juli augustus september 2010 kindjes hoe gaat het?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Hermien
J&J SANTORINI

juli augustus september 2010 kindjes hoe gaat het?

Bericht door Hermien »

ik mis 'ons' draadje al een tijdje...dus ik maak even een nieuwe aan...
Hoe was jullie eerste verjaardag...zijn jullie verwend?
Wat kunnen jullie al?
praten?

Janiek loopt bijna ....pakt nog veel over en langere afstanden kruipt ze het liefst.
Naast pappa en mmmamma zegt ze dus ook alloo en maakt soms een rondje woonkamer allooo die allooo die...
Zonet kroop ze de gang uit (ik haalde haar weg bij de trap) stak haar hoofd om de hoek en daar klonk iets van kiekeboee.... :D
ze kan vreselijk op haar tandjes knarsen (ieuw)
Muziek is erg leuk en van de tune van de teletubbies gaat ze heel blij staan swingen....(behalve als mamma staat te filmen...)

De trap opkruipen gaat meestal aardig goed (we oefenen daarmee in het kader van 'als ze het toch doet ,kunnen we er maar beter voor zorgen dat ze het kan...)
Kleertjes worden nu aangeschaft in maatje 86..sokslofjes zijn nodig in maat 21 en ik zoek me gaar naar gewone sokken.....(die niet al te duur zijn...er is geen leuker vermaak om die dingen uit te trekken)
Ze heeft 4 tandjes dus er staat nog het een en ander te wachten....

Maar we genieten met ons allen volop van dit meiske :D
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
liesluc

Bericht door liesluc »

Jaaaaaaa, ik wil ook wel even "opscheppen" over onze dreumes.
Leah was in de zomervakantie jarig, dus we hebben gewoon 2x feest gevierd.
Ze heeft er écht van genoten, dat was duidelijk te zien.

Inmiddels loopt ze nu voor het echie zo'n 2 wkn.
Daarvoor liep ze ook al, maar als ze ergens snel wilde zijn, dan kroop ze weer.
Traplopen zijn wij inderdaad ook aan het oefenen.
Eerst deed ze net alsof ze het niet snapte, maar in een onbewaakt ogenblik zat madam toch mooi op de 4e tree. ::roll:

Ze swingt graag, op elk soort muziek, maar K3 is (helaas) favoriet.....bedankt Rebecca. ::wink:

Ze brabbelt en praat volop.
Naast papa en mama zegt Leah boe, poe (=poes), toedeloe en dagdag.
Ze zwaait trouwens erg grappig, meer een draaiend handje.
Tis net de koningin, hahaha.
En ze is de trotse bezitter van 4 vlijmscherpe tanden onder en 4 boven. :eeeek:

Doorslapen is helaas geen hobby van haar, maar zo bont als Rebecca maakt ze het gelukkig niet.

Verder genieten wij uiteraard ook van onze hekkensluiter Leah!!
Hermien
J&J SANTORINI

Bericht door Hermien »

oh ja doorslapen daar heb ik het niet over gehad.....mwah ik zeg maar niets..... :wink: ....nepalsegrood wil ik de komende dagen niet kwijt....

Leuk leuk leuk Leah gaat ook goed dus :D
liesluc

Bericht door liesluc »

Hermien schreef:oh ja doorslapen daar heb ik het niet over gehad.....mwah ik zeg maar niets..... :wink: ....nepalsegrood wil ik de komende dagen niet kwijt....

Leuk leuk leuk Leah gaat ook goed dus :D
Het lijkt me heerlijk om weer eens een nachtje door te slapen.
Geniet ervan hoor!!
Leah heeft zo'n 3 mnd doorgeslapen, vanaf een week of 8.
Maar waarschijnlijk was ik daar veel te blij mee......
Hermien
J&J SANTORINI

Bericht door Hermien »

hihi nepalsegrood komt hier 1 a 3x per week langs sinds 3 weken...

Maar er moeten nog tanden en kiezen komen dus ik verwacht voorlopig nog geen full time doorslapen.... en ach ze is pas 1 dus alles wat ze tot nog toe doorsliep is mooi meegenomen...

Trouwens dat doorslapen is tot 5 a 6 uur en ik vind dat doorslapen maar anderen kunnen daar een andere mening over hebben :wink:
liesluc

Bericht door liesluc »

Hermien schreef:hihi nepalsegrood komt hier 1 a 3x per week langs sinds 3 weken...

Maar er moeten nog tanden en kiezen komen dus ik verwacht voorlopig nog geen full time doorslapen.... en ach ze is pas 1 dus alles wat ze tot nog toe doorsliep is mooi meegenomen...

