Oef, Thij$ wil de hele dag alles zelf doen...
Zelf zijn kleren uit trekken, het liefste ook zelf aantrekken. Zelf alles uitzoeken. Zelf drinken pakken, zelf, zelf, zelf...
Weet dat het een fase is. Maar het is wel weer erg vermoeiend.
Ik merk ook dat hij het weer erg lastig vindt om weer in het schoolritme te komen. Hij mist de meiden om zich heen en het vroege opstaan vindt hij ook maar niks.
Het zelf doen kan soms zo irritant zijn, maar ik probeer er het positieve van te zien want uiteindelijk zal dat dus ook allemaal tijd schelen voor jou. Dat hij de meiden zo mist is wel heel sneu zeg.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Herkenning! R uben wil dit al vanaf dat hij net 1,5 jaar was. Met af en toe grote driftbuien, want ja, dan kun je natuurlijk nog niet alles.
Inmiddels is hij soms sneller met aankleden dan zijn grote broer, die met veel dingen het liefst geholpen wil worden
Iets meer tijd ervoor uittrekken scheelt een hoop frustraties van beidde kanten
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Robin wil graag alles 'zelluf' wat hij onmogelijk kan. Over dingen waarvan ik weet dat hij het ook echt zelluf kan hoor ik maar al te vaak 'Nee, mama doen. Jobin kanniet!'
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Roan is die fase gelukkig weer voorbij, of eigenlijk sommige dingen gaan hem zo goed af dat ik het makkelijk aan hem kan overlaten.
Zijn grote broer daarentegen...die wil het liefste dat ik alles voor hem doe en het kost irritant veel tijd en gezeur om hem zelf iets te laten doen.
Haha, nu pas? Ik maak er veel gebruik van door hem veel te laten helpen en dat vindt hij helemaal geweldig. Je moet alleen wel accepteren dat dingen langzamer gaan.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)