maart/april 2010 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Hanne! Fijn dat je ook weer (even?) meedoet! E spen is qua gezondheid wel een zorgenkindje he? Dat herken ik wel hoor. En dat je dan geen tijd/energie hebt om (lang) mee te schrijven, dat snap ik helemaal. Wat een leuke foto van jullie. Schattig he, dat de broers zo goed met elkaar kunnen opschieten! Daar kan ik hier ook zo van genieten.
Sterkte met zijn voetje. Arm joch!
Mamalon
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Ik heb op het moment ook niet zoveel energie om te reageren en te schrijven. Wat ik schrijf is meestal snel en luchtig (niet te veel nadenken :roll: )

Hier gaat het redelijk. M arijn is een heerlijk ventje en ik onderschat hem vaak qua ontwikkeling. Hij is verder dan ik denk. Nu ik me dat realiseer ga ik hem ook groter behandelen. Voor hem ook fijner omdat hij regelmatig gefrustreerd is.

Verder is hij nog ontzettend vroeg wakker en 's nachts maakt hij er ook een gewoonte van om wakker te blijven.
Het eten gaat nog niet zo super op het moment. Alleen de warme maaltijd gaat goed.

Het lopen is nu echt in de plaats van kruipen/schuiven gekomen. Zo leuk om te zien dat hij elke dag weer handiger wordt met lopen. Hij rent af en toe al bijna. Alleen drempels en afstapjes zijn een uitdaging hihi

We hebben net drie weken vakantie gehad en ik merkte bij hem dat hij er erg onrustig van werd. Papa was veel aan het klussen en liep in en uit. Zodra wij begonnen te lopen dan werd hij paniekerig en wou hij steeds achter ons aan.
Gister is papa weer naar zijn werk gegaan en de rust komt voor hem wel weer terug.
Als hij honger heeft of als ik weg loop kan hij wel heel jengelig zijn. Tot op de grond gaan liggen en boos zijn.

@mamalon jullie hebben ook een heftige periode (gehad?). Je hebt prachtige meiden idd om trots op te zijn. En ja draagdoeken zijn enorm fijn. Op het moment van die foto met de kids was hij zo ontzettend jengellig en hing aldoor aan mijn benen. In de draagdoek is hij heel rustig en dan kan ik toch redelijk koken.
@hanne Toch wel apart dat E spen wel zo blij is terwijl hij best veel zorgen heeft rondom zijn gezondheid. Het is een heerlijk mannetje om te zien.
@Mareille Heerlijk dat het zo lekker bij jullie gaat. Na jou bericht heb ik de duplo ook weer tevoorschijn gehaald. Hier wordt er alleen gesloopt haha

Zo ver even. Snel spullen klaarmaken voor de peutergym waar M arijn ook altijd flink aan mee doet :wink:
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Vanmiddag schoentjes voor M arijn gekocht maat 22 maar liefst. Eerst was ik bij de scapino maar daar kreeg ik zijn voetje niet in de schoentjes door zijn hoge wreef. Toen maar naar Groningen gereden en super leuke stoere schoentjes gekocht.

Hij heeft ook steeds verhoging/koorts en ik heb geen idee waar het van komt. 37.8/38 meet ik regelmatig. Hij is dan vaak ook jengelig en hangerig. Er staan 2 hoektanden op doorbreken maar zou het daar van komen?
Mijn haakblog
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Even niet zoveel puf om op iedereen te reageren, maar wel even een berichtje over Famke.
Gister ben ik op het CB geweest. Ze heeft haar trage groei van haar eerste jaar flink ingehaald, is nu 80 cm en 10 kilo, ze gaat aardig op het gemiddelde lijntje af. Ze heeft gister sinds tijden weer een vaccinatie gehad, alleen de DTP. Tot nu toe zie ik nog geen reactie, ik hoop zó dat haar gezondheid niet al te veel uit balans raakt door het vaccineren, het gaat juist zo lekker nu.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

Jesse zijn eerste schoenen waren ook maatje 22, maar ik ben bang dat ze alweer te klein worden ::(
En van een afstandje kan ik echt niet zeggen of die koorts van hoektandjes kunnen komen. Schijnt niet voor te komen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Benthe had altijd 1 dag flink koorts en vlak erna had ze dan een puntje van een tand in haar kaak staan. Mij maak je dan niet wijs dat het niet van die tand kan komen.

Hier gaat het goed!
De buisjes hebben echt geholpen.
De vorige keer heeft Jesse een tijdje goed geslapen, maar waren we blij toen hij een nacht doorsliep en om 5 uur voor het eerst wakker werd. Dat werd al snel weer steeds vroeger en daarna ook weer meer.
Vannacht hadden we een primeur. Jesse heeft het klokje rond geslapen!
Ik hoefde er zelf al een week niet meer uit, want Casper kreeg hem stil als hij wakker werd en dat was een verademing.
Nu ben ik erg benieuwd of dat manneke het zo vol kan houden. Hij is nu verkouden, maar hangt niet meer de hele tijd aan z'n oren en dat kunnen we dus ook terug zien in zijn slaapgedrag.

Verder is het hier druk!
Net begonnen met studie en werk, dus alles moet een nieuw ritme krijgen en heb voor hier veel minder tijd.
Ik probeer dit draadje wel in de gaten te houden, want ik vind het wel leuk om te lezen hoe het met jullie kindjes gaat. Maar het gaat me echt niet lukken om op iedereen te reageren. Sorry daarvoor, maar weet dat ik meeleef met de leuke en minder leuke momenten met de kinders.

Petra
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Suuz

Bericht door Suuz »

Idd de energie om goed te reageren mist bij mij ook.. .sorry wel gelezen.. over het algemeen wel goed dus.

Met P gaat het wel goed. Ze is erg onderzoekend ingesteld. En echt bv verslaafd :( als het ff niet uit komt en ik zeg nee.. nou dan vergaat de wereld. ze zegt TATTAT en met wijsvinger op borst tikkend.. en dan gaat ze ervoor liggen.

Ze krijgt nog rond de 4x bv. Iets minder dus. Ik merk niet zoveel dat ze groter groeit, ben ook eerlijk gezegd ook niet benieuwd naar. Ze doet het goed. AL zit ze natuurlijk nu wel al 1 jaar in maatje 74. Dat lijkt me nou niet zo goed.

Ze is tevreden dus met alleen brood en fruit. Ze wil eigenlijk niks anders hebben dan Yoghurt er tussendoor. Ja die sultana fruit biscuit hahahaha.. niet echt kindjes voer, maar wel handig voor onderweg.

Warm eten is echt uit den boze.. alleen het voor haar neerzetten gaat met een brul van afkeuring. Ze heeft het nog niet eens geproefd. En als ik niet oppas vliegt alles de kamer door. Dus haal het bordje gelijk alweer weg. Ik ga echter niks anders klaarmaken. Ik ben echt niet gek. Maar naar bijna 1 jaar lang bijna elke dag warm eten krijgen en geen hap nemen heb ik bijna mijn hoop opgegeven dat ze het binnenkort wel gaat eten. Vandaag stond er brood op programma.. eet ze wel zo 3 boterhammen weg... dus honger heeft ze wel.

Ze is echt een ondeugende jonge dame die humor heeft. Zo leuk om te zien. Rennen is ze mee bezig, na 1 maand lopen al. Ze loopt nog wel al Charlie Chaplin, door de voorkeurs houding die ze had/ heeft.

tja... gaat gewoon zijn gannetje.. Vandaag gaf ze voor het poepen aan dat ze moest poepen! zo gaat snel.. waar is mijn baby?
Suuz

Bericht door Suuz »

oh ja schoenen maat 18 ahhahaha
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

en toen waren er 3 tegelijk aan het posten :P
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Mag ik hier even klagen? Ik heb heerlijke kinderen maar echt vreselijke nachten weer. Sinds Lieke aan de AB/naar het KDV is... :(

Vannacht was ze wakker om elf uur ("gelukkig" sliep ik nog niet), was ze heel onrustig van half twee tot kwart voor drie, en om vijf uur. Vanaf vijf uur heb ik liggen piekeren... Ik ga proberen oppas te regelen zodat ik vanmiddag ongestoord kan slapen.

