Op wat voor matras...
Op wat voor matras...
slapen jullie kinderen? Sasha klimt sinds 2 dagen uit haar ledikantje 's nachts. Aan de ene kant heel knap van haar natuurlijk, aan de andere kant levensgevaarlijk. Ik wil dus nu zo snel mogelijk een gewoon bed voor haar aanschaffen. Ik heb een heel leuk bed gezien bij de Karwei, maar daar moet natuurlijk ook nog een matras in... maar wat voor soort matras??!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Een niet al te dure zachte van de Kwantum. Was 100 euro geloof ik. Dit had ik gedaan voor eventueel bedplassen maar is nog nooit aan de orde geweest. Ik dacht, als ze een periode bedplast kan ik het matras na een paar jaar gewoon vervangen.
En zacht omdat ze natuurlijk niet zo veel weegt.
En zacht omdat ze natuurlijk niet zo veel weegt.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Zijn dat niet van die enorm zweterige kraakdingen?Chantal schreef:leuke nieuwe avatar!
hier tegen het bedplassen waterdichte moltons, te koop bij action voor 9 euro en bij hema voor 22 euro.
matras.. geen idee wat de kinderen hebben. in ieder geval niet zo'n dure!
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
ohee, dat is snel veranderd 
of het ligt aan mijn laptop, maar oma is wel erg donker op dit fotootje (snap dat ze donker is hoor
) maar nu zie ik bijna alleen haar witte tanden 
betje, nee hoor! voelt niet als plastic of zo. ze zweten niet in bed. misschien als je erg zweterige kinderen hebt dat ze er last van hebben, maar dat weet ik niet met die lichtgewicht kindjes van mij

of het ligt aan mijn laptop, maar oma is wel erg donker op dit fotootje (snap dat ze donker is hoor

betje, nee hoor! voelt niet als plastic of zo. ze zweten niet in bed. misschien als je erg zweterige kinderen hebt dat ze er last van hebben, maar dat weet ik niet met die lichtgewicht kindjes van mij

Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gewoon, een goedkoop matras van ikea, inderdaad ivm vervangen zo gauw ze zindelijk zijn.
De waterdichte moltons van de action vind ik trouwens nogal erg plastic en zweterig. Ik heb er eentje, maar alleen voor gebruik als de hema moltons in de was zijn.
Die van de hema vind ik dus prettiger. Die heb je in twee varianten, voor 22 euro in de vorm van een hoeslaken, en voor 16 euro met elastieken op de hoeken. Deze laatste vind ik zelf het handigst, ze blijven goed liggen, minder werk om te verschonen en je kunt ze ook op een tweepersoonsbed gebruiken of op elke andere ondergrond. Ook handig op vakantie. Die hoeslakenmodellen liggen natuurlijk niet plat als ze niet om een matras heenzitten.
't is maar een tip.
De waterdichte moltons van de action vind ik trouwens nogal erg plastic en zweterig. Ik heb er eentje, maar alleen voor gebruik als de hema moltons in de was zijn.
Die van de hema vind ik dus prettiger. Die heb je in twee varianten, voor 22 euro in de vorm van een hoeslaken, en voor 16 euro met elastieken op de hoeken. Deze laatste vind ik zelf het handigst, ze blijven goed liggen, minder werk om te verschonen en je kunt ze ook op een tweepersoonsbed gebruiken of op elke andere ondergrond. Ook handig op vakantie. Die hoeslakenmodellen liggen natuurlijk niet plat als ze niet om een matras heenzitten.
't is maar een tip.

