Joris was een geweldige eter als baby/dreumes, hij lustte bijna alle groentes. Sinds de peuterleeftijd is dat het omgekeerde (voor warm eten). Het idee dat een kind eerst iets 12 keer ofzo moet proeven voor het lekker te vinden lijkt me niet opgaan als hij als ukkie alles at (en het meeste minstens 12 keer gegeten heeft) en 14 maanden BV heeft gekregen. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, kan hem moeilijk dwingen om te eten en verwachtte dat het wel weer over zou gaan. Hij krijgt altijd een toetje maar als hij weinig fruit die dag op heeft, is dat een fruitmoesje. Voor hem net zo lekker en toch wat extra vitamines. Ook krijgt hij multivitamines.
De laatste tijd krijg ik er wat meer moeite mee, deels door zorgen, deels door frustratie omdat ik ladingen eten weg moet gooien op deze manier. Ik ben maar ouderwetse tactieken gaan proberen die ik liever niet had geprobeerd maar je moet wat

Wat hij wel eet:
Spinazie (geprakt met aardappel en ei)
Aardappel (liefst patat, anders puree of uit de oven)
Vissticks
Gehakt
Droge pasta
Verder gaan brood en fruit prima, ook maak ik graag (granen) pannenkoeken als lunch, daar eet hij ook graag van.
Ik word hier wel een beetje moedeloos van. Gewoon maar doorgaan en blijven denken hetisunfase? Of hebben jullie nog gouden tips?