M slaapt 's nacht erg goed, in haar eigen bedje, ze drinkt nog 1 keer en dat al enkele maanden. Ze is nu 14 weken.
Overdag word ik er gek van. Ik heb haar vanmorgen bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed gelegd en erbij gebleven, ze begon meteen te huilen en tegen te werken. Nadien ben ik boven op bed gaan voeden (meestal als ze moe is dan wordt ze woest als er melk uit de borst komt; ze wil wel zuigen maar geen melk. Fopspeen wil ze niet). Uiteindelijk nogg maar eens beneden aangelegd en hoera ze viel in slaap (was alweer 2,5u wakker). Ze ligt nu dus op m'n arm te slapen. Vanmorgen moest ik W niet naar school brengen en kon haar ritme volgen maar dat ging dus ook helemaal niet.
Ik weet dat ik haar in slaap kan helpen maar zelf niet de slaap kan opleggen, toch vraag ik me af wat ik verkeerd doe en of mijn verwachtingen te hoog zijn voor haar leeftijd (overdag in bed slapen).
Ik ben even helemaal het noorden kwijt. Ik geef ook de hele dag door de borst, vaak op mijn verzoek omdat ze zo moe is en ik hoop dat ze dan in slaap valt. Ik vraag me ook af of dat wel ok is om de hele dag door te voeden...
De eerste maanden bij W waren nog problematischer (deden toen op aandrang van vk "slaaptraining" met veel huilen en niet slapen), dus ik kan niet teruggrijpen op ervaring van de eerste maanden.