Nagelriemen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Nagelriemen

Bericht door michelle »

Manlief duwt tijdens het nagelknippen altijd de nagelriemen van de kinderen terug. Bij Bram doet dit erg zeer, hij kreeg er vandaag ook een heel zeldzame driftbui van.

Doen jullie dit ook? Mij lijkt t eerder cosmetisch ipv noodzakelijk...
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Bericht door Mare »

Ik doe het bij mijzelf wel, maar het zou nooit in mij opkomen het bij david te doen. Ik zie er geen noodzaak in en volgens mij zijn er maar heel weinig mannen die weten wat een nagelriem is.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Bericht door niekje »

nee hoor hier worden alleen de nagels geknipt, verder geen overige behandelingen....
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3569
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Ik doe het bij I.sis wel (niet elke keer, om de paar weken) omdat anders de nagelriemen scheuren. Misschien is bij sommige mensen de nagelriem meer elastisch dan bij andere?
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Suuz

Bericht door Suuz »

hmmm zie de nut er niet van in? waarom?
linda7116

Bericht door linda7116 »

ja ik doe dat ook altijd. het wil het beste als je het na het badderen doet.
dan gaat het heel soepel
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12045
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Nee hoor, ook niet bij mezelf. Zou niet weten waarom eigenlijk, waar is dat voor?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Ves

Bericht door Ves »

Esther schreef:Nee hoor, ook niet bij mezelf. Zou niet weten waarom eigenlijk, waar is dat voor?
Is ook mijn reactie/vraag... :wink:
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

ik had altijd het idee dat dat belangrijk is. Mijn oma deed dat vroeger ook bij mij en dan denk je dat het zo hoort.
Bij Merlijn heb ik dat ook nog wel gedaan maar bij mijn kleine stuiterbal krijg ik daar de kans niet voor, ben al blij als ik de nagels geknipt krijg.
Geen idee of het nou echt zou moeten, denk het niet eigenlijk.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12045
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Ik las op een forum voor nagelstylistes (zouden er ook nagelstylisteN bestaan? ::lol: ) het voglende:

"De nagelriem beschermt het eponichium en de matrix, de matrix is waar de nagel wordt gevormd. Het eponichium is het levende deel van je nagelriem. Als je de nagelriemen te ver en te vaak terugduwt kan dit het eponichium beschadigen. Hierdoor zouden bacterien de matrix kunnen binnenkomen en de groei van de nagel beinvloeden. Olie versoepelt en verzegelt de nagelriemen. Door soepelere nagelriemen kan de nagel beter groeien. De nagelcellen worden als het ware onder de nagelriem door geperst."
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12045
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Ik lach me trouwens een ongeluk - in veel artikelen over nagelriemen wordt benadrukt dat het Reuze Belangrijk is om je nagelriemen goed te verzorgen, anders barsten ze en krijg je ontstekingen aan je nagelriemen. Kennelijk heb ik een goede natuurlijke basis van mijn nagelriemