poeh die avonden........

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marjo

poeh die avonden........

Bericht door Marjo »

Mag ik even klagen???
Ik bedacht mij dat hier zeggen dat iets goed gaat soms voor verandering zorgt. Misschien is het andersom ook wel zo. Soms zit ik er zo doorheen 's avonds :cry: . Vanaf een uur of 6 's avonds gaan bij A nouk en E vi de ogen open om niet meer dicht te gaan tot een uur of 8 a 9. Ze zijn dan erg ontevreden en huilen veel. Ik vind dat huilen van 1 babytje al lastig laat staan van 2. Het begint me ook een beetje op te breken, 2,5 maand onrustige avonden en onderbroken nachten. Inmiddels slaapt E vi best goed 's nachts, maar A nouk niet zo. En ook al doen ze het individueel best goed, opgeteld slapen we niet veel.
Slapen ze eindelijk redelijk staat I ris om half 2 's nachts naast ons bed :cry: .
Oke, wat wil ik van jullie.... Wordt dit echt beter? Gaan ze echt rustiger worden 's avonds, ik zie het echt even niet gebeuren. Ik heb al helemaal terug gebladerd in het schriftje van I ris wanneer die rust kwam, kon ik het niet vinden... Gaap
Verder zijn ze natuurlijk hardstikke lief en de mooiste maar dat snappen jullie vast wel....
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8113
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Bericht door channiemam »

ik begrijp je.

Vera slaapt sinds een maand goed. Hopelijk bij jullie wat eerder. Elke keer denk je dat je niet meer kan. En dan ben je zo weer wat weken verder. Het lijkt weer even beter te gaan. En dan weer huppakee weer slechte nachten. Toch wordt het heel langzaam.. heeel heeeeeel langzaam steeds iets beter.

Sterkte!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11907
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Bericht door Angelique »

Túúrlijk mag je even klagen, en ik hoop dat het helpt!

Heb je een goede draagdoek? Zodat je ´s avonds op die manier er één kan dragen (ik deed altijd 1, vond 2 erin echt te zwaar)
en de ander evt op de arm erbij als je even zit of rondje loopt.

Ga je ´s middags nog rusten? Heb je familie, vriendin, oppas die een keer een avond overneemt zodat je bij kan slapen?
:crazy:
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Bericht door juudje »

poeh wat is dat zwaar zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je al met al heel moe bent. Slaapt de een is de ander wakker en andersom.
Ja het wordt beter, maar wanneer kan niemand zeggen denk ik.

Ik weet dat het hier meestal vanaf een maand of 4 a 5 wat rustiger werdt 's avonds. Ze sliepen dan rond 7 uur en dan nog wel een late voeding maar niet meer die onrust.
Het is dus wel heel herkenbaar maar jij hebt het dan nog eens x 2.
Probeer in ieder geval zo veel mogelijk rust te pakken terwijl ze wel slapen. Dus lekker met de kippen op stok....
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Marjo

Bericht door Marjo »

@chantal: het is misschien maar even goed dat ik niet direct weet hoe oud vera precies is :wink: . Je hebt helemaal gelijk in wat je schrifjt. Zo ervaar ik het ook echt. Maar juist als ik zo moe ben zie ik het niet meer positief :cry: .
@angelique: draagdoek(en) heb ik. Zijn inderdaad fijn. Werkt ideaal als slaapmiddel. Alleen vaak wil dan niet de ander weer drinken.

Verder heb ik hulp hoor. Ik ga altijd gelijk met de meiden slapen. Alleen omdat ze met z'n tweeen zijn kan ik met mijn vriend niet om en om een avondje zorgen. Ik zorg wel dat ik 's middags rust. Lukt bijna altijd als ik hulp heb of I ris naar de creche is. Vorige week had ik mijn schoonmoeder de hele week. Dat was super. Mijn moeder doet wat ze kan en soms iets meer dan dat. Qua hulp mag ik echt niet klagen. Vrienden hebben vaak of zelf jonge kinderen of werken dus da's lastig.
Maar een mens heeft volgens mij toch echt een aantal ononderbroken uren slaap nodig :cry: .
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3579
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Marjo schreef:Alleen omdat ze met z'n tweeen zijn kan ik met mijn vriend niet om en om een avondje zorgen.
Misschien een tip: toen mijn vriendin en haar man een tweeling kregen, vroegen ze juist vaak hulp voor 's avonds, zodat één van hen beiden vroeg kon gaan slapen (diegene die niet van dienst was, ging dan al om 18u slapen en kon al minstens een paar uur ongestoord slapen).
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Oh M@rjolein, wat pittig!! Ik vind het met een baby soms al aanpoten, laat staan met twee. Ik vind het erg knap van je!

