geen brood en fruit

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
muppet
J&J HAWAII

geen brood en fruit

Bericht door muppet »

Eline eet amper brood en fruit. De warme hap gaat prima, vooral aardappelen en vlees :roll: Maar nu ze groenten en aardappeltjes als prakje zelf met de lepel mag eten gaat de groenten ook goed

Maar ik zit dus een beetje met de broodmaaltijden. Ze drinkt nog heel veel bij me, vooral 's nachts en ik hoop eigenlijk dat ze dat minder gaat doen als ze meer brood gaat eten. Maar het gaat er niet in. Ik heb ook al babymuesli en pap geprobeerd, maar dat wil ze ook niet.
Nou is het wel zo dat de ochtendvoeding en de voeding na de ochtenddut dicht op het ontbijt en de lunch zitten. Later brood geven is lastig ivm met slapen.
Iemand nog ideetjes wat ik zou kunnen doen of anders kan aanbieden? Of gewoon maar zo laten en blijven aanbieden en dan zien wanneer ze wel brood gaat eten.
Ze groeit er niet minder om trouwens, kennelijk haalt ze nog meer dan voldoende uit de bv :D
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Suuz

Bericht door Suuz »

heb je gerosterd brood al geprobeerd? Of gewoon de hele boterham geven??

Hier juist alleen fruit en brood.. en geen warm ;)
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Je zou kunnen voeden na het brood ipv voor. Maar eigenlijk denk ik niet dat het een probleem is. Als de rest zo goed gaat...
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

geroosterd brood nog niet. De hele boterham, een kapje, alleen een korstje, in stukjes, met en zonder boter/beleg, dat wel.

Cracker wil ze ook niet trouwens, soms een droog toastje. Pannenkoek lust ze dan weer wel.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

(offtopic) wat zit jij trouwens lang op die roze wolk ;)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Misschien bij opstaan BV en dan na het wegbrengen van Anouk naar school een broodje. Dat kun je ook combineren met fruit door er bijvoorbeeld geprakt fruit op te doen. En dan als 3 uurtje een broodkorstje ofzo.

Of de volgorde omwisselen, eerst brood dan borst.
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

S_tijn heeft ook lang nauwelijks brood gegeten en een paar weken geleden kreef ie het ineens door! Er is dus nog hoop voor deze generatie zomerkinderen 2010. Gewoon blijven aanbieden, zou mijn keuze zijn.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Suuz schreef:Hier juist alleen fruit en brood.. en geen warm ;)
hahaha hier ook!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Annelieke heeft heel goed brood gegeten, maar de laastste tijd is het slecht. Ze eet een paar hapjes en de rest gooit ze op de grond. Alleen pindakaas eet ze goed. Maar dat krijgt ze natuurlijk niet zo vaak. Af en toe als ik vind dat ze de boterham toch maar een goed moet opeten, doe ik er dus pindakaas op. Maar dat deed ik natuurlijk nog niet op de leeftijd van Eline. Ik blijf het gewoo naanbieden. De ene keer eet ze hem voor de helft of driekwart op en de andere keer dus een paar hapjes. Terwijl ze echt goed brood at. Soms wel eens 1,5/2 boterhammen tussen de middag.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Marielle

Bericht door Marielle »

Gewoon blijven aanbieden, komt vanzelf.
En wat ik nog wel eens deed is in de wandelwagen/ fiets of in het boodschappenkarretje een broodje geven. Dan aten ze wel. Ik vond het altijd wel best.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

David at ook bijna geen brood, pap dan weer wel. Hij eet nu wel heel goed ook zijn brood. Ik bleef altijd gewoon aanbieden en erop vertrouwen dat hij het wel goed weet eat goed is voor hem. Het had trouwens geen invloed op voedingen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Bericht door Suuz »

blijven aanbieden kan soms wel lang duren hoor..

Ik geef P elke avond gewoon warm eten en niks anders. Maar na bijna 1 jaar aanbieden nog geen hap. :(

@ dorien, hahahah zullen ze daarom allebei zo klein zijn?
Plaats reactie