hoe houd ik iris bezig in het vliegtuig

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

hoe houd ik iris bezig in het vliegtuig

Bericht door LauramvAnneenLisa »

over een tijdje gaan we naar tenerife, vliegen met een overstap dus ik moet iris bezighouden. Ze lijkt net als anne niet te slapen in bewegende voertuigen dus ik houd er rekening mee dat ze veel wakker zal zijn, bij mij op schoot. Nu zoek ik leuke speeltjes om haar bezig te houden, maar ik vinsd het lastig. Het echte babyspul (waar je alleen maar aan kunt sabbelen eigenlijk) vindt ze nauwelijks meer leuk, en spul met geluid doe ik de rest van het vliegtuig niet aan.
Wat vinden jullie 8-maanders leuk?
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Maartje was helemaal blij met zo'n kartonnen blokboekje van Kikker. Ik had voor onze meisjes een klein tasje gemaakt met verschillende dingetjes, de tas zelf was ook al leuk speelgoed.
En een ring met verschillende sleutels eraan die geluidjes maken?
Een knisperboekje
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Emma

Bericht door Emma »

Isla hield (en houdt) erg van stickers, dus een groot vel mooi gekleurde stickers en een schriftje om ze in te plakken (voor zover ze niet op de vliegtuigstoel en in je haar terechtkomen)?

Verder was Isla op die leeftijd ook goed te vermaken met het in-flight magazine, eindeloos bladzijden omslaan. En dingen in en uit het stoelvak doen. En lachen naar alle andere passagiers :) Misschien vindt Iris dat ook leuk?
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Ik lees even mee. Wij gaan ook nog weg met een 11 mnd kindje....
Charlotte, J (3,5) en H (1)
annelinda

Bericht door annelinda »

We zijn met Anne wezen vliegen toen ze een dik jaar was.

We hadden van alles mee genomen om haar bezig te houden. Maar daar heeft ze haast niet naar om gekeken. Ze speelde met dingen die je in het vliegtuig kreeg. Bij voorbeeld een plastikbekertje met een roerstaafje en ook het waterflesje dat halfvol zat was leuk, ze keek de naar het water wat heen en weer klotste als ze het flesje omkeerde. En naar andere mensen kijken was ook een leuke bezigheid.

Wat ik als tip van een vriendin kreeg was het neusje al een dat van te voren sprayen met een zoutoplossing, voor de oortjes.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

We hebben geregeld gevlogen met onze kinderen ook toen ze een maand of 11 waren. Ik had wat boekjes mee en een draagbare dvd speler, daar heeft ze bumba op zitten kijken. Verder is het al gezegd: ze speelden vaak het liefst me dingen uit het vliegtuig, papiertjes/ bekertjes e.d.
Verder met een korte vlucht gewoon op schoot laten staan en dat vinden ze vaak ook al leuk, zwaaien naar de mensen achter zich.

De lange afstandsvluchten (van 12 uur naar zuid-afrika, waar we bijna ieder jaar heen gaan voor werk van ML, zijn zelfs minder moeilijk, de meeste tijd slapen ze dan tijdens de nachtvlucht)
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
@ri

Bericht door @ri »

Een laptop voor filmpjes, en bv. zo'n doosje met van die miniboekjes. Amy vond het dan vooral leuk om de boekjes weer in het doosje te doen :-) Misschien toch iets met geluid voor tijdens de tussenstop.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

knisperboekjes inderdaad, of van die stoffen boekjes met allerlei frutsels die je dan eruit moet trekken en terug kunt stoppen. (weet je wat ik bedoel?) kartonnen boekjes worden hier nog 'opgegeten' maar als je samen met haar plaatjes kijkt dan is dat vast ook leuk.

de draagbare dvd speler lijkt me een hele goede, als je die hebt.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
wennetje

Bericht door wennetje »

Geen zoutspray maar xylometazoline spray in het neusje voor het opstijgen (en een flesje drinken tijdens het opstijgen/landen) en verder is het spelen met het vak aan de stoel voor je echt heel erg irritant voor degene die daar zit (en sommige mensen zijn al zoooooo chagrijnig als ze voor een kind zitten, grmbl) dus daar liever ook weg houden. Verder heeft een kind van 11 maanden niet zo heel erg veel vermaak nodig met alles wat er te zien is. Meestal krijg je nog een promo filmpje ook. Hoe lang is het vliegen? Bij vluchten boven de 2 uur (als ik het goed heb) wordt er een film getoond.
Mijn tip: DRAAGDOEK!!!!!! Vooral vooraf, tijdens het overstapmoment en wachten op koffers bij arriveren handig, daarnaast handig om om haar heen te slaan als ze lekker op schoot komt zitten tegen die tocht die er altijd is in een vliegtuig. En niets is prettiger/veiliger dan alle nieuwe indrukken verwerken vanuit een draagdoek lekker dicht tegen mama/papa aan (en wie weet valt ze dan toch in slaap).
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Eerlijk gezegd vind ik 8 maanden een rotleeftijd om te vliegen. Te oud om er doorheen te slapen, te jong om te worden afgeleid door filmpje, boekje, enz. Volgens mij kun je niet veel anders doen dan voor voldoende speeltjes zorgen (en dat kan ook gewoon een plastic bakje ofzo zijn), afwisselend bij papa en mama op schoot, misschien in jouw geval ook af en toe afgeleid worden door de zussen.
Maar goed, Tenerife is een paar uur neem ik aan. Gewoon op survivalstand, niet te druk maken om wat anderen denken, en ook dit gaat voorbij.

En wat betreft de oortjes, geen van onze kinderen (veel gevlogen) heeft ooit last gehad van de oren. Toen ze klein waren bood ik wel altijd wat te drinken (borst of water) aan bij opstijgen of landen, maar ik zou niet vooraf al vanalles gaan doen terwijl er misschien niets aan de hand blijkt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
wennetje

Bericht door wennetje »

En wat betreft de oortjes, geen van onze kinderen (veel gevlogen) heeft ooit last gehad van de oren. Toen ze klein waren bood ik wel altijd wat te drinken (borst of water) aan bij opstijgen of landen, maar ik zou niet vooraf al vanalles gaan doen terwijl er misschien niets aan de hand blijkt.
Maar als het kind last krijgt is het een beetje te laat. Heb meermalen kinderen meegemaakt die zo vreselijk moesten huilen van die druk in de oren en dan willen ze ook niet meer drinken vaak (paniek!). Een keertje xylometazoline in baby concentratie is zoiets als: baat het niet dan schaadt het niet.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

wennetje schreef:
Maar als het kind last krijgt is het een beetje te laat. Heb meermalen kinderen meegemaakt die zo vreselijk moesten huilen van die druk in de oren en dan willen ze ook niet meer drinken vaak (paniek!). Een keertje xylometazoline in baby concentratie is zoiets als: baat het niet dan schaadt het niet.
Nou, bij een kind wat regelmatig oorproblemen heeft, of waar je de ervaring hebt dat het bij vliegen mis kan gaan, zou ik het wel doen, maar zo niet, waarom zou ik dan een geneesmiddels gaan toedienen, met toch een kans op bijwerkingen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Plaats reactie