Maar hebben jullie dan binnenveringsmatrassen of schuim/latexmatrassen?? Ik vind zelf dat laatste echt k*& slapen en wij hebben een pocketveringsmatras, waar Sasha zelf ook op slaapt als ze thuis is en haar middagslaapje doet... Bij de Karwei kan je er een binnenveringsmatras van 95 Euro bijkopen... als ik zo naar de prijzen op internet kijk, is dat nog wel redelijk (al met al nog veel geld natuurlijk!).
Maarten heeft nu in zijn peuterbed een koudschuim matras en die gaat naar sjoerd. In het nieuwe bed van Maarten komt ook een koudschuim matras. Het nieuwe bed van Maarten hebben we gekocht met het idee dat hij hier wel zo'n 10 jaar op kan liggen en die van Sjoerd (nu nog Maarten zijn bed) hebben we gekocht met het idee dat er iig 2 jongens op gaan slapen.
Omndat ik zelf een goede matras op prijs stel krijgen mijn kinderen dat ook. niet de duurste, maar wel een goede.
Omndat ik zelf een goede matras op prijs stel krijgen mijn kinderen dat ook. niet de duurste, maar wel een goede.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Toevallig zat er een bedden/matrassen zaak vlakbij de Karwei.. ben maar even binnen gelopen om te vragen... die gaven ook inderdaad een koudschuim matras aan als beste voor kinderen. Met een anti allergie tijk wat gewassen kan worden op 60 graden. Nu nog even prijzen vergelijken en dan koop ik maar zo'n matras. Het bed heb ik dus al gekocht.... Ben benieuwd wat ze er van vind, ze slaapt wel vaker in een "groot" bed, maar deze is straks echt van haar....
Meike heeft een heel dik en zacht matras van de ikea, volgens mij een binnenvering. Deze hebben we gekocht omdat ze steeds kei stijf uit bed kwam van haar vorige matras. Die was best heel hard/stevig en ze sliep er dus helemaal niet lekker op. En ik lag ook niet lekker als ik bij haar ging liggen 
Als ze straks zonder luier gaat slapen gaat er een waterdichte molton op.

Als ze straks zonder luier gaat slapen gaat er een waterdichte molton op.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
Heb matras van Ikea, 1 na goedkoopste. Is geen binnenvering en ik heb gekocht op hoe het voelde (niet te hard en niet te zacht).
Heb overigens de vochtdichte molton van HEMA die ik voor ledikant gebruikte er op maar dan dus alleen onder billen zeg maar. Bij het hoofdeind een gewone molton doek. Met daar overheen het onderlaken is het dan echt niet zweten. Maar Joris heeft ook nog een dikke wasbare luier aan.
Heb overigens de vochtdichte molton van HEMA die ik voor ledikant gebruikte er op maar dan dus alleen onder billen zeg maar. Bij het hoofdeind een gewone molton doek. Met daar overheen het onderlaken is het dan echt niet zweten. Maar Joris heeft ook nog een dikke wasbare luier aan.
Ik heb uiteindelijk een koudschuim matras gekocht... dan nog even proberen met een wasbare molton van de Hema... maar goed, mocht dat niet lekker slapen voor d'r dan maar even bij de IKEA langs (is wel weer een rib uit je lijf zeg, en dan heb ik echt niets duurs gekocht). Sasha word 's nachts wakker nadat ze geplast heeft en klimt dan uit bed om om een schone luier te vragen... Morgen het nieuwe grote bed dus maar in elkaar zetten en gelijk proberen of ze niet ook 's nachts zindelijk kan worden door haar wel een luier om te doen maar haar twee keer op gezette tijden op de wc te zetten. Maar hoe ga je daarna verder... stel dat ze dan gaat plassen en dus zindelijk is, gaat ze daarna dan zelf 's nachts naar de wc, of moet ik tot ik weet niet welke leeftijd haar elke nacht op de wc helpen???
j oris werd 's nachts ook wel wakker om te plassen. tot kort geleden zelfs nog twee keer per nacht.
we hadden gewoon een led-nachtlichtje branden en het potje naast het bed gezet. op die manier moest hij niet ver lopen en wij niet opstaan en helpen 's nachts. ondertussen gaat hij al een tijdje naar het toilet maar het was zeker meer dan een jaar een goede uitkomst - het potje naast het bed.
we hadden gewoon een led-nachtlichtje branden en het potje naast het bed gezet. op die manier moest hij niet ver lopen en wij niet opstaan en helpen 's nachts. ondertussen gaat hij al een tijdje naar het toilet maar het was zeker meer dan een jaar een goede uitkomst - het potje naast het bed.
B e a t e moeder van twee jongens sinds 2006 en 2007 en een meisje sinds februari 2010
@beate, ja daar heb ik ook al aan zitten denken, zeker omdat dat Sasha nog zo jong is, en het best een hele toer is om de deur open te doen, naar het potje op de gang lopen, weer naar haar kamertje lopen, deur dichtdoen... etc.. maar goed, eerst maar eens kijken hoe het in haar eigen bedje slapen gaat bevallen.