hersenschudding en gedrags verandering-->uitslag

Moderators: Ester, Yvonne

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wat een zorg heb je om je meisje zeg. Nog een keer die 45 minuten... alvast veel succes voor die dag als je haar wakker moet houden. Ik hoop voor jullie dat de klachten gewoon minder worden.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
KarinH

Bericht door KarinH »

He wat akelig, zulke zorgen om je meisje! Ik hoop dat onderzoek tzt goed gaat verlopen en er duidelijkheid komt. Succes ermee (en beterschap).
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

gister wederom een eeg gehad.
dit keer was fr wat onrustiger maar kwam denk ik ook doordat ze gigantisch moe was(was ook de bedoeling)waardoor ze sneller bijna iedere keer in tranen zat en vervolgens mij wegtrappen en dan weer mijn hand stevig vastklampen.liet wel alles netjes zitten en bleef wel liggen maar gewoon van binnenuit was ze onrustig.
maar uiteindelijk is ze na wat verhaaltjes in slaapgevallen en heeft ze het prima gedaan.
wel heel sneu was dat ze na een min of 10 weer wakker moest maken en meteen van die heftige flitslichten in haar gezicht kreeg en daarna alle plakkers eraf gehaald moesten worden.
maar eenmaal op de gang was ze weer helemaal wakker heeft ze nog even gespeelt en snoepje/drinken gehad.

maandag krijgen we de uitslag.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Dat klinkt alsof het onderzoek in ieder geval prima is gelukt! En dat is op die leeftijd, in die situatie nog wel eens een hele opgaaf ;-)
Leuk he, als ze dan lekker in slaap vallen. Althans, dat vind ik persoonlijk één van de mooiste momenten van een EEG.
En ja, wakker maken en even flink flitsen is écht niet leuk.
Maar gelukkig dat het nu geweest is, en fijn dat je snel de uitslag krijgt.

Over het filmpje: heeft de neuroloog dat gezien? En heeft Frederique ook zo'n 'aanvalletje' of hoe je het wilt noemen gehad gedurende de EEG registratie??

Groet,
Joke
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

hoewel ik hoop dat er niets is hoop ik wel dat je maandag wat duidelijkheid krijgt. knap van haar hoort 2 keer zo haar best doen bij een EEG.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

Over het filmpje: heeft de neuroloog dat gezien? En heeft Frederique ook zo'n 'aanvalletje' of hoe je het wilt noemen gehad gedurende de EEG registratie??
ja de 2 filmpjes die ik gemaakt heb heeft de arts gezien meteen de eerste beste afspraak want ik wilde niet afgescheept worden en meteen laten zien wat ik zag ipv alleen de symptomen opnoemen.

ik zie het nooit als ze slaapt want dan ben ik er nooit bij.dus weet niet of ze het echt gehad heeft of in de remslaap terecht is gekomen.wel heeft ze een aantal keer iets van trekking gehad maarja of dat normaal is of niet weet ik niet.dat zullen we dus maandag wel horen.

hoewel ik hoop dat er niets is hoop ik wel dat je maandag wat duidelijkheid krijgt. knap van haar hoort 2 keer zo haar best doen bij een EEG.
tuurlijk hopen wij ook dat het niks bijzonders is maar we willen toch echt wel weten wat het nu is want het neemt niet af maar ook niet echt toe maar het gebeurd wel diverse keren op een dag en voornamelijk rond etenstijd dus we blijven als er niks uitkomt wel voor een raadsel staan.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

fijn dat dit achter de rug is, hopelijk komt er duidelijkheid...
MamavanLotte

Bericht door MamavanLotte »

Jee wat een verhaal, veel sterkte ermee en hopelijk snel een duidelijke uitslag!
debby
J&J SANTORINI

Bericht door debby »

