit ze dus net aan de 2 uur. Ze slaapt meestal tussen de 2 en de 3 uur. Maar soms is het maar 1,5 uur. Aan het begin van de slaap ga ik nu dus weg en dat gaat altijd goed.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Ik heb het probleem hier op donderdag, dan haal ik iris om 13 uur uit de creche, om 14.30 moet ik bij school staan en om 15.45 moet ik anne gaan wegbrengen. Als ik iris overal meeneem slaapt ze nauwelijkss en dat heeft ze echt nodig, en in de wagen slaapt ze niet.
Dus tegenwwoordig leg ik haar in bed (ruim) voor ik naar school ga en haal haar uit bed als ik anne ga wegbrengen.
Dan is ze dus alleen thuis (slapend) als ik naar school ga maar dat is dan maar zo.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Ik ben tbm dus ik zit er ma, di en do mee. Woensdag en vrijdag heeft Anouk maar 1/2 dag school, dus dan kan ik Eline direct na het ophalen om 12.30 naar bedje brengen.
Ik heb al zitten denken om het eerst eens op die dagen (en in het weekend) te proberen en te kijken of ze op de andere dagen nog wel 2 dutjes wil doen. Dan heb ik ook mooi een beetje een overgangsperiode en kan ik even zien hoe goed ze slaapt.
Want ik laat haar liever niet hier achter, ben idd 15/20 min. kwijt met wegbrengen (afhankelijk van of we fietsen of wandelen). Halen duurt vaak langer. Maar als het echt niet anders kan, dan zal het wel moeten.

kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

en laten overblijven?
Of zeg ik nou iets heel geks?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

dan moet ik gaan betalen, terwijl ik gewoon thuis ben. Vind ik zonde van het geld eigenlijk. Daarnaast vindt Anouk het heel eng om over te blijven, dus dat push ik liever niet.

Hermien
J&J SANTORINI

Bericht door Hermien »

ah je bent me voor met de vraag.....Janiek slaapt ook maar 1x en ik kan me het niet meer heugen van die andere twee...

Gevoelsmatig vind ik het wat vroeg hoor :wink:
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Hanne

Bericht door Hanne »

oh twee slaapjes. dat hebben mijn kinderen nog nooit gedaan. ik ben al blij met 1 slaapje :(
Suuz

Bericht door Suuz »

ik hemel P over naar de wandelwagen die op ligstand is met haar slaapzak aan. Ze slaapt zo verder. P is net begonnen met 1 slaapje.

Maar goed ik hoef haar maar 1x per week dat te doen op woensdag. En ze is erg makkelijk daarin.
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

Ik neem jesse mee om myrthe en benthe op te halen, we eten met z'n allen en dan leg ik jesse op bed.
Dan ga ik de meiden weer naar school brengen en jesse is weer wakker als ik ze ophaal.
Hij blijft inderdaad alleen thuis, maar dat vind ik de beste manier, zeker omdat ik nu weg ben aan het begin van het slaapje. De lengte van jesse zijn slaapjes varieren van 1 tot 2 uur, dus ik durf daarna echt niet meer weg te gaan.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Regina
J&J SANTORINI

Bericht door Regina »

Ik leg inderdaad ook Liam voor het weer naar school breng er in dus tegen half 1 Mirte breng ik om 1 uur weg. Liam is dan tegen 3 uur net weer wakker als ik haar op moet halen tenminste dat hoop ik het is voor de vakantie net een paar keer gebeurt nu is hij echt over naar 1 keertje slapen en slaapt hij meestel wel wat langer maar haal hem er dan gewoon uit om 3 uur.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
niekje
J&J SANTORINI

Bericht door niekje »

Hier ligt jasper ook lekker in zijn bedje als ik Floor naar school breng, soms ook nog wel als ik haar op ga halen...

Ik heb er zelf geen moeite mee om hem te laten liggen, ben zelf ook 15 minuten onderweg met heen en teruglopen/fietsen...vind het veel prettiger dat jasper lekker zijn dutje kan doen in zijn eigen ritme dan dat ik dat ga verstoren..

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

Ik was met Lisete heel flexibel met wanneer ze kon slapen.
Niet altijd handig, maar alleen laten deed ik niet.

Kan Anouk niet met iemand anders mee vanuit school, en dan thuis afgezet worden, of meegenome worden na de lunch en dan naar school door bijv een vriendinnetje. Dat is op zich een logische oplossing.
Jij zou dan bijv dat kindje ook een keer meekunnen nemen in de ochtend of namiddag.
:crazy:
lotte

Bericht door lotte »

Elise doet al heel lang maar één slaapje (gemiddeld 2 uur, vaak korter, soms langer) en daar was ik al zó blij na Julian die 's nachts vreselijk spookte en overdag maar zo nu en dan een hazenslaapje deed.
Juul gaat twee ochtenden naar het KDV en dat zit hier echt om de hoek, ben binnen 5 minuten terug, dus als ze nog slaapt als ik Juul moet ophalen, laat ik haar lekker in haar bedje liggen.
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

D äphny slaapt vanaf 8 maanden maar 1 slaapje. Dus in mijn ogen is ze laat. (stiekem zou ik ook nog wel eens 2 slaapjes willen)
Meestal leg ik D äphny rond half 12 in bed. W essel komt om 12 uur uit en ik zorg dat ik daar net op tijd ben en fiets zo snel mogelijk weer naar huis. Ben dan max een kwartier weg. Met wegbrengen net zo. Maar dan zit ik eigenlijk ook nog met R uben. "gelukkig" kan hij wel wat later op bed, want die laat ik liever niet meer alleen. Als ik het anders doe heb ik een kind wat helemaal niet gezellig is, s'avonds zeer moeilijk in slaap komt.
Mocht je Eline laten liggen, dan zou ik gaan voor de snelste oplossing van ophalen. Dus idd fietsen.
W essel fietst trouwens s'morgens altijd zelf naar school. Tussen de middag blijft de fiets over :D en dan mag hij hem aan het einde van zijn schooldag weer mee naar huis nemen. Werkt prima, al vind hij het nog wel eens lastig om zijn fiets daar achter te laten. Maar dit gaat het allemaal het snelst.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
wennetje

Bericht door wennetje »

Even een handigheidje misschien voor situaties dat je een kind heel even alleen moet laten. Ik doe dat nooit maar die hele enkele keer dat het niet anders kan leg ik mijn huistelefoon bij de babyfoon en bel ik met mijn mobiel naar mijn huistelefoon. Ik hou de verbinding open en kan zo op afstand ook naar de babyfoon luisteren. Is natuurlijk alleen zinvol als je heel snel terug kunt zijn als dat nodig is (reden voor de fiets te pakken). Niet fijn voor je portemonnee als dat iedere dag moet.

Joris is bij 14 maanden zo'n beetje naar 1 slaapje gegaan maar zie dat gerust als bij 11 maanden (tenslotte 3 maanden te vroeg geboren), daarvoor wisselde het heel lang. KDV hier houdt ook 1 jaar aan om dan eens te kijken of 1 slaapje lukt.
Plaats reactie