Gelukkig spelen ze nu fijn samen.

Maar ik voel me belabberd. Gisteren had ik zes sterke koffie op voordat mijn wattenkop verdween en ik weer een beetje normaal kon denken/functioneren. Dus het werk gaat ook al niet al te best...

Om vier uur vanmiddag komt de psycholoog en vanavond zouden we naar De Dijk gaan, maar die trek ik waarschijnlijk niet meer... :?
Mamalon
Mamarielle
J&J SANTORINI

Bericht door Mamarielle »

zo er is weer van alles bij te lezen.
Leuke foto's Ilona! Mooie meiden heb je!
Wat sneu dat Lieke blaasontsteking heeft en dat de nachten weer zo onrustig zijn.
Wat fijn dat het zo goed gaat op het KDV! Dat zal vast een hele opluchting zijn. Hoevaak gaat ze nu per week?
Een een psychologisch traject nu dus, ik ben heel erg benieuwd wat eruit komt en natuurlijk of jullie er wat mee kunnen.

Ook al van die mooie foto's van Marijn. Hij heeft echt plezier in het lopen he, leuk! Je nieuwe avatar is ook erg leuk zeg, en heel lief!
Het zou misschien wel kunnen dat hij niet helemaal fit is door de hoektanden die doorkomen. Vaak weet je achteraf pas waar het van kwam he. Ik hoop dat de verhoging snel weer over is.
En de eerste schoentjes gekocht dus, leuk! Ik denk dat Jonathan ook wel met maat 22 begint. Lucas had ook best grote voeten.

Hanne, leuke foto van jou en Espen! Wat vervelend dat het niet zo lekker gaat en dat je je zorgen maakt. Gelukkig ontwikkelt hij zich wel goed en is wel vrolijk.
Oei, wat zal je geschrokken zijn toen hij in het glas stond, wat sneu zeg. Heeft hij er nu nog last van?

Ester wat fijn dat Famke nu goed groeit! Heeft ze nog last van de prikken gehad? Ik hoop het niet!

Wat fijn dat de buisjes zo goed geholpen hebben Petra, wat een verschil zeg als ik dat zo lees, fijn!!

Suuz, je hebt inderdaad ook echt geen baby meer als ik dat zo lees :wink: , wat gaat het toch snel he! En rennen al, knap hoor!

Pff... ik kan me voorstellen dat je je belabberd voelt Ilona... Hopelijk lukt het je om even oppas te krijgen vanmiddag zodat je even kunt slapen. Sterkte vandaag en ik hoop zo dat de nachten snel weer wat beter gaan, en vooral ook goed blijven gaan.

Zo, volgens mij ben ik weer bij.
Jonathan heeft nu sinds een paar dagen door dat het heel erg leuk is om te lopen aan de hand. Hij is er nu aan toe en vindt het geweldig om aan je hand rond te lopen. Echt zo leuk! Hij probeert soms te rennen zelfs, maar dat is nog niet zo slim want dat kan die natuurlijk nog helemaal niet :lol: Handig hoor, dat ik hem nu wat minder hoef te tillen, zeker met m'n dikke buik is dat wel erg fijn. Voor je het weet loop hij los, dat zou nog weleens heel snel kunnen gaan nu.
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

En loopt Jonathan al hihi je moet dan nog maar afwachten of hij die kant op gaat lopen die jij graag wil.....

M arijn gaat inmiddels al heel snel en je ziet hem gewoon elke dag beter worden.

Ik ben er inmiddels ook achter dat hij niet alleen hoektanden krijgt maar ook nog eens kiezen. Arm kind.

Oh en niet onbelangrijk hij zegt nu ook mama. Joepie
Mijn haakblog
Regina
J&J SANTORINI

Bericht door Regina »

@Mamarielle Jonathan wordt ook al een heerlijk knul he. Loopt hij nu al aangezien je zei dat hij er wel mee bezig is. En dat na doen dat Liam ook vooral bij wat Nikki doet. Leuk om te zien vind ik.

@Mamalon mooie meiden heb je. En ook een klimgeit hier ook in de speeltuin is dat best opletten. Maar ik laat hem ook heel veel maar gewoon doen daar leert hij van. ik hou hem wel in de gaten natuurlijk. Ik heb even gemist wat er is met lieke waarom je dat traject ingaat maar het klinkt wel heel pittig. Ben je er iets verder mee ondertussen?

@Wilmama wat een heerlijk foto's vooral die dat Marijn aan het stappen is hij kijkt zo trots. Is hij nu al wat minder vaak gefrustreerd nu de rust weer een tijdje terug is?

@Hanne wat een zorgen hebben jullie toch om Espen. Dat is wel erg balen gelukkig is hij wel vrolijk eronder.

@Petra super zeg dat de buisjes geholpen hebben. Heeft hij het vol gehouden om het klokje rond te blijven slapen?

@Suuz ze wordt vanzelf groter toch. Jammer zeg dat warm eten niet meer wil en pasta's ofzo wil dat ook niet?

Dan over ons. Liam is nu helemaal van de bv af en dat ging eigenlijk best makkelijk. Hij vraagt er ook niet om ofzo. Ik had meer drama verwacht bij hem. Ik heb hem dus vorige week woensdag voor het laatst gevoed en sindsdien ook niet meer gekolft en ik merk niks aan mijn borsten dus ook dat gaat goed gelukkig. Sindsdien slaapt hij trouwens door. Hij slaapt nu dus aan een ruk van half 8 tot half 7 vaak. Heerlijk ik ben helemaal blij. Vanochtend was het zelfs 10 over 7.

Hij loopt nog niet en ik verwacht dat dat nog wel even gaat duren. Er is gewoon totaal geen interesse voor. Wel ging hij van de week een paar keer midden in de woonkamer los staan. Toen was hij wel heel trots. Van de week wou ik voor buiten een paar schoentjes halen voor Liam. Bleek bij het opmeten in de winkel dat hij gewoon al maat 23 moet hebben. Daar schrok ik best van. Uiteindelijk heb ik niks meegenomen uit de winkel. Ik had thuis nog een paar zomerschoenen maatje 22 staan die ik nieuw van iemand had gekregen en die draagt hij nu. Zo koud is het nog niet dus dit kan nog prima en deze passen ook goed.

P.S. Marielle wil jij mei/juni erbij in de titel zetten misschien handig voor andere mama's die ooit meewillen schrijven (niet dat die er momenteel zijn maar je weet nooit)
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Suuz

Bericht door Suuz »

Regina, ze geeft nog nooit warm gegeten ;) dus op zich niet iets raar.
Lekker een doorslaper nu! wauw.

Ik moest vandaag zo lachen... ik had haar poedelnaakt in de huiskamer na het eten *rapley* en nu met een lepel erbij.. geeft dus een puinhoop. Ze loopt nog als Charlie Chaplin wegens die voorkeurshouding.

Dus ze was poedelnaakt lopend als Charlie en toen deed ze haar handjes op haar onderrug net boven de billen... en liep ze echt rond als Charlie.. nou ik lag helemaal dubbel van het lachen. Misschien een gevalletje dit had je moeten zien.. maar zo grappig.
Regina
J&J SANTORINI

Bericht door Regina »

@Suuz late reaktie maar klinkt inderdaad erg grappig zoals je het vertelt.