Trouwens dat doorslapen is tot 5 a 6 uur en ik vind dat doorslapen maar anderen kunnen daar een andere mening over hebben :wink:
Tot 5 of 6 uur slapen is zeker doorslapen!!!
Ik zou daar ook geen problemen mee hebben, maar Leah helaas wel. :P
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

leuk om te lezen zeg!

Eline is vandaag 13 maanden! Ze loopt inmiddels behoorlijk goed, kruipen doet ze bijna niet meer, alleen om onder de tafel te komen. De eerste schoentjes mt 21 worden te klein inmiddels. Trapklimmen kan de dame als de best, met 10 maanden zat ze al halverwege :shock:

Ze brabbelt veel en heeft een woordenschat van nu 8 woordjes zoiets (heb ik pas een draadje over gestart), het gaat echt heel hard. papa en mama zegt ze niet trouwens. Grappig is dat ze sinds een paar dagen ook echt bewust NEE kan zeggen, zo leuk om te horen en zien.

Slapen is hier echt puinhoop, ze wordt 's nachts nog vaak om de 2 1/2 a 3 uur wakker, soms nog vaker. Overdag is ze over naar 1 slaapje, meestal in de ochtend ivm ophalen van Anouk. Toch doet ze het er goed op, dus ik probeer dat maar los te laten.

Warm eten gaat goed, liefst zelf met een lepeltje of vorkje, met een grote voorkeur voor aardappelen en vlees. Brood en fruit is de dame geen liefhebber van. Ze kan zelf yoghurt uit een bekertje drinken, zo leuk om te zien.

't Is een onwijs bijdehante dame.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
liesluc

Bericht door liesluc »

muppet schreef:leuk om te lezen zeg!

Eline is vandaag 13 maanden! Ze loopt inmiddels behoorlijk goed, kruipen doet ze bijna niet meer, alleen om onder de tafel te komen. De eerste schoentjes mt 21 worden te klein inmiddels. Trapklimmen kan de dame als de best, met 10 maanden zat ze al halverwege :shock:

Ze brabbelt veel en heeft een woordenschat van nu 8 woordjes zoiets (heb ik pas een draadje over gestart), het gaat echt heel hard. papa en mama zegt ze niet trouwens. Grappig is dat ze sinds een paar dagen ook echt bewust NEE kan zeggen, zo leuk om te horen en zien.

Slapen is hier echt puinhoop, ze wordt 's nachts nog vaak om de 2 1/2 a 3 uur wakker, soms nog vaker. Overdag is ze over naar 1 slaapje, meestal in de ochtend ivm ophalen van Anouk. Toch doet ze het er goed op, dus ik probeer dat maar los te laten.

Warm eten gaat goed, liefst zelf met een lepeltje of vorkje, met een grote voorkeur voor aardappelen en vlees. Brood en fruit is de dame geen liefhebber van. Ze kan zelf yoghurt uit een bekertje drinken, zo leuk om te zien.

't Is een onwijs bijdehante dame.
O ja, Leah zegt inderdaad ook ja en nee.
En dat slapen.......soms breekt het me best op hoor en jou?
Leah slaapt al weer een lange tijd alleen maar tussen de middag.
En eten......dat kan ze net zo goed als haar moeder.
We laten haar vnl zelf eten, soms lepelen we mee of soms vraagt ze daar om, door haar lepel aan te geven.
Wat goed dat Eline al zelf kan eten met bestek.
Dat hebben wij nog niet eens aangeboden. :oops:
Marielle

Bericht door Marielle »

Ja, daar hoort Silke ook bij.
Ze is nu 2 weken 1 jaar en we hebben een echte dreumes in huis!! Zo leuk, zo veel lol heeft ze. Schaterlachen met haar zussen, alles ontdekken, "oh oh" zeggen wanneer ze wat laat vallen (lees: op de grond smijt). Ze kruipt, gaat staan en loopt aan 2 handjes en voorzichtig langs de bank. Nog lang niet los, maar wie weet over een tijdje wel.
Ze is vreselijk gezellig, houdt van lezen, poppen, dingen ergens uithalen en er weer in stoppen.
Ze is tot mijn grote verdriet 4 weken geleden abrupt gestopt met borstdrinken en ik heb besloten voorlopig nog even door te kolven. Met 2x kolven krijgt zij 4x per dag een flesje moedermelk. Verder eet ze volop met de pot mee en doorslapen is hier wel een normaal gegeven.
Eten vindt ze meestal heerlijk, ze wil in elk geval alles ontdekken en proeven en als ik zie wat er in dat mondje verdwijnt, verbaas ik me telkens weer.

Praten doet ze voorzichtig al wat woordjes als papa, die, dagdag, klaar. Maar bovenal kan ze heel goed gillen, heel hard. Een echte meid.
Ze heeft 4 tandjes en er staan er 4 op doorkomen.
Gera

Bericht door Gera »

Met Evonne gaat het ook prima. Ze loopt sinds kort echt, ze is gek op boekjes (zowel om te lezen als om te scheuren als om op te sabbelen) en is een gezellig ding. Slapen gaat momenteel super, op een enkele keer na, maar dan is er meestal ook echt iets (oorontsteking, aankomende kies, etc.) en dan is het ook meteen 1 of 2 nachten echt helemaal pet. Ze weet goed duidelijk te maken wat ze wil en kan soms de dramaqueen uithangen (op de grond gaan liggen zielig doen). Ze kan ook flink schaterlachen om niets, heel grappig. Ach, ze is gewoon een gezellige dreumes en omdat onze dreumes is, vinden we haar natuurlijk het meest geweldige dreumesje van de wereld.
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

S_tijn is geen snelle in vergelijking met die van jullie. Hij loopt nog niet, praat nauwelijkels, maar slaapt gelukkig wel al een hele poos door en eet als een turfgraver!
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Ik was het draadje idd ook al kwijt. Leuk om weer eens te lezen over jullie dreumessen.

Onze dame is ook 1 van het ondernemende type. Ze liep ruim een week voor dr 1e verjaardag. Ze klimt echt overal op en af en toe vraag je je af hoe ze het nou weer kan verzinnen. :roll:

Momenteel is D äphny erg eenkennig en heeft last van verlatingsangst. Zolang ik in de kamer ben is er niets aan de hand, maar zodra ik ook maar uit haar reukveld ben krijst ze letterlijk alsof ze de sirene van de brandweer is. Erg vervelend voor diegene die in de kamer achterblijft, maar voor mij ook niet heel erg handig. Heb me er al bij neergelegd dat ik in de avonduren niet wegkan i.v.m. flesweigeren en totaal overstuur raken als papa komt. Nu hoef ik overdag ook niet meer weg te gaan want ze staat gerust net zo lang bij de deur te krijsen tot ik weer terug ben. En geloof me, je trommelvliezen zijn er niet blij mee :wink: . Onze beidde heren hebben nooit zo gegild, dus waarschijnlijk is dit een welkom in de meidenwereld :D .

D äphny wordt helemaal blij als ze dr broers ziet. En zij zijn ook helemaal gericht op haar. Er wordt volop samen gespeeld, maar ook al volop ruzie gemaakt. En ook daarbij merk je weer overduidelijk dat zij een meisje is.
Maar ze doet overduidelijk niet onder aan haar broers. Het is echt een haantje de voorste.

Qua woordenschat is er nog niet veel aanwezig. Mama en papa zegt ze wel, maar vooral als ze boos is. Aa (=aai) en Eh (=ja)
En wat ik dan wel weer heel knap van dr vind. Ze geeft geregeld aan dat ze op de pot wil. Draalt er dan wat om heen, gaat weer zitten, weer staan en 9 van de 10 keer komt er een plasje. Vaak ook nog wel naast de pot, maar toch. Ben er niet actief mee bezig en laat het een beetje op zijn beloop, toch vind ik het wel erg knap.

Nou ja, genoeg "opgeschept" :D Helaas is het slapen hier vooral prut. Overdag 1 keer, zo'n 2 uurtjes. En avond/nachten komt ze geregeld. De laatste tijd slaapt ze weer veel bij mij in bed. Maar ja, 3 kiezen die doorkomen en 1 voortand zal wel meespelen. Daarbij moet ze echt in slaap gevoed worden en dat ben ik soms behoorlijk zat. Toch nog niet de energie om dit anders te doen. Dus we sukkelen zo maar een beetje voort. Zal van de week eens wat foto's plaatsen.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
liesluc

Bericht door liesluc »

Thommy schreef:S_tijn is geen snelle in vergelijking met die van jullie. Hij loopt nog niet, praat nauwelijkels, maar slaapt gelukkig wel al een hele poos door en eet als een turfgraver!

Ruilen?
Voor een paar nachten? :P
Wat het doorslapen betreft hé.....ik zou er een moord voor doen!!

Maar er is toch vast nog wel meer te vertellen over Stijn?
Het is een leuk, gezellig "opschep" draadje hoor.
Ik denk dat je Stijn nu écht te kort doet door hem alleen als een "turfgraver" hier neer te zetten. ::wink:
lotte

Bericht door lotte »

Erg leuk om weer eens een update te lezen en wat een snelle kindjes zeg!

Elise mag dan (net als Stijn) niet de snelste zijn, maar ze slaapt ook door, joepie!! We zijn begin juli naar Zuid-Frankrijk geweest en daar is ze gaan doorslapen, een verademing!

Ze doet het prima. Ze stond al met 9 maanden, maar verkiest nog altijd het kruipen. Ze zet wel sinds deze week steeds meer stapjes, nu een stuk of 5 denk ik. Dus dat lopen zal niet lang meer duren.
Ze heeft niet haar beste periode en is vaak erg aan het piepen en zeuren. Dat geldt ook voor Julian, dus ik kan ze dagelijks wel een paar keer achter het behang plakken *zucht*

Ze zegt al een tijdje papa en mama en geeft antwoord met 'ja' als je iets vraagt (wil je een boterham/ drinken) en schudt nee als ze het niet wil.
Traplopen doet ze al sinds ze kan kruipen, dus dat gaat als een speer, ook naar beneden.
Ze is sowieso een enorme klimgeit en ik moet haar voortdurend van de tafel of onmogelijke plekken plukken.
liesluc

Bericht door liesluc »

Deborah schreef:Ik was het draadje idd ook al kwijt. Leuk om weer eens te lezen over jullie dreumessen.

Onze dame is ook 1 van het ondernemende type. Ze liep ruim een week voor dr 1e verjaardag. Ze klimt echt overal op en af en toe vraag je je af hoe ze het nou weer kan verzinnen. :roll:

Momenteel is D äphny erg eenkennig en heeft last van verlatingsangst. Zolang ik in de kamer ben is er niets aan de hand, maar zodra ik ook maar uit haar reukveld ben krijst ze letterlijk alsof ze de sirene van de brandweer is. Erg vervelend voor diegene die in de kamer achterblijft, maar voor mij ook niet heel erg handig. Heb me er al bij neergelegd dat ik in de avonduren niet wegkan i.v.m. flesweigeren en totaal overstuur raken als papa komt. Nu hoef ik overdag ook niet meer weg te gaan want ze staat gerust net zo lang bij de deur te krijsen tot ik weer terug ben. En geloof me, je trommelvliezen zijn er niet blij mee :wink: . Onze beidde heren hebben nooit zo gegild, dus waarschijnlijk is dit een welkom in de meidenwereld :D .

D äphny wordt helemaal blij als ze dr broers ziet. En zij zijn ook helemaal gericht op haar. Er wordt volop samen gespeeld, maar ook al volop ruzie gemaakt. En ook daarbij merk je weer overduidelijk dat zij een meisje is.
Maar ze doet overduidelijk niet onder aan haar broers. Het is echt een haantje de voorste.

Qua woordenschat is er nog niet veel aanwezig. Mama en papa zegt ze wel, maar vooral als ze boos is. Aa (=aai) en Eh (=ja)
En wat ik dan wel weer heel knap van dr vind. Ze geeft geregeld aan dat ze op de pot wil. Draalt er dan wat om heen, gaat weer zitten, weer staan en 9 van de 10 keer komt er een plasje. Vaak ook nog wel naast de pot, maar toch. Ben er niet actief mee bezig en laat het een beetje op zijn beloop, toch vind ik het wel erg knap.

Nou ja, genoeg "opgeschept" :D Helaas is het slapen hier vooral prut. Overdag 1 keer, zo'n 2 uurtjes. En avond/nachten komt ze geregeld. De laatste tijd slaapt ze weer veel bij mij in bed. Maar ja, 3 kiezen die doorkomen en 1 voortand zal wel meespelen. Daarbij moet ze echt in slaap gevoed worden en dat ben ik soms behoorlijk zat. Toch nog niet de energie om dit anders te doen. Dus we sukkelen zo maar een beetje voort. Zal van de week eens wat foto's plaatsen.
Leah is nog niet écht bij mij uit bed geweest..... ::oops:
Vanaf het begin tot ongeveer half januari sliep ze de meeste nachten in haar wieg.
Maar sinds dat ze niet meer doorslaapt (lees; vaak "mamahonger" heeft) ligt ze naast me.
In slaap voeden is ook al zo herkenbaar.
Maar gelukkig kan papa haar zonder piepen naar bed brengen.
Zucht.....en wat je zegt hé, de energie ontbreekt om er wat aan te doen.
Ooit hé, ooit liggen we weer wakker van ze, omdat ze nog niet thuis zijn van het stappen. ::wink:
Hopelijk hebben we vóór die tijd onze slaapachterstand weer ingehaald.
liesluc

Bericht door liesluc »

lotte schreef:Erg leuk om weer eens een update te lezen en wat een snelle kindjes zeg!

Elise mag dan (net als Stijn) niet de snelste zijn, maar ze slaapt ook door, joepie!! We zijn begin juli naar Zuid-Frankrijk geweest en daar is ze gaan doorslapen, een verademing!

Ze doet het prima. Ze stond al met 9 maanden, maar verkiest nog altijd het kruipen. Ze zet wel sinds deze week steeds meer stapjes, nu een stuk of 5 denk ik. Dus dat lopen zal niet lang meer duren.
Ze heeft niet haar beste periode en is vaak erg aan het piepen en zeuren. Dat geldt ook voor Julian, dus ik kan ze dagelijks wel een paar keer achter het behang plakken *zucht*

Ze zegt al een tijdje papa en mama en geeft antwoord met 'ja' als je iets vraagt (wil je een boterham/ drinken) en schudt nee als ze het niet wil.
Traplopen doet ze al sinds ze kan kruipen, dus dat gaat als een speer, ook naar beneden.
Ze is sowieso een enorme klimgeit en ik moet haar voortdurend van de tafel of onmogelijke plekken plukken.
Zuid - Frankrijk zeg je, waar precies? ::wink:
liesluc

Bericht door liesluc »

Marielle schreef:Ja, daar hoort Silke ook bij.
Ze is nu 2 weken 1 jaar en we hebben een echte dreumes in huis!! Zo leuk, zo veel lol heeft ze. Schaterlachen met haar zussen, alles ontdekken, "oh oh" zeggen wanneer ze wat laat vallen (lees: op de grond smijt). Ze kruipt, gaat staan en loopt aan 2 handjes en voorzichtig langs de bank. Nog lang niet los, maar wie weet over een tijdje wel.
Ze is vreselijk gezellig, houdt van lezen, poppen, dingen ergens uithalen en er weer in stoppen.
Ze is tot mijn grote verdriet 4 weken geleden abrupt gestopt met borstdrinken en ik heb besloten voorlopig nog even door te kolven. Met 2x kolven krijgt zij 4x per dag een flesje moedermelk. Verder eet ze volop met de pot mee en doorslapen is hier wel een normaal gegeven.
Eten vindt ze meestal heerlijk, ze wil in elk geval alles ontdekken en proeven en als ik zie wat er in dat mondje verdwijnt, verbaas ik me telkens weer.

Praten doet ze voorzichtig al wat woordjes als papa, die, dagdag, klaar. Maar bovenal kan ze heel goed gillen, heel hard. Een echte meid.
Ze heeft 4 tandjes en er staan er 4 op doorkomen.
Dat met de pot mee eten is leuk hé en makkelijk.
En gillen......oordoppen zijn soms best handig. ::wink:
liesluc

Bericht door liesluc »

Gera schreef:Met Evonne gaat het ook prima. Ze loopt sinds kort echt, ze is gek op boekjes (zowel om te lezen als om te scheuren als om op te sabbelen) en is een gezellig ding. Slapen gaat momenteel super, op een enkele keer na, maar dan is er meestal ook echt iets (oorontsteking, aankomende kies, etc.) en dan is het ook meteen 1 of 2 nachten echt helemaal pet. Ze weet goed duidelijk te maken wat ze wil en kan soms de dramaqueen uithangen (op de grond gaan liggen zielig doen). Ze kan ook flink schaterlachen om niets, heel grappig. Ach, ze is gewoon een gezellige dreumes en omdat onze dreumes is, vinden we haar natuurlijk het meest geweldige dreumesje van de wereld.
Hmmm, de meest geweldige dreumes hebben wij hier ook rondlopen.
Goed bouwjaar zeker!! ::wink:
lotte

Bericht door lotte »

liesluc schreef:
Zuid - Frankrijk zeg je, waar precies? ::wink:
Bij de Drôme :lol:
lotte

Bericht door lotte »

liesluc schreef:.
En gillen......oordoppen zijn soms best handig. ::wink:
Dat dus ook! Als Elise gilt, heb je er meteen een gehoorbeschadiging bij.
Hermien
J&J SANTORINI

Bericht door Hermien »

Heerlijk om jullie opschepverhalen te lezen :D

Sinds eergister loopt Janiek....daarmee is ze de snelste van de 3 :)
Gister en vandaag heeft ze heerlijk buiten 'gespeeld' onder begeleiding van ons (mamma en broer en zus)

blaadjes en grassprietjes zijn heeeeel bijzonder wisten jullie dat? :lol:
Plaats reactie