Bij Sara begon het rond maand 3 beter te worden in de avonden. Vanaf toen ging ze langzaamaan wat vroeger slapen; meestal is dat rond half 8. Ik voed haar die laatste voeding liggend in bed. Dat scheelt voor mij een hoop, want als ik erg moe ben val ik nog een beetje met haar in slaap. Ik weet niet of dit met twee te doen is?

En misschien dat je vriend/man 's nachts Iris voor zijn rekening kan nemen?

Verder niet veel tips dan die al gegeven zijn, maar wel een knuffel voor jou. Sterkte!
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

ik weet het niet meer :oops: dus eigenlijk is dat positief: op een gegeven moment wordt het beter :wink: . Volgens mij was hier ook het motto: slapen als de knullen lagen en 's avonds zo vroeg mogelijk naar bed. Vaak voedde ik de een en lag de ander bij R. en dan wisselden we. De draagdoek heb ik nauwelijk gebruikt omdat als de één er inzat wilde de andere drinken.

Ohja, ik heb op een gegeven moment ze overdag laten slapen in de kinderwagenbakjes in de huiskamer of gang en daar gingen ze toen wel beter van slapen. Mijn idee erachter was dat die bedjes zo groot zijn als je eerst saampjes een buik moet delen.

En ik weet van de meiden van het meerlingenforum dat ze afkolfden om dan 's nachts een flesje te laten geven. Ik vond dat teveel gedoe maar het is wel een mogelijkheid.

Knuffel! Ik denk aan je!
Marjo

Bericht door Marjo »

Inderdaad heb je net 1 in de draagdoek wil de ander drinken. Of samen voeden, moet er 1 een boer of krijg ik zelf jeuk op een compleet onbereikbare plek. Het klinkt zo mooi....
Jullie tips en knuffels zijn fijn! Dank!
En ik weet zelf ook echt niet meer wanneer die rust bij I ris kwam. Als je er middenin zit lijkt het zo belangrijk. En later echt niet meer.
's Nachts is het meestal wel te doen en dat I ris 's nachts komt is echt een uitzondering. E vi maakt vaak aan het begin van de nacht een lange ruk en A nouk aan het einde. En 's ochtends worden we (vroeg) gewekt door I ris. Het is meer de onrust en het huilen in de avonden waar ik slecht tegen kan. Ik hoop maar op betere tijden over een maandje ofzo....
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Bericht door wilmama »

Oh heftig hoor. Het lijkt me zo intensief allemaal en ja huilen is zo vervelend. Ik weet nog zo goed dat ik 's avonds altijd met A zat en ze zo huilde.
Uiteindelijk wordt het beter 's avonds maar ik weet ook niet meer wanneer dat ongeveer was.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Pittiig hoor! Ik heb echt respect voor jullie. Meer adviezen heb ik helaas ook niet.

Hoe zeiden we dat altijd ook alweer?........ Hetisunfase

Sterkte ermee!
Mamarielle
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:16 pm

Bericht door Mamarielle »

jij mag zeker even klagen! Ik vond het met 1 kind soms al best pittig, laat staan als je er 2 hebt.
Onze kinderen sliepen de eerste maanden ook niet 's avonds, Lucas ging met 6 maanden 's avonds slapen. Jonathan met 5 maanden. Lucas was niet echt onrustig en huilde ook niet ofzo, die zat er gewoon bij en sliep af en toe heel eventjes. Jonathan was de eerste maanden wel echt heel erg onrustig, alleen als hij in de draagdoek zat was hij wat rustiger, maar dan moest ik wel rondlopen. Af en toe viel hij dan even in slaap. Ik heb kilometers gelopen toen, buiten, of als het slecht weer was liep ik maar weer heel veel rondjes in huis... Ik was blij dat hij 's avonds in z'n bed ging slapen. Het was ook nog zo dat hij het liefst bij mij was, W. deed hem wel in de doek als ik er niet was maar dan was het nog heel veel huilen. Echt tips heb ik niet sorry, ik zou ook niet weten hoe ik dat met 2 kinderen had moeten doen. Een knuffel dan maar? En echt, het wordt beter, en ik hoop dat dat niet al te lang meer duurt voor jullie!
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11907
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Bericht door Angelique »

Marjo schreef:
Maar een mens heeft volgens mij toch echt een aantal ononderbroken uren slaap nodig :cry: .
Ik snap wat je bedoeld hoor :wink:

maarre, vorig jaar was er een lezing op de informatieve meerlingendag een lezing over slapen, en de deskundige (een of andere hoogleraar) daar beweerde dat bijv 4x 2 uur slapen net zo goed voor je is als 1x 8 uur.

Nou weet ik niet of hij dat in de praktijk zelf ook zo zou ervaren,
ik vroeg er nog expliciet naar omdat ik in de nachtdienst ook nooit aan eengesloten slaap, en het is natuurlijk ook niet echt préttig slapen zo onderbroken, maar ik bedoel maar; een mens kan heel wat aan.