Nou hier loopt Liam ondertussen. Nou ja ik weet dat hij het kan en hij doet het af en toe maar het liefst kruipt hij toch gewoon. Het is nog wel heel schattig om te zien zoals hij loopt. Qua praten zijn we nog niks verder maar dat komt vast wel. Hij snapt heel veel dingen. zo leuk om te zien het is wel een pienter jochie volgens mij.

Hij slaapt nu erg goed dit weekend van half 8 tot half 8 eigenlijk heerlijk. Hij eet erg veel. Loopt zelf naar de kast en begint dan te roepen ham ham. Ik moet hem echt afremmen maar daar wordt hij niet erg vrolijker van. En drinken ho maar meestal maar 1 beker per dag ofzo.

Hoe gaat het bij jullie?
Regina, moeder van
Mamarielle
J&J SANTORINI

Re: maart/april 2010 kindjes

Bericht door Mamarielle »

Liam loopt nu zeker inmiddels wel heel goed los? Fijn hoor! Leuk he hoe trots ze dan zelf ook kunnen zijn.

Jonathan loopt nu ook sinds een paar dagen! Ja, het duurt even maar opeens had hij het door en ging het heel snel. Eerst 2 of 3 stapjes los en voor we het wisten liep hij zo 8 of 10 stappen achter elkaar. En nu loopt hij soms bijv. helemaal vanaf de kamer naar de keuken. Zo mooi om te zien, die armen vooruit en dan heel voorzichtig stapje voor stapje, met een brede grijns op z'n gezicht want hij vindt het zelf echt helemaal geweldig nu :)
Af en toe schrik ik wel want dan staat hij opeens achter me en heb ik hem helemaal niet aan horen komen.... als hij kruipt dan hoor je dat geklets van z'n handen wel op de grond, maar als hij loopt hoor je hem soms echt niet aankomen...haha.

Verder gaat het gewoon lekker hier. Er komen steeds meer woordjes bij, al zijn de meesten voor anderen nog niet heel verstaanbaar denk ik. Hij begrijpt ook echt al zoveel.
Hij kan nu heel erg druk zijn met dingen in en uit iets doen. Dan pakt hij bijv. een tasje en stopt daar wat in, haalt het er weer uit en stopt het er weer in enz. Dat kan hij dan een hele poos volhouden, zo leuk om te zien!

Hoe gaat het bij jullie? Ik ben eigenlijk vooral wel erg benieuwd hoe het nu met jullie is Ilona, hoe is het met Lieke, en zijn de nachten inmiddels weer wat rustiger? Ik hoop het zo voor jullie!
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Oh wat fijn dat Jonathan loopt!!! Ook voor jou, met je groeiende buik.

Dat spelen met kleine tasjes, vakjes, en allerlei klein grut, dat herken ik heel goed. zo heb ik eens puzzelstukjes van mijn neefje mee naar huis genomen, een van de kinders had dat in mijn tas laten vallen. Twee weken geleden kwam mijn collega, helemaal hoteldebotel dat haar man thuis zijn autosleutels kwijt was en ze direct nodig had, even langslopen. Alles had hij al afgezocht. Ik zei toen dat een van hun kinderen dat in een vakje had gedaan, waarschijnlijk een vakje wat ze nooit gebruiken, dat ze daar maar moesten zoeken. Kijkt ze in haar eigen tas... zaten ze inderdaad in een vakje :lol:

Lief dat je naar onze nachten vraagt. Ze zijn nog steeds onderbroken maar het lijkt wel een stuk rustiger te zijn, ze woelt en roept minder (toch handig als ze tegen me aanligt). Ik neem haar na de eerste keer roepen altijd bij me in bed en het gebeurt steeds vaker dat dat pas na een uur of drie is. Verder slaap ik gewoon heel veel.Normaal ga ik vroeg naar bed (moet nu op een cake wachten) en in het weekend slaap ik ook minstens een hele middag weg.

Hoe lukt het jullie om twee jonge kinderen nog met een zwangerschap te combineren? Lukt dat?
En hoe gaat het met de kleintjes van iedereen? Qua slapen, drinken, eten, lopen en praten?

Lieke kletst echt heel veel, ik kan er hele verhalen uithalen. Helaas hoort/herkent nog niet iedereen dit. Van de week zat ze met het yoghurtpak te spelen, "ah meisj toh {knuffelt met yoghurt} zoooo lapen {legt yoghurt plat op tafel}. laap kindje laap .... buiten loopuh shaap" Echt lachen!

Fotootje nog? *even zoeken*
Mamalon
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mamalon
Hanne

Bericht door Hanne »

leuk te lezen dat alle kindjes lekker aan het lopen zijn. en wat wordt er al veel gepraat. echt hele zinnen. meiden zijn daar toch altijd weer sneller in dan jongens.
Espen zegt tweewoord zinnetjes, maar hij heeft een beperkt vocabulaire. hij begrijpt wel alles. als je hem een opdracht geeft kan hij die uitvoeren. zijn passieve woordenschat is heel groot. ik vind het ook heel leuk dat als je hem wat vraagt dat hij met ja of nee antwoordt. Hij weet precies wat hij wil. Espen loopt al een half jaar. Hij kan rennen, echt springen (zelfs vanuit hurkzit), huppelen, klimmen op en af dingen. Leander's fysio heeft hem een keer gezien en die wist niet wat zij zag. Zijn motoriek is uitzonderlijk goed. Dat is weer eens wat anders na een kind wiens motoriek echt een paar jaar achterligt op zijn leeftijdsgenoten.
De broers zijn heel lief en leuk samen. Espen doet Leander in alles na. Leander is heel zorgzaam voor zijn kleine broertje.
Espen heeft maandag de bmr en menigokokken injecties op het cb gekregen. Vooralsnog is hij nog helemaal happy, maar de incubatietijd is zo'n 5 dagen, dus ik houd hem in de gaten. Hij weegt nu 10,25 kilo en is 84 cm lang. Hij is echt een tenger poppetje. Slapen gaat ietsjes beter. Hij maakt ons nog maar zo'n keer of 5 per nacht wakker ipv 12 keer voorheen. Hij start altijd in zijn eigen bedje maar ergens gedurende de nacht komt hij bij ons liggen, omdat hij niet meer in zijn eigen bedje wil. Hij heeft een enorm temperament: kort lontje en soms bijt en slaat hij als hij zijn zin niet krijgt. Ik ben dus druk bezig om dat te corrigeren. Maar het is een heerlijk ventje.
Regina
J&J SANTORINI

Bericht door Regina »

@Mamarielle wat heerlijk dat Jonathan nu ook loopt. Ik blijf het mooi vinden om te zien zo'n waggelend kindje.

@Mamalon klinkt wel erg zwaar hoor dat soort nachten. Ik zou er niet echt blij van worden. En wat praat L ieke al veel zeg. Frustrerend is dat dan he dat jij duidelijk hoort wat ze zegt maar andere niet. Wat een heerlijke meid zo al op de foto's.

@Hanne volgens mij heb jij wel een pittig mannetje. Knap zeg dat hij al zo goed is met lopen en zo. Heeft hij nog een reactie gehad op de prik.

Hier gaat het eigenlijk heerlijk. Liam is meestal erg vrolijk behalve na zijn middagslaapje wil hij nog chagerijnig zijn. Hij loopt nu redelijk. Nadat ik melde dat hij liep heeft hij eigenlijk een hele tijd weer geweigerd om te lopen :roll: Pas sinds maandag begint hij sinds meer te lopen. Hij loopt nu heel veel behalve als hij snel wilt dan gaat hij kruipen. Het liefst loopt hij nog wel ergens langs en buiten wil hij nog graag een hand hebben want hij is nog erg onzeker over zijn lopen volgens mij.

Qua praten zegt hij nu papa en mama en op maar daar blijft het verder wel bij. Hij is daar duidelijk langzamer in dan zijn zussen die waren al veel sneller met praten. Als je hem wat vraagt dan snapt hij meestal heel goed wat je bedoelt en dan knikt hij ja of nee. Verder is het een heerlijk ventje komt vaak knuffelen bij me en kusjes brengen. Hij slaapt van half 8 tot 7 uur aan 1 stuk door. En dan een heerlijk middagdut van 2 1/2 uur. Eten gaat nog steeds erg goed alleen drinkt hij weinig. Maar volgens mij niet te weinig dus probeer me er geen zorgen over te maken.

Hij is nu alleen een beetje zielig. Hij heeft een ontstoken duim. Zo sneu en we weten niet hoe hij er aan gekomen is maar er zat een dikke blaar boven op en onder zijn nagel en zijn duim is helemaal dik en rood. Cees is er mee naar de dokter geweest en Liam heeft er een kuurtje voor gekregen. Hopelijk is het snel over.
Regina, moeder van
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Tjonge dat lijkt me pijnlijk, zo een duim. Hopelijk is hij er snel vanaf. Beterschap vor Liam!

Nog een vraagje aan jullie, hoe lang is het haar van jullie kindjes? Dat van Lieke groeit niet zo snel. Belle had op deze leeftijd echt wel speldjes nodig. Lieke nog niet, hoewel, als ik haar babykrul aan de achterkant uitrol, dan zit daar wel vijftien cm, maar dat zijn maar een paar haartjes :D
Mamalon
Hanne

Bericht door Hanne »

oh wat een heerlijke slaperd die Liam. Daar ben ik echt heel heel heel jaloers op. zielig van zijn duimpje, hopelijk gaat het snel over.

Espen heeft tot nu toe nog geen last van de inentingen gehad. Maar ik had begrepen dat het bij deze injecties een week duurt voor kindjes er ziek van worden, dus ik houd hem goed in de gaten.

ik heb Espen's haar al 4x geknipt, anders had het tot op zijn schouders gehangen. ik zal zijn krullen eens uitrollen en kijken hoe lang zijn haar nu is.
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Hanne hoe is het met het voetje van E spen?
Mamalon
Hanne

Bericht door Hanne »

oh dat voetje is al weer zo'n tijd geleden dat ik het al weer vergeten was :oops: Dat is keurig dichtgegaan en na een weekje had hij er al geen last meer van. Hij is sowieso een bikkel. Hij krijgt nu 4 hoektanden tegelijk, daar heeft ie nu wel last van. Hij kwijlt als een boxer (zo'n hond, niet zo'n kerel) en loopt maar te knauwen.

Espen zijn haartjes zijn uitgerold ook zo'n centimeter of 15
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Ach die hoektanden. Hier staat dat even in rust. Tot voor kort had Lieke wekenlang last van kwijlen, uislag rond de mond en aan haar billen, echt sneu. Balen voor E spen dat ze allemaal tegelijk komen. En die haartjes: bedankt voor het kijken!
Mamalon
Suuz

Bericht door Suuz »

Afbeelding
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Wauw P@ige!

Wat goed, suuz, datze haar romper zo mooi tussen haar kin vasthoudt!
Mamalon
Suuz

Bericht door Suuz »

rompertje zit vast op schouders ;) bedankt! ja hier had ze door dat ze plaste.. gaaf om te zien, en ben blij dat ik het kon vast leggen op een foto.
Regina
J&J SANTORINI

Bericht door Regina »

Zo dames bijna 2 maand verder en ik dacht laat ik ons draadje eens omhoog gooien :D

Hier gaat alles ondertussen wel weer lekker. Eigenlijk is Liam de hele december maand van slag geweest. Er zijn 3 kiezen door gekomen binnen 2 weken met als gevolg elke keer dunne ontlasting en direct daarna de buikgriep dus dat ware heel veel wasjes. Gelukkig is hij nu weer helemaal de ouder. Hij speelt nu zelfs lekker alleen dat deed hij eigenlijk niet vaak.

Het is een enorm ondeugend ventje aan het worden. Wij genieten echt enorm van hem. Hij slaapt hij nog steeds erg goed. Hij is wel kieskeurig aan het worden met zijn eten. Weigert zijn korstjes maar als ik die er af haal dan eet hij zo 5 boterhammen op dus ik laat het maar even zo voorlopig. Later geen we dat gevecht wel aan een keertje ooit :lol:

De vlek in zijn gezicht trek steeds verder weg gelukkig. Dat gaat echt heel mooi. Ik denk dat hij wat is afgevallen doordat hij vorige maand ziek was. Maar goed dat kon hij wel hebben.

En hoe gaat het bij jullie?
Regina, moeder van
Regina
J&J SANTORINI

Bericht door Regina »

Ik las een vraag over haartjes knippen. Liam heeft nog steeds heel kort haar dus voorlopig hoeft dat nog niet geknipt te worden. Ach ja ik had niet anders verwacht bij zijn zussen was het niet anders. Volgens mij is Mirte pas naar de kapper geweest toen ze bijna 3 was.
Regina, moeder van
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

die korstjes zijn herkenbaar!
het brood zit hij ervanaf te eten en de korst wordt terug op zijn bord gelegd.
en ondertussen wel 3 boterhammen naar binnen kunnen werken.
Ook ik laat het er maar bij.

Trouwens als de korstjes van mijn bord komen dan eet ie ze wel.
Suuz

Bericht door Suuz »

leuk...

Wat goed allemaal te horen van Liam!

P@ige is al enkele dagen van slag, en al enkele weken (enkele dagen uitgezonderd dan) tussen 4-5 uur wakker en wil dan in de box zitten.. :evil: en huilen als het niet mag.. Ook de hele dag "mama mama mama mama" en verder is ze nu ook veel aan het praten geslagen.. "Mama die kijken" enz.. dus ik had me voor niks zorgen gemaakt. Niet allemaal even duidelijk hoor, en het kwartje valt bij mij soms later pas.

Eten is nog steeds niet echt super (warm eten) van niet eten tot 2x in de week enkele happen. Ach begin is er. Ze is weer begonnen met op de wc plassen! super zeg.. Ben zo verbaast, maar verder zo eigenwijs als maar kan. Ze heeft wat in haar hoofd en krijgt of lukt dat niet dan is het huis te klein. Driftbui of met voetjes stampen (zo schattig :wink: ). Nee kent ze wel, maar als broer ook niet luistert kan ik het toch ook wel nog eens proberen :? . Gelukkig is zei nog best wel te corrigeren.

Ik geef nog steeds bv, 3x per dag gemiddeld denk ik nu. En niet altijd is er wat meer (periodes droog drinken). Geleidelijk wordt het ook steeds minder. Hopelijk halen we haar 2de verjaardag, zal iig niet aan haar leggen ;)

Ze is inmiddels wel de lengte ingegroeid gelukkig.
Suuz

Bericht door Suuz »

P word juist boos als er geen korstjes aan zit hahahhaha...
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Leuk Regina . Fijn dat hij weer de oude is.

M had vorige week een haarknip afspraak maar omdat hij ziek was ging het niet door. Donderdag nog een poging.

Met mijn ventje gaat het eigenlijk heel goed behalve het eten. Hij eet nog nauwelijks en ik begin het nu wel irritant te vinden. Nu heeft hij ook nog een herpes in zijn mond dus daar wordt het allemaal niet beter op.

Praten begint nu langzaam te komen en verder is hij ontzettend ondeugend en jammert hij erg veel achter mij aan. Ook irritant. Hij wil ook erg veel drinken.

Tja en het slapen is een verbeter en actie punt. Als ik bij mijn ouders ben geweest dan gaan we aan de slag met het slapen in zijn eigen bed. Bv in de nacht tot nu toe prima maar dan wel weer in eigen bed.

Ben benieuwd hoe het met de rest gaat.
Mijn haakblog
Plaats reactie