Ineens op de buik slapen, terugdraaien?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Truus
J&J SANTORINI

Ineens op de buik slapen, terugdraaien?

Bericht door Truus »

Sinds gister tref ik L.otta telkens slapend op haar buik aan. Maar nu twijfel ik, of ik haar zo laat liggen of dat ik haar terugdraai. Ze kan wel beide kanten oprollen. Maar van buik terug op rug, doet ze eigenlijk haast niet en gaat nog niet soepel...

Hmmm, what to do?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

als ze hier op de buik gingen slapen, liet ik ze lekker liggen. zeker met 7 maanden. ze kan terugdraaien. als je het eng vind zou je zo'n soort matrasje kunnen aanschaffen (earosleep of zo) waar ze doorheen kan ademen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Ja hier ook buikslaapers. Ik liet ze ook gewoon liggen. Het CB zei: "tot twee jaar moeten ze op hun rug slapen, maar als ze het zelf doen, doe je er weinig aan". Met zo'n advies kon ik ook niet zoveel ;).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
mama van W

Bericht door mama van W »

W slaapt ook op de buik sinds 8 maanden, dat is zijn manier om de slaap te vinden. Gewoon laten doen zou ik zeggen.
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Enya slaapt vanaf haar geboorte al op haar buik. Als ze kan draaien en haar hoofd goed omhoog houden, zou ik haar gewoon laten liggen.
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

Nina slaapt alle kanten op. Ik vond het eerst ook niet zo fijn, maar terug draaien had geen enkele zin. 's Nachts slaapt ze bij mij, dus dan kan ik het makkelijker loslaten.
Bas heb ik ook tig keer terug gedraaid, ook zonder effect. En zelf slaap ik ook het liefst op mijn buik.
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
AstridJordi
J&J SANTORINI

Bericht door AstridJordi »

Robin ging ook rond de 8 maanden op zijn buik slapen. Ik heb hem gewoon zo laten liggen. Isa deed dat ook en die heb ik ook nooit omgedraaid. Als ze wel kan omrollen denk ik dat het wel wat meevalt.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

A is ook een echte buikslaper. Toen hij net kon omrollen vond ik het doodeng. In het begin draaide ik hem telkens terug maar dat had geen enkele zin want voordat ik zijn kamer uit was, lag hij alweer op zijn buik. Ik heb het toen losgelaten en vanaf dat moment sliep hij ook veel beter.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Linde was op die leeftijd ook een echte buikslaper. Ze sliep in de combisleeper en dan verder geen laken of deken. Ik durfde het aan, maar 't is even wennen.
Miem

Bericht door Miem »

Op die leeftijd liet ik het lekker zo, ze is 7 maanden.

Ze zijn dan echt wel sterk genoeg om hun hoofd op te tillen, daar gaat het vooral om, dat ze hun hoofd opzij kunnen leggen als ze op de buik liggen.
Suuz

Bericht door Suuz »

Hier ook een buikslaper na een maand of 7/8. ;) en sindsdien altijd op de buik..
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ik heb hier voor het eerst geen buikslaper. de andere 2 liet ik liggen zodra ze dat gingen doen.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

ons ventje slaapt ook sinds 6 maanden op zijn buik, ik heb hem de eerste avonden omgedraaid maar een half uur later lag hij alweer op zijn buik dus nu laat ik hem lekker slapen. Ik heb ook een aerosleep matras maar hij slaapt altijd met zijn hoofd opzij.
Trotse mama van J en T
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Ik vond het een eng idee en heb toen een aerosleep gekocht. Meer voor mijn eigen gemoedsrust. Terugdraaien hielp inderdaad helemaal niet.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

hier ook een buikslaper en iedere keer terug draaien was niet te doen.maar weet niet meer vanaf welke leeftijd ik het gelaten heb.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Hier ook een buikslaper. Ik heb haar wel eens teruggedraaid, maar dan werd ze wakker en was ze niet van plan weer te gaan slapen.
Ik liet (en nu ook nog) gewoon lekker liggen, ze slaapt dan het beste.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
MamsEveline

Bericht door MamsEveline »

herkenbaar! haha ook wij eerst terugdraaien maar dat had inderdaad weinig nut. vind haar soms in de ochtend helemaal bij het hoofdeinde opgekruld op haar zij, blijkbaar is dat heerlijk.
Plaats reactie