werkboekjes etc. voor groep 1
werkboekjes etc. voor groep 1
T_om is overduidelijk toe aan school. Hij vindt het KDV niet meer leuk, gaat steeds meer dingen tellen (hij komt tot 16) enz. Ik wil hem graag iets aanbieden, soort lesmateriaal of zo. Maar de basisschool wil dit niet geven omdat hij dan volgend jaar weer hetzelfde krijgt. Waar vind ik dergelijke boekjes die ik dan samen met hem kan maken? Hij vindt dit soort werkjes trouwens erg leuk, dus het is niet dat hij van mij moet.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
- marjolein62b
- J&J MAURITIUS
Mini loco!
en 'wat ik leer op de basisschool (ook zelfcorrigerend, net als Mini loco). Allerlei kaarten met opdrachten als 'groot naar klein, afbeelding en daar de schaduw bij zoeken, dobbelsteen met juiste aantal ogen bij het juiste plaatje zoeken, welke poes zit op dezelfde plaats als de muis (op, onder naast de kast) etc. Echt heel leuk.
Milou deed niets anders, en Yara gaat dezelfde kant op nu.
en 'wat ik leer op de basisschool (ook zelfcorrigerend, net als Mini loco). Allerlei kaarten met opdrachten als 'groot naar klein, afbeelding en daar de schaduw bij zoeken, dobbelsteen met juiste aantal ogen bij het juiste plaatje zoeken, welke poes zit op dezelfde plaats als de muis (op, onder naast de kast) etc. Echt heel leuk.
Milou deed niets anders, en Yara gaat dezelfde kant op nu.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Bij het kruidvat hadden ze die pas voor een Euro. en bij de witte boekhandel hebben ze vaak ook wel leuke. Ik heb Isk@nder opgegeven voor peutermuziekles, dat begint dinsdag volgende week.
Mini loco is ook erg leuk om met hem te doen.
favoriet hier zijn ook van die boekjes met stickers die je op de juiste plek moet plakken.
Mini loco is ook erg leuk om met hem te doen.
favoriet hier zijn ook van die boekjes met stickers die je op de juiste plek moet plakken.
Het is een spel van Jumbo. Een koffertje met diverse kaarten met opdrachten. Daarbij een tiental kikkers in verschillende kleuren en dobbelstenen. Geen dobbelstenen om te gooien, maar een pin met daarop een steen met 1 oog, een pin met een steen met 2 ogen etc. Kikkers hebben ook een pinnetje.
De kaart leg je aan de ene kant van de koffer, de kikkers en dobbelstenen gebruik je (welke is afhankelijk van de kaart die je hebt liggen), om de opdrachten uit te voeren. Dus bijvoorbeeld de eendjes tellen 4= dobbelsteen met 4 ogen erin prikken. etc.
Als alle opdrachten klaar zijn, kun je de kaart incl het bord waar hij op ligt omdraaien. Aan de achterkant is een gekleurde tekening. Als de kleur van de pin overeen komt met de kleur van de tekening op die plek, is alles goed. Afwijkende kleur is fout.
Ik zie dat het spel niet meer leverbaar is, maar er staan er wel meerdere op marktplaats. Jammer, want als ik zie hoeveel plezier de meiden hiervan gehad hebben. Meer dan van de (uit dezelfde serie) ik leer lezen.
De kaart leg je aan de ene kant van de koffer, de kikkers en dobbelstenen gebruik je (welke is afhankelijk van de kaart die je hebt liggen), om de opdrachten uit te voeren. Dus bijvoorbeeld de eendjes tellen 4= dobbelsteen met 4 ogen erin prikken. etc.
Als alle opdrachten klaar zijn, kun je de kaart incl het bord waar hij op ligt omdraaien. Aan de achterkant is een gekleurde tekening. Als de kleur van de pin overeen komt met de kleur van de tekening op die plek, is alles goed. Afwijkende kleur is fout.
Ik zie dat het spel niet meer leverbaar is, maar er staan er wel meerdere op marktplaats. Jammer, want als ik zie hoeveel plezier de meiden hiervan gehad hebben. Meer dan van de (uit dezelfde serie) ik leer lezen.
Nancy