Poeh wat goed van je meisje dat ze 2x zo goed haar best heeft gedaan!
Ik hoop dat je een 'goede' uitslag krijgt!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

wat knap he dat zo'n kleintje het onderzoek zo goed doorstaat. ik hoop echt dat er een duidelijke uitslag uitkomt. spannend hoor.
Mamalon
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

vanmiddag ben ik gebelt door de arts en ze hebben toch iets van een abcence.
Ik moest erover nadenken over medicijnen toedienen.eigenlijk was ik even op dat moment overdonderd en heb niks meer gevraagd maar ga nog vragenlijst maken en wil uitvoerig met de arts spreken de voors en tegens.
hij had het over het medicijn depakine.

we krijgen een afspraak nog voor een mri in nov(morgen en okt zit vol)
dan krijgt ze een roesje en is meer alles goed waarnemen enz.maar die procedure krijg ik nog te horen van de desbetreffende afdeling(kind en jeugd)

ben blij dat ik moest werken en eigenlijk nog aan het werk ben maar mijn tranen staan inmiddels erg hoog...

ik zit meteen ook na te denken hoe ik dit moet gaan doen met het gezin waarbij het gebeurd is...denk dat ik morgen eens rechtsbijstand bel om advies in te winnen.want ik moet continu nu al naar ziekenhuis en ben freelancer en moet continu uren inleveren plus alle rompslomp erom heen straks wellicht wel medicijnen enz.
wat zouden jullie ermee doen?
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Wat een heftige uitslag voor jullie. Voor die MRI zou ik als het kan je verzekeraar bellen voor wachtlijstbemiddeling. November is nog wel heel erg ver weg. Zeker met zo'n uitslag wil je eigenlijk niet te lang wachten met verder onderzoek.
Veel sterkte!

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Ik heb je even gepbt... Matthijs heeft al aanvallen sinds hij tien maanden oud is.. dus genoeg ervaring met medicatie enzo... vraag maar raak.. en heel veel sterkte, met deze uitslag.. t een plekje geven.... En zeker ook kijken of er bemiddeling kan plaatsvinden idd!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Annet
J&J MAURITIUS

Bericht door Annet »

vuurvonk schreef:
ben blij dat ik moest werken en eigenlijk nog aan het werk ben maar mijn tranen staan inmiddels erg hoog...
o wat naar zeg sterkte!
ik zit meteen ook na te denken hoe ik dit moet gaan doen met het gezin waarbij het gebeurd is...denk dat ik morgen eens rechtsbijstand bel om advies in te winnen.want ik moet continu nu al naar ziekenhuis en ben freelancer en moet continu uren inleveren plus alle rompslomp erom heen straks wellicht wel medicijnen enz.

Is het te relativeren aan die val?
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Jeanne
J&J SANTORINI

Bericht door Jeanne »

Annet schreef:
vuurvonk schreef:
o wat naar zeg sterkte!

Is het te relativeren aan die val?
Ja, dat lijkt me ook moeilijk aan te tonen. Zou het bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat het omgekeerd is, dat ze toen een eerste abscence gehad heeft, en daardoor gevallen is? Heeft de neuroloog daar een uitspraak over gedaan, of die val zulke gevolgen kan gehad hebben?

Maar verder wil ik je natuurlijk vooral heel veel sterkte wensen, het is ee behoorlijk heftige uitslag die jullie gekregen hebben...
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ik weet eigenlijk niet wat een abscence is maar ik begrijp dat het toch iets ernstigs is, wat ontzettend naar voor jullie. Sterkte hoor
KarinH

Bericht door KarinH »

Heftig hoor. Dat is niet niks, epilepsie. Ik kan me voorstellen dat je helemaal overdonderd bent. Goed van je dat je een vragenlijst gaat maken voor als je met de dokter gaat praten.

Veel sterkte.
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Oei, dat is schrikken zeg. Kan me voorstellen dat je vol vragen zit. Zou ze hier nog gewoon over heen kunnen groeien of verder nog herstellen als het aan de val ligt?
Die vragen zul jij ws. ook wel hebben. Sterkte met het traject.

Qua verzekering: geen idee, maar het is een ongelukje geweest en geen opzet of nalatigheid van die familie toch? Kan me voorstellen dat dat een rol speelt bij dit soort zaken.
Maar ik zou het iig. even uitzoeken, als je ergens recht op hebt, is dat toch fijn.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Ana schreef:ik weet eigenlijk niet wat een abscence is maar ik begrijp dat het toch iets ernstigs is, wat ontzettend naar voor jullie. Sterkte hoor
een absence is een soort epileptische aanval waarbij niet de klassieke schudden en spiertrekkingen te zien zijn maar meer een soort afwezigheid (vandaar de naam absence).

sterkte! Ik denk trouwens niet dat deze diagnose terug te verhalen valt op de val. Is het altijd latent aanwezig geweest maar door de val nu tot uiting gekomen? is de val een eerste symptoom geweest. Zeg het maar. Een neuroloog zal daar waarschijnlijk geen harde conclusies over durven geven.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

Ik heb je even gepbt... Matthijs heeft al aanvallen sinds hij tien maanden oud is.. dus genoeg ervaring met medicatie enzo... vraag maar raak.. en heel veel sterkte, met deze uitslag.. t een plekje geven.... En zeker ook kijken of er bemiddeling kan plaatsvinden idd!
dank je wel ook voor je pb!had vanmiddag al even met martine over en die zei ook al dat jij veel ervaring ermee hebt.
ik moet het nu eerst even laten zakken en vragenlijst maken voor de arts met heel veel vragen waarop we gewoon antwoorden willen hebben.
vooral medicatie zit me gewoon niet lekker depakine heeft heel veel bijwerkingen en zowiezo een kind van 3 medicatie...ze word straks 4 ze moet naar school enz enz.
sterkte! Ik denk trouwens niet dat deze diagnose terug te verhalen valt op de val. Is het altijd latent aanwezig geweest maar door de val nu tot uiting gekomen? is de val een eerste symptoom geweest. Zeg het maar. Een neuroloog zal daar waarschijnlijk geen harde conclusies over durven geven.
Dat zijn idd vragen die ik ga stellen.
Het is zeker niet met opzet gebeurd maar ze was aan het spelen met een vriendje boven op zijn kamer op bed(hoogslaper)waar ze een kopstoot kreeg en haar evenwicht verloor door de harde klap van voren en wiebelig matras en met haar hoofd op de rand van het bed is gevallen.
(Het jochie is veel sterker en groter dan fr en is heel druk.)
daarna getroost maar niet mij gealarmeerd en pas later toen ze thuis was ontdekte ik een ei op haar hoofd en binnen een 2 weken had ik een totaal ander kind.en nog steeds...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

jeetje zeg.. toch wel wat! zou idd wel aandringen om een eerdere mri. eventueel in een ander ziekenhuis?
sterkte!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Wat ontzettend heftig dit allemaal, hoe een ongelukje zo'n enorme impact kan hebben. Heel erg veel sterkte.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ow jeetje, wel heftig hoor! Je zat dus wel goed met je gevoel, goed dat je doorgezet hebt!

Ik denk dat je alleen iets kunt als zij echt aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de absence. Dan moet echt onomstotelijk vast staan dat het door de klap veroorzaakt is. Het maakt hierbij niets uit of het met opzet was of niet. Als jij op visite iemands dure vaas omstoot kun je ook aansprakelijk worden gesteld voor de schade, ook al stootte je die niet met opzet om.

Als je googled op absence, dan lees ik bij oorzaken niets over dat het kan ontstaan na letsel. Het lijkt erop dat dit dus niet aan elkaar gerelateerd is, maar ik ben natuurlijk geen arts. Het is sowieso goed om al je vragen te noteren en die te stellen aan iemand die er verstand van heeft.

Sterkte!
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Wat een vreselijke uitslag! Wat ontzettend naar voor haar en jullie. Ik heb helaas geen advies maar denk wel aan jullie...
Mamalon
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Veel sterkte en wijsheid met het beslissen over wel of geen medicijnen! Ik denk aan jullie!
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Voor de niet-kenners: even info en een filmpje van een absence:
http://www.epilepsie.nl/informatie/soor ... len/absenc

Voor zover ik weet en geleerd heb binnen de epilepsie (onderzoeks) wereld is absence-epilepsie niet iets dat 'veroorzaakt' wordt door een val oid. De leeftijd van F is niet een hele vreemde leeftijd om voor het eerst zulke aanvallen te hebben hoor! Maar om een eventuele relatie met de val zeker te weten zul je bij je neuroloog terecht kunnen.
Over medicijnen: ik denk dat het er vanaf hangt hoe groot het effect van de absences gaat zijn. Realiseer je wel dat ze, zeker straks op school, steeds stukjes mist van wat er om haar heen gebeurt. En als dat maar vaak genoeg gebeurt, mis je wel erg veel natuurlijk!

Maar in ieder geval veel sterkte met de beslissingen. Heb je al contact gezocht met de epilepsieverenging? Daar is heel veel kennis en kunde, ook juist voor zo'n periode van het net weten.

Groet,
Joke
marretje

Bericht door marretje »

Wat een heftige uitslag.
Sterkte.

Mar
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

He bah wat naar en wat een hoop zorgen.

Ik weet er ook niet zoveel van maar ik dacht wel dat als je goed instelt op medicijnen bij epileptie dat de klachten dan ook minder worden, maar daarvoor moet je eerst maar eens met de neuroloog praten voor je daar inderdaad over kunt beslissen
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

vuurvonk schreef:
Ik zou daar niets mee doen. Ongelukjes, hoe vervelend ook, gebeuren nu eenmaal. Ze voelen zich ws wel schuldig erover. Zou ik tenminste wel hebben.

Wel een rotsituatie voor jullie zeg.
:crazy:
She

Bericht door She »

Jee, dat is niet wat je wilt horen, terwijl het tegelijkertijd ook fijn is dat er een oorzaak is gevonden voor de aanvalletjes. Kan me voorstellen dat het heel dubbel is allemaal! :(
Suuz

Bericht door Suuz »

vuurvonk schreef:
Ik verbaasd me hier ook over.. hoe erg dit misschien ook is, vind ik ook dat ongelukjes in een klein hoekje zit. En daarbij zou jij het leuk vinden als er bij jou thuis is gebeurt er gelijk zoiets gaat krijgen? Dan gaat niemand ooit meer hun kinderen laten spelen bij een ander. Sorry hoor maar dit vind ik toch wel heel erg. Zelfs bij kdv of bso's gebeuren dingen, mijn zoon heeft eens een diepe snee in voorhoofd gekregen, die geplakt moest worden. Ga ze toch niet aanklagen? :?
ailay
J&J SANTORINI

Bericht door ailay »

vuurvonk schreef:
De vraag is of deze gezondheidsproblemen zijn terug te voeren op de botsing met dat jongetje?
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

Ik verbaasd me hier ook over.. hoe erg dit misschien ook is, vind ik ook dat ongelukjes in een klein hoekje zit. En daarbij zou jij het leuk vinden als er bij jou thuis is gebeurt er gelijk zoiets gaat krijgen? Dan gaat niemand ooit meer hun kinderen laten spelen bij een ander. Sorry hoor maar dit vind ik toch wel heel erg. Zelfs bij kdv of bso's gebeuren dingen, mijn zoon heeft eens een diepe snee in voorhoofd gekregen, die geplakt moest worden. Ga ze toch niet aanklagen?
natuurlijk is het een ongeluk maar stel het zou een auto ongeluk zijn geweest dan hadden ze het ook bij de verzekering neer gelegt.of als ik fietser zou aanrijden en die komt ten val dan word de verzekering ook ingeschakelt.
ik ga hier verder ook niet echt over in discussie ik wil gewoon de onderste kan boven water hebben ten goede van mijn meisje.

naja de moeder van het jongetje vroeg aan mij ook of ze zich schuldig moet voelen of niet...ik had me in iedergeval heel erg schuldig gevoelt als het hier met 1 van de kinderen zou gebeuren.

wij zijn nu verder gewoon heel veel aan het uitzoeken hoe we nu verder gaan en moeten...
wat voor invloeden het heeft op school/zwemles/prestaties enz

maandag heb ik wederom een belafspraak en kan ik al mijn vragen stellen die ik wil stellen om weer verder te kunnen nadenken over plan van aanpak.

