Dat doet S enn dus. Meestal komt er tijdens het voeden een hele golf melk uit. Hij wil daarna nog wel drinken. Als hij kaar is met 1 kant en ik hem verschoon komt er vaak nog wat uit. Hij sabbelt dan op zijn vuistje. Ik bied hem dan ook nog de andere kant aan, meestal drinkt hij dan ook. Waarna er weer een golf melk uitkomt.
Maat niet uit of ik hem laat liggen, omhoog houd. Dat is allemaal heel duidelijk melk. Het hoeft er niet per se uit komen vaak slikt hij het ook weer door.
Maar vaak 1-2 uur soms ook langer na de voeding komt er alleen maagzuur uit, soms met half verteerde melk. Dit vind hij niet echt fijn, trekt moeilijke gezichten, soms huilen/jammeren direct na de voeding. Hij heeft een beetje last van darmkrampjes, niet echt heel extreem.
Is dit reflux? En wordt het alleen veroorzaakt door het maagklepje dat nog niet goed sluit of door allergie. In het begin heeft hij lang niet zoveel gespuugd als dat hij nu doet daarom denk ik eerder aan kma als oorzaak. Of is dat te ver gezocht.
Is het verstandig om nu de melkproducten te weren? Of eerst naar de HA om even te checken.
Sorry voor het lange verhaal.
Veel spugen
Veel spugen
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
KMA kan het misschien wel zijn, mijn zoon spuigde dat al in de eerste weken.
Proberen om geen melkproducten te gaan eten kan helemaal geen kwaad en een makelijke manier om te kijken of het misschien KMA is.
Kan ook idd een reflux zijn. Zou niet weten wat er behalve deze 2 dingen wel kan zijn. Misschien wel een combi van beide.
Proberen om geen melkproducten te gaan eten kan helemaal geen kwaad en een makelijke manier om te kijken of het misschien KMA is.
Kan ook idd een reflux zijn. Zou niet weten wat er behalve deze 2 dingen wel kan zijn. Misschien wel een combi van beide.
Yanick en Daniel hebben allebei heel veel gespuugd. Spugen alleen is gene probleem, zolang ze er niet echt last van hebben(behalve dan een was-probleem). En dan bedoel ik niet alleen een beetje een zuur gezicht en een beetje jammeren tijdens het spugen, maar echt veel huilen en ontroosbaar door pijn. Voor alleen spugen en een beetje onrustig en krampjes zou ik niet naar de dokter gaan.
Volgens mij is het heel normaal voor babys om te spugen, idd ivm dat maagklepje wat nog niet goed sluit. Yanick en Daniel zijn er vanzelf overheen gegroeid, maar vooral bij Yanick heeft dat heel erg lang geduurd.
Misschien dat hij nu meer is gaan spugen omdat hij grotere hoeveelheden melk drinkt, dan de eerste weken?
Volgens mij is het heel normaal voor babys om te spugen, idd ivm dat maagklepje wat nog niet goed sluit. Yanick en Daniel zijn er vanzelf overheen gegroeid, maar vooral bij Yanick heeft dat heel erg lang geduurd.
Misschien dat hij nu meer is gaan spugen omdat hij grotere hoeveelheden melk drinkt, dan de eerste weken?
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Huidje is gaaf, wel wat droog maar geen exzeem. Huilen dat wel maar niet extreem. Wel vaak direct na de voeding ,moeilijk kijken en jammeren. De groei, tja, vorige week maandag bij het cb geweest toen was hij in 1 maand 700 gram aangekomen, wat op de bv curve een daling in zijn gewichtslijntje liet zien. De keer ervoor was het 800gram in 3 weken.
Morgen heb ik weer een gelegenheid om te wegen, bij de babymassage, dus dat wilde ik zowiezo even doen. Ben benieuwd hoeveel hij nu in 1,5 is aangekomen.
Daar heb ik ook wel over gedacht en doe ik wel eens als de borst erg vol is. Maar ja dan wil ik ook de andere kant aan bieden om de druk eraf te drinken.
Morgen heb ik weer een gelegenheid om te wegen, bij de babymassage, dus dat wilde ik zowiezo even doen. Ben benieuwd hoeveel hij nu in 1,5 is aangekomen.
Daar heb ik ook wel over gedacht en doe ik wel eens als de borst erg vol is. Maar ja dan wil ik ook de andere kant aan bieden om de druk eraf te drinken.
wzz, D ebo ra doet het ook nog steeds. wel minder, maar soms ook weer vaker en dan soms met golven, en soms kleine beetjes, soms meteen, en soms vlak voor de volgende voeding. (dit laatste toen ze nog meer voedingen had)Pauwtje schreef:Yanick en Daniel hebben allebei heel veel gespuugd. Spugen alleen is gene probleem, zolang ze er niet echt last van hebben(behalve dan een was-probleem). En dan bedoel ik niet alleen een beetje een zuur gezicht en een beetje jammeren tijdens het spugen, maar echt veel huilen en ontroosbaar door pijn. Voor alleen spugen en een beetje onrustig en krampjes zou ik niet naar de dokter gaan.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Hij lijkt er verder geen last van te hebben. Huilt niet overdreven veel, soms wel ontroostbaar maar niet heel lang.
Omdat ik het idee had dat het de laatste weken erger is geworden ben ik even gaan kijken op internet en dan kom je allerlei dingen tegen. Ook op het CB besproken en de wvk had het er over dat ik het evt wel kon bespreken met de HA als ik er toch kwam.
Ik zelf had daarvoor al zoiets van laat maar komt wel weer goed want bij M icah heb ik het een paar keer aangekaart en werd het van de tafel geveegd met dat hoort erbij.
Maar ik mijn kind te kort doe door er mee door te blijven lopen terwijl het misschien wel makkelijk verholpen kan worden stelde ik de vraag hier.
Ik heb hem overigens vandaag gewogen en hij komt niks te kort, sinds vorige week maandag, dus in 9 dagen is hij zo'n 400 gram aangekomen dus dat komt wel goed denk ik dan.
Omdat ik het idee had dat het de laatste weken erger is geworden ben ik even gaan kijken op internet en dan kom je allerlei dingen tegen. Ook op het CB besproken en de wvk had het er over dat ik het evt wel kon bespreken met de HA als ik er toch kwam.
Ik zelf had daarvoor al zoiets van laat maar komt wel weer goed want bij M icah heb ik het een paar keer aangekaart en werd het van de tafel geveegd met dat hoort erbij.
Maar ik mijn kind te kort doe door er mee door te blijven lopen terwijl het misschien wel makkelijk verholpen kan worden stelde ik de vraag hier.
Ik heb hem overigens vandaag gewogen en hij komt niks te kort, sinds vorige week maandag, dus in 9 dagen is hij zo'n 400 gram aangekomen dus dat komt wel goed denk ik dan.