Jij ook! Je komt hier wel door, hoe pittig het nu ook is. Je doet het hartstikke goed.
:crazy:
KarinH

Bericht door KarinH »

Pfff, ik kan me voorstellen dat je je gesloopt voelt! Het is al aanpoten met 1 kleine baby, dus kan me nauwelijks voorstellen hoe 2 moet zijn...

Eveline heeft lang gebroken nachten gehad (tot bijna 2 jaar), had wakkere onrustige avonden en is het eerste jaar veel ziek geweest (= onrustig slapen, ieder uur wakker, 3-5 nachtvoedingen), ben ook heel vaak heel moe geweest en vaak verzucht: hoe moet dit toch!?

Ik weet wel dat ik het na 6 maanden opeens een stuk beter trok, terwijl ik nog steeds niet meer dan 4-5 uur gebroken slaap kreeg. Alsof mijn lijf er aan gewend was geraakt? Ik heb dat eerste jaar ook geleerd dat het jonge vrouwenlijf heel veel meer kan hebben dan ik ooit had gedacht :wink: , vooral als de BV-hormonen nog lekker door je lijf gieren.

Maar het wordt een keer beter, al lijkt het nu eindeloos. Ik ben het van Eveline eigenlijk ook al weer vergeten, terwijl ze pas 7 maanden doorslaapt :D .

Dikke knuffel en veel sterkte!!
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Bericht door Ester »

Angelique schreef:
Marjo schreef:
Maar een mens heeft volgens mij toch echt een aantal ononderbroken uren slaap nodig :cry: .
Ik snap wat je bedoeld hoor :wink:

maarre, vorig jaar was er een lezing op de informatieve meerlingendag een lezing over slapen, en de deskundige (een of andere hoogleraar) daar beweerde dat bijv 4x 2 uur slapen net zo goed voor je is als 1x 8 uur.

Nou weet ik niet of hij dat in de praktijk zelf ook zo zou ervaren,
ik vroeg er nog expliciet naar omdat ik in de nachtdienst ook nooit aan eengesloten slaap, en het is natuurlijk ook niet echt préttig slapen zo onderbroken, maar ik bedoel maar; een mens kan heel wat aan.

Jij ook! Je komt hier wel door, hoe pittig het nu ook is. Je doet het hartstikke goed.
Ik hoorde pas ook over een onderzoek, waaruit bleek dat chronisch slaaptekort bij mannen zorgt voor een hogere kans om te overlijden. Bij vrouwen bleek het geen invloed te hebben op de mortaliteit. Wij vrouwen zijn dus gemaakt voor slaaptekort, we krijgen er geen serieuze gezondheidsproblemen van.

Maar goed, daar heb je vrij weinig aan Marjo. Als je er middenin zit is het zó moeilijk om te relativeren, dat lukt vaak pas achteraf, als het beter gaat. En dan vergeet je ook weer hoe intensief het was.
Sterkte!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Bericht door Nanda »

poeh marjo heftig zeg!! ik heb geen tips maar ik vindt dat je trots mag zijn hoe jullie het samen doen!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

ja pittig hè, kan het zijn.
Ik vind het al best zwaar en dan heb jij het nog keer 2.
Wij hebben ook nog geen echt rustige avonden, ik hoop voor jou dat dat sneller gaat komen.
Ik denk steeds, als het zo uitkomt; over een jaar is alles hèèl anders, dan kijk ik heel anders tegen deze tijd aan. (En dan ga ik vast weer denken; had ik er maar wat meer van genoten, waarschijnlijk...)
Toen Silke klein was waren de avonden en nachten echt beroerd, vaak maar 2 uurtjes slaap achter elkaar. En op de 1 of andere manier ben ik dat blijkbaar toch zo snel gaan relativeren dat ik er nog wel 1 wilde...

Maar Meike huilt weer voor de tigste keer, dus.......
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Bericht door Deborah »

Pffff.... ik kan me voorstellen dat het pittig is. Hier ook een meisje dat pas rond een jaar wat rustiger werd s'avonds en s'nachts. Al is het momenteel met doorkomende kiezen en tanden ook weer bal.
Wat mij heel erg hielp was om voor ogen te houden dat het echt niet erg is, dat het weer overgaat etc. Dus de positieve kant opdenken ipv de negatieve. Vooral niet op de klok kijken 's nachts. Maar ja, op een gegeven moment is het een keer klaar he
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Bericht door Miep »

Natuurlijk mag je even klagen want het is af en toe ook heel zwaar, al zijn ze de liefste en de mooiste. Met W zitten we er ook middenin en dat vind ik ook pittig. Jullie hebben het dan ook nog eens dubbel. Maar echt, ergens worden de avonden weer rustiger. Ik hoop dat je tot die tijd op andere momenten wat kan bij tanken.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Plaats reactie