het is gewoon heel vervelend als je een kind hebt die normaal is en na een noodlottige klap eigenlijk van 2 kanten(kopstoot en achterovervallen op rand van bed) binnen 2 weken helemaal een ander kind te hebben die gewoon aanpassingen nodig heeft in haar ritme.
en gewoon een ander toekomst beeld te gemoed gaat dan je had gewilt.
en buitendat kunnen we wel voor diverse kosten gaan opdraaien omdat het eigen risico opgemaakt moet worden voordat ze dingen vergoeden.
buitendat ben ik freelancer en krijg zo door al die ziekenhuis bezoeken iedere keer geen geld en dat is iets wat natuurlijk niet kan.(zelfs als ik ziek/gewond ben werk ik gewoon met heel veel moeite door en neem zelden vakantie of dagje vrij)
wennetje

Bericht door wennetje »

Eplilepsie, zo ook absences, kunnen wel ontstaan na een ongeluk/val maar dan zou je wel meer moeten zien dan alleen absences. Dan zou er wel reden zijn om verder te kijken en minstens een CT scan te laten maken. Is beeldvormend onderzoek wel aan de orde geweest? Het kan ook nog steeds stom toeval zijn dat de kopstoot/val samenviel met de eerste absences.

Maar laat duidelijk zijn dat 1. absences goed behandelbaar zijn, en 2. het grootste deel van de kinderen er 'overheen' groeit.

Ik acht overigens de kans ook nog steeds aanwezig dat er tevens sprake is van een flinke hersenschudding/kneuzing, is daar nog iets over gezegd? Dan zal de tijd nl meer verbeteringen laten zien.

Ik snap wel je overweging om je rechtsbijstand in te schakelen. Vrij gebruikelijk idd bij een auto ongeluk (doen wij hier ook als werkgever), ik weet alleen niet of het een kans van slagen heeft in dit geval.
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

wennetje schreef: Ik snap wel je overweging om je rechtsbijstand in te schakelen. Vrij gebruikelijk idd bij een auto ongeluk (doen wij hier ook als werkgever), ik weet alleen niet of het een kans van slagen heeft in dit geval.
Ik vermoed van niet, aangezien je in dit geval nooit onomstotelijk vast zult kunnen stellen dat de absences daadwerkelijk echt veroorzaakt zijn door de val. Het is zelfs waarschijnlijker van niet, aangezien absences die veroorzaakt worden door een val eigenlijk altijd gepaard gaan met ander hersenletsel zoals een hersenbloeding. Iemand kan wel simpelweg extra 'aanleg' voor eplepsie hebben, en dan kan een val net de 'trigger' zijn geweest. Maar die trigger was er dan vroeg of laat zijn geweest, hetzij bij een volgende val of iets dergelijks..

En, wat wennetje ook zegt, laat niet gelijk je hele toekomstbeeld in duigen vallen hoor, een flink deel van de kinderen groeit ook gewoon weer over absences heen en 70% van de mensen met absences/epilepsie zijn met goed ingestelde medicatie helemaal aanvalsvrij...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

Frédèrique krijgt 24 nov een mri om verder te kijken.

Er zijn idd wel veel meer klachten bij frédèrique die na de val zijn ontstaan:

-snel moe en dan gaat ze even half uurtje op bank liggen en daarna speelt ze wel weer.maar komt echt letterlijk zelf naar binnen om te gaan hangen/liggen.
-nog steeds snel en veel huilen zeker na 4u.maar ook wel tussendoor bij bepaalde dingen.
-de bult is nog steeds niet helemaal weg op haar hoofd tis wel flink geslonken maar nog niet volledig weg.
-soms met spraak dat we haar ineens niet meer goed verstaan of zo snel doorratelt dat we haar echt stil moeten zetten of juist omgekeerd dat ze niet meer weet en dan de eerste 3 woorden herhaalt om vervolgens in een absence terecht te komen
-diverse absences op een dag.of wazige ogen
-lijkt wel of zindelijkheid niet altijd meer goed gaat...soms voelt ze het letterlijk niet
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

ik vind de klachten die je juist beschrijft echt wel tekenen van een mogelijkheid dat er een 'absence' dwars zit en er meteen danwel later uit komt.

