peuterspeelzaal
peuterspeelzaal
of hoe dat dan ook mag heten tegenwoordig. Zoiets zoeken wij voor Anna-Maria.
En ..... niet te vinden hier!! Ik word hier soms echt gek hoor, zooo irritant.
Je kunt je kind alleen naar een kinderdagverblijf sturen, maar part-time kan niet dus het is 5 dagen de hele dag, of niks. Nou wij informeren: vaak toch rond de 300/400 euro per maand, maar wij willen voor maar 2 ochtenden per week en dan betaal je dat dus. (dit is prive, geen geld terug dus)
Hoor ik nu van m'n zwager dat als je in de publieke sector werkt, je je kind naar een publiek (?)/ openbaar kinderdagverblijf kunt sturen en dat kost: taadaaa: 40 euro PER JAAR!!
Er is hier zo'n enorm verschil tussen publieke sector en prive, echt om gek van te worden.
Sorry, even m'n irritatie wegschrijven.
Gisteren voor 't eerst naar zo'n 'kinderspeelplaats' hier geweest, dus een ruimte waar kinderen kunnen spelen binnen in een cafe, waar de ouders wat kunnen drinken. Dan betaal je 3,5 euro voor ieder kind (er is een mevrouw die op de kids let) en jij betaalt je consumptie. 14 euro uitgegeven met z'n viertjes, nou dat kun je dus ook niet te vaak doen. Heb je ook zoeits in Nederland? Ik had er nog nooit van gehoord en vind het concept niet zo, maar ja, wij kennen hier verder niemand met kinderen van onze leeftijd.
En ..... niet te vinden hier!! Ik word hier soms echt gek hoor, zooo irritant.
Je kunt je kind alleen naar een kinderdagverblijf sturen, maar part-time kan niet dus het is 5 dagen de hele dag, of niks. Nou wij informeren: vaak toch rond de 300/400 euro per maand, maar wij willen voor maar 2 ochtenden per week en dan betaal je dat dus. (dit is prive, geen geld terug dus)
Hoor ik nu van m'n zwager dat als je in de publieke sector werkt, je je kind naar een publiek (?)/ openbaar kinderdagverblijf kunt sturen en dat kost: taadaaa: 40 euro PER JAAR!!
Er is hier zo'n enorm verschil tussen publieke sector en prive, echt om gek van te worden.
Sorry, even m'n irritatie wegschrijven.
Gisteren voor 't eerst naar zo'n 'kinderspeelplaats' hier geweest, dus een ruimte waar kinderen kunnen spelen binnen in een cafe, waar de ouders wat kunnen drinken. Dan betaal je 3,5 euro voor ieder kind (er is een mevrouw die op de kids let) en jij betaalt je consumptie. 14 euro uitgegeven met z'n viertjes, nou dat kun je dus ook niet te vaak doen. Heb je ook zoeits in Nederland? Ik had er nog nooit van gehoord en vind het concept niet zo, maar ja, wij kennen hier verder niemand met kinderen van onze leeftijd.
Wij hebben hier in het dorp een inloopochtend op het wijkgebouw voor kindjes van 0 tot 4 jaar, elke woensdag is dat van 9.30 tot 11.00 kost 50cent, je krijgt dan onbeperkt koffie/thee met een koekje, rond de feestdagen en zo wordt er extra geknutseld met de kinderen.....
Jammer dat het bij jullie niet zo bekend is en dat er geen middenweg is...
Groetjes Nicole
Jammer dat het bij jullie niet zo bekend is en dat er geen middenweg is...
Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Wat vreemd dat het er niet is. Zowel in India als hier is het heel normaal een kind van 2,3 naar een soort van PSZ te brengen. Meer uren dan in NL, maar toch ook echt niet 5 hele dagen. In India was het meestal 5 ochtenden per week, en dan 2 uur ofzo per ochtend, hier gaan de meeste kinderen 2 of 3 ochtenden per week, maar je kunt ook kiezen voor 5 en/of langere dagen.
Gek, ik had echt gedacht dat ze overal wel zoiets zouden hebben. De kinderen vinden het zo leuk, maar 5 volle dagen lijkt mij ook echt te veel, en te duur.
Gek, ik had echt gedacht dat ze overal wel zoiets zouden hebben. De kinderen vinden het zo leuk, maar 5 volle dagen lijkt mij ook echt te veel, en te duur.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ja, ik kan er ook niet bij en dacht ook altijd dat 't wat overdreven was. Nu ik dus zelf op zoek ga, merk ik dat 't echt zo is. Μaar ik heb de hoop nog niet helemaal opgegeven hoor en we gaan verder zoeken/vragen.
Part-time werken is hier ook niet echt makkelijk te vinden, alleen in sommige vakgebieden (zoals lesgeven op prive-scholen) is het normaal.
Part-time werken is hier ook niet echt makkelijk te vinden, alleen in sommige vakgebieden (zoals lesgeven op prive-scholen) is het normaal.
Oh, dat verklaart dan al veel. Een dergelijk aanbod bestaat natuurlijk alleen maar omdat er vraag naar is. Zoals in NL.
Heb je hier iets aan? http://www.evresi.gr/data/index.php?act ... &idcat=271
Heb je hier iets aan? http://www.evresi.gr/data/index.php?act ... &idcat=271
Dank Wendy voor de link, die had ik zelf nog niet gevonden, maar jammergenoeg wonen we daar allemaal te ver vandaan.
@Mir: ja bij Eleni zijn we een tijdje geleden geweest, want dat zou perfect zijn, maar die accepteren in principe dus ook alleen full-time en dat vinden we dan best duur. Misschien gaan we nog een keertje langs om te kijken hoe het dit jaar gaat. (ps: nog gefeliciteerd met de geboortje van je zoontje!)
@Mir: ja bij Eleni zijn we een tijdje geleden geweest, want dat zou perfect zijn, maar die accepteren in principe dus ook alleen full-time en dat vinden we dan best duur. Misschien gaan we nog een keertje langs om te kijken hoe het dit jaar gaat. (ps: nog gefeliciteerd met de geboortje van je zoontje!)