Pseudo kroep
-
- J&J MAURITIUS
Pseudo kroep
Zojuist heb ik Linde ziek opgehaald bij oma: blaffende hoest, benauwd, bijna geen stemmetje meer, 39,7 graden koorts en dikke tranende ogen.
Het lijkt erop dat ze pseudo kroep heeft. Tenminste dat denk ik. Moet ik de huisartsenpost bellen? Of moet ik het even aankijken of de benauwdheid erger wordt? Dit is de eerste keer dat ze het heeft en eigenlijk is ze nooit ziek. Ze ligt nu zelfs op de bank te slapen. Nog nooit gebeurt.
(Stom ik ben nooit zo onzeker op dat gebied, maar omdat ik zelf astma heb weet ik hoe het is om het zo benauwd te hebben en ik vind het dus zo enorm zielig, kan wel janken)
Het lijkt erop dat ze pseudo kroep heeft. Tenminste dat denk ik. Moet ik de huisartsenpost bellen? Of moet ik het even aankijken of de benauwdheid erger wordt? Dit is de eerste keer dat ze het heeft en eigenlijk is ze nooit ziek. Ze ligt nu zelfs op de bank te slapen. Nog nooit gebeurt.
(Stom ik ben nooit zo onzeker op dat gebied, maar omdat ik zelf astma heb weet ik hoe het is om het zo benauwd te hebben en ik vind het dus zo enorm zielig, kan wel janken)
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Als het de eerste keer is zou ik wel even bellen.
Van de huisarts kun je een pufje krijgen als dat nodig is. Maar mijn ervaring is dat het snel overgaat als ze eenmaal niet meer in paniek zijn. Hier hielp bv daarom het beste.
Van de huisarts kun je een pufje krijgen als dat nodig is. Maar mijn ervaring is dat het snel overgaat als ze eenmaal niet meer in paniek zijn. Hier hielp bv daarom het beste.

Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
-
- J&J MAURITIUS
Hier staat inderdaad dat een kind met pseudokroep gewoonlijk geen koorts heeft:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k ... /PBA4f.htm
(staat veel goede info in!)
En over wel of niet bellen:
Neem contact op
Als uw kind erg benauwd is;
Als de benauwdheid met de genoemde adviezen niet vermindert;
Als uw kind suf wordt;
Als uw kind erg onrustig is.
Bij ons duurde het hooguit een uur trouwens, die benauwdheid. En ze kreeg (alleen Lotte heeft nog pseudokroep gehad) altijd een dag later rond hetzelfde tijdstip (meestal uur of 11 's avonds) een veel lichtere aanval.
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k ... /PBA4f.htm
(staat veel goede info in!)
En over wel of niet bellen:
Neem contact op
Als uw kind erg benauwd is;
Als de benauwdheid met de genoemde adviezen niet vermindert;
Als uw kind suf wordt;
Als uw kind erg onrustig is.
Bij ons duurde het hooguit een uur trouwens, die benauwdheid. En ze kreeg (alleen Lotte heeft nog pseudokroep gehad) altijd een dag later rond hetzelfde tijdstip (meestal uur of 11 's avonds) een veel lichtere aanval.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
- channiemam
- J&J HAWAII
Mijn kinderen hebben regelmatig pseudokroep en ook in mijn werk zie ik het regelmatig.
Koorts is toch echt een bekend verschijnsel bij pseudokroep. echter niet boven de 40 graden. Vaak als voorbode van een flinke verkoudheid. Het tijdstip is een beetje vreemd voor pseudokroep. meestal tussen 21-3 uur snachts. Bij ons laten we de kinderen dan even lekker bij ons liggen, even rustig tv kijken. Na een uurtje, max 2 uurtjes moet het dan wel over zijn. Duurt het langer trek dan aan de bel bij de hap. vroeger werd als tip gegeven om in de douche te stomen. Het enige wat daarvan gezegd kan worden is dat het verschil in temp (het koelen) het slijm in de luchtwegen laat slinken waardoor je minder benauwd wordt. Hetzelfde effect krijg je ook door naar buiten te gaan of bij een open raam te gaan zitten.
Koorts is toch echt een bekend verschijnsel bij pseudokroep. echter niet boven de 40 graden. Vaak als voorbode van een flinke verkoudheid. Het tijdstip is een beetje vreemd voor pseudokroep. meestal tussen 21-3 uur snachts. Bij ons laten we de kinderen dan even lekker bij ons liggen, even rustig tv kijken. Na een uurtje, max 2 uurtjes moet het dan wel over zijn. Duurt het langer trek dan aan de bel bij de hap. vroeger werd als tip gegeven om in de douche te stomen. Het enige wat daarvan gezegd kan worden is dat het verschil in temp (het koelen) het slijm in de luchtwegen laat slinken waardoor je minder benauwd wordt. Hetzelfde effect krijg je ook door naar buiten te gaan of bij een open raam te gaan zitten.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
-
- J&J MAURITIUS
- channiemam
- J&J HAWAII
-
- J&J MAURITIUS
Vanmorgen om half 7 had ze 38,1 koorts. Ik heb toch maar de dokter gebeld en ben bij haar thuis gebleven. (ze zou naar oma gaan) Ik vind die hoest echt zo vreselijk klinken. Ze is verder niet meer benauwd, maar wil niets eten en ze had een droge luier vanmorgen. (normaal bomvol) Om 11.30 uur mogen we naar de dokter.channiemam schreef:Hoe is het nu met haar?
En lief dat je dat zegt..
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
-
- J&J MAURITIUS