Soms kunnen 'ze' (volwassenen, kinderen of dieren) er echt een poos last van hebben voordat het tot uiting komt.

Knap, niet fijn!, dat ze zelf zo goed aanvoelt wanneer ze even moet liggen.
Ook na een hersenschudding kan je nog echt een poos last houden van de rest verschijnselen en dan bedoel ik niet de vorm van epilepsie, wel de vermoeidheid, prikkelbaarheid ed.
Het is tevens heel dubbel want kan ook als gevolg zijn van een adcense.

Erg moeilijk, meer dan moeilijk en verdrietig dat het zo tot uiting heeft moeten komen bij F!
Ik hoop dat jullie een manier vinden om ermee om te gaan als jullie meer duidelijkheid hebben en F er ook een weg in gaat vinden.

Dit bedoel ik niets al kritiek of een aanval, ik zou jullie willen wensen dat jullie alle energie in jullie gezin en vooral in F kunnen steken, want dat hebben jullie meer dan nodig.
De'gerechtigheid' nastreven vreet zoveel energie weg, vooral frustratie en woede/onmacht.... ik begrijp het ergens heel goed aan de andere kant kan het even loslaten juist ook rust geven.
Je doet er F pf jezelf echt geen tekort door mi.

Heel veel sterkte!!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

Ik vind het heel verdrietig dat je zoveel zorgen om je meisje hebt. Ik moet er niet aan denken en ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben over hoe en wat voor de toekomst. En dat het zo zal gaan als dat al beschreven is, dat de restveschijnselen verdwijnen en jullie je vrolijke meisje weer een heel stuk terug krijgen. Ik vind het echt heel naar allemaal...

Wat me ook van het hart moet is dat ik er ook niet aan moet denken dat er zoiets zou gebeuren met een kindje wat hier is. Vorige week is er een kindje van de glijbaan afgevallen. Dat gebeurt. Ik kon daar niks aan doen. Natuurlijk voel ik me daar wel slecht over ( ik vind het zo naar als kinderen pijn hebben) en ik ben blij dat ik dan geen ouders heb die met de dingen die beschijft mij om de oren gaan slaan. Ik snap dat je dit misschien gewoon uit een stuk emotie doet en dat is je goed recht. Maar heb jij dan nooit gehad dat er een gastkindje viel? Echt hard? Zonder dat je daar iets aan kon doen? En natuurlijk zit je niet te wachten op een discussie hierover en heb je al zorgen genoeg. Maar ergens hoop ik toch dat je er nog eens over nadenkt.

Ben je hier trouwens zelf niet voor verzekerd? Dan kun je de kosten op je eigen verzekering verhalen. Hoewel ik niet helemaal zeker weet of je ook vergoed krijgt door ziekte van een kind, maar ik denk het haast wel.

Sterkte met alles!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Ik wil je even heel veel sterkte wensen. Mijn man heeft ook eens een flinke hersenschudding gehad en het kan heel lang duren voordat je van de vermoeidheid af bent en een beetje tegen prikkels kan. Daarnaast vind ik dat veel van wat je omschrijft met de absence te maken heeft. Ik herken het erg bij een vriendje van Laurens met epilepsie.

Verder vind ik het verstandig van je om de rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Ik ga ervan uit dat je dat niet doet omdat je de ouders iets verwijt, maar gewoon om het financieel goed geregeld te krijgen. Normaal gesproken is dat gewoon verzekeringswerk en worden er een aantal zaken gewoon vergoed door de wa-verzekering van die mensen. Die mensen worden daar niet extra door belast. Verder denk ik dat je een aantal zaken rondom de onderzoeken tot nu toe wel kunt meenemen. Deze onderzoeken vloeiden namelijk allemaal voort uit het 'ongeluk'. De conclusie van de arts kan (nadat je dat gevraagd hebt de volgende keer) zijn dat er uiteindelijk geen blijvende schade is geconstateerd, maar toevallig wel de absences. Dit doet er niet aan af dat alle onderzoeken tot dan toe gericht waren op het onderzoeken van de gevolgen van het 'ongeluk'.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
wennetje

Bericht door wennetje »

Maar heb jij dan nooit gehad dat er een gastkindje viel? Echt hard? Zonder dat je daar iets aan kon doen?
Maar dan bel je toch even? Of meldt het iig? Joris heeft eens een afschuwelijke val gemaakt uit een hoge box op het kdv omdat het slotje niet meer werkte. Ik ben direct gebeld en vond een bibberende leidster die straalmisselijk was van schrik en die me de ochtend erna meteen belde hoe hij de nacht door was gekomen.

Maargoed, ik denk dat als je de rechtsbijstand inschakelt vanwege inkomstenderving door ziekenhuisbezoeken na een val niet zoveel zegt over de schuldvraag.
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

wennetje schreef:
Maar heb jij dan nooit gehad dat er een gastkindje viel? Echt hard? Zonder dat je daar iets aan kon doen?
Maar dan bel je toch even? Of meldt het iig? Joris heeft eens een afschuwelijke val gemaakt uit een hoge box op het kdv omdat het slotje niet meer werkte. Ik ben direct gebeld en vond een bibberende leidster die straalmisselijk was van schrik en die me de ochtend erna meteen belde hoe hij de nacht door was gekomen.

Maargoed, ik denk dat als je de rechtsbijstand inschakelt vanwege inkomstenderving door ziekenhuisbezoeken na een val niet zoveel zegt over de schuldvraag.

Ik zie de dingen ook niet zo helder momenteel. Het gaat niet zo goed met me.

Sorry Vuurvonk, niet goed nagedacht.
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Jo Jo
J&J SANTORINI

Re: hersenschudding en gedrags verandering-->uitslag

Bericht door Jo Jo »

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, is Frederique weer wat aan het opknappen?
En de MRI, die stond voor eind november, toch?

Groet,
Joke
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Dat vraag ik me ook af. Hoe gaat het nu met F.?
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

lief dat jullie het vragen!

Inmiddels diverse keren contact gehad met de neuroloog.
Ineens na een weekend bij mijn moeder paar weken geleden(Waar we zelf ook bij waren) te zijn geweest, kreeg ze zoveel aanvallen en duurde ook langer en kwamen steeds vluggen achter elkaar.
Dat baarde me natuurlijk erge zorgen ook na die aanvallen wilde ze direct naar bed en viel ze direct in slaap.
De arts heeft toen de dosis verhoogd en moesten kijken hoe ze daarop reageert en als dat niet zo is dan mogen we het zelf meteen na 2 weken verhogen en dan weer aankijken en terug bellen.

Helaas duurde het ruim een week voordat de medicatie in de apotheek er was dus hebben we nog een geruime week veel aanvallen moeten doorstaan met de lagere dosis die we nog in huis hadden.

Afgelopen maandag zijn we begonnen met de hogere dosis en ander tijdstip van geven en het lijkt weer wat beter te gaan.
ze heeft af en toe nog een aanval zeker wel 1 per dag maar niet zo heftig zoals de weken daarvoor.
Wat ik wel eng vind is dat ze ook soms in de auto heeft want ik hoor het aan haar ademhaling.

Het hongergevoel en heel veel uit bed in de nacht lijkt te zijn gedaan...heel af en toe komt ze nog,maar niet meer iedere nacht.

En ze heeft momenteel of een goede dag (met inzakkingen) of een slechte dag(met veel hangen/huilen enz) en daar is geen peil op te trekken en nemen het per dag hoe het is.

24 nov hebben we de mri en ben erg benieuwd wat daar uitkomt want daar hangt natuurlijk ook veel van af.
hoelaat de mri is weten ze nog niet, in iedergeval in de middag en krijgen we een paar dagen van te voren te horen.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

wat een zorgen zeg, gelukkig helpt de medicatie nu. wat duurt dat lang zeg voor jullie terecht kunnen voor de mri.
sterkte met je schatje.
Plaats reactie