Trots (beetje opscheppen)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI

Trots (beetje opscheppen)

Bericht door nance74 »

Vandaag met m icah bij het CB geweest. Deze peuter is maar liefst 106,6 cm lang en weegt 17,6 kg. :shock: Wisten we al want we wegen regelmatig thuis maar die lengte was toch zo'n 2 cm langer als dat we een week of 3-4 thuis gemeten hebben.

In de lengte zit hij nog steeds op de +2 lijn geloof ik en met het gewicht is zijn lijntje flink richting de middellijn gedaald. Hij raakt zijn baby vet kwijt.

Testjes deed hij allemaal goed. Zelfs een die pas bij 4 jaar hoeft.

En behalve dit is hij ook nog overdag zindelijk en hij heeft vrijdag los gefietst. Hij gaat opeen erg hard. Waar hij een goede maand of 2 geleden nog niet eens kon trappen fiets hij nu los. Wonderlijk hoe snel iets op eens kan gaan. Moet ik er wel bij zeggen dat hij een goede beheersing op zijn loopfiets had, dus evenwicht was er al.

Dus een beetje trots mag ik toch wel zijn.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Zo, die is flink!
Mijn kleuter van 5 is net zo lang en een halve kilo lichter.... Maar ik heb dan ook een klein sprietje in huis...!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

carmen is ook net 16 kg bij 110 cm lang.

Wat mag je trots zijn! Wat een hoop kunnen ze dan in korte tijd. Wauw. veel foto's maken!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Eghosa01
J&J SANTORINI

Re: Trots (beetje opscheppen)

Bericht door Eghosa01 »

nance74 schreef:Waar hij een goede maand of 2 geleden nog niet eens kon trappen fiets hij nu los. Wonderlijk hoe snel iets op eens kan gaan. Moet ik er wel bij zeggen dat hij een goede beheersing op zijn loopfiets had, dus evenwicht was er al.
Ik heb echt het idee dat als ze goed op een loopfiets kunnen "fietsen" ze waarschijnlijk ook sneller gewoon leren fietsen, doordat wat jij al zegt; ze al een goede beheersing van hun evenwicht leren. Maar snel is hij wel hoor.... Leuk!!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
nance74
J&J SANTORINI

Re: Trots (beetje opscheppen)

Bericht door nance74 »

Eghosa01 schreef:
nance74 schreef:Waar hij een goede maand of 2 geleden nog niet eens kon trappen fiets hij nu los. Wonderlijk hoe snel iets op eens kan gaan. Moet ik er wel bij zeggen dat hij een goede beheersing op zijn loopfiets had, dus evenwicht was er al.
Ik heb echt het idee dat als ze goed op een loopfiets kunnen "fietsen" ze waarschijnlijk ook sneller gewoon leren fietsen, doordat wat jij al zegt; ze al een goede beheersing van hun evenwicht leren. Maar snel is hij wel hoor.... Leuk!!
Dat valt toch wel mee. Als ik het goed heb, heb ik hier wel eens een verhaal gelezen van een peuter van 2,5 die al los fietste. Meerdere volgens mij.

En mijn peutertje is nergens heel snel in, dus wel eens leuk als hij dit redelijk snel beheerst.
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

maartje12 schreef:Zo, die is flink!
Mijn kleuter van 5 is net zo lang en een halve kilo lichter.... Maar ik heb dan ook een klein sprietje in huis...!
Hij is wel groot maar niet dik hoor. En welke broeken koop jij dan voor hem. Want ik heb nu al moeite met het vinden van broeken die met het aantrekken dan de knoopsgatelastiek niet alsnog over zijn billen om laag zakt of dat hij hem zo kan uit doen.
Floor83
J&J SANTORINI

Bericht door Floor83 »

Een beetje trots... je mag super trots zijn!
Wat voor een testjes doen ze met 3 jaar en 4 jaar dan? Heb ik nog een half jaar de tijd om te oefenen ;-)
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Floor83 schreef:Een beetje trots... je mag super trots zijn!
Wat voor een testjes doen ze met 3 jaar en 4 jaar dan? Heb ik nog een half jaar de tijd om te oefenen ;-)
De ogentest, die plaatjes even oefene thuis zodat hij weet hoe hij ze moet noemen.

Hij moest 3 van de 4 blokjes in de vormenstoof doen. hij deed er 4, de driehoek hoeven dus pas bij 4 jaar of 3 jaar en 9 maanden.

Hij moest van blokjes een figuur namaken. Een vrachtwagen. En daarna trok ze met een pen een lijn op een papier en dat moest hij ook doen.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Goed zeg! hij is echt groot. (Maarten is momenteel 1 meter 10 en die is 5 jaar oud...nou is maarten heel gemiddeld hoor. )
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Zo wat een lang jongetje joh. Elize is 1.04 m. Maar goed wij zijn allebei niet groot dus kan je ook niet verwachten dat je lange kinderen krijgt.

Wat kan je dan trots zijn he tijdens zulke bezoekjes. Leuk dat hij het zo goed doet. (elize fietst ook al los, nu ruim 2 maanden ze was toen 3,5 maar ze had ook een loopfiets daarvoor.)
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Ves

Bericht door Ves »

Leuk is dat he, als ze ineens zo'n ontwikkelingssprong maken. En hij idd een grote jongen.
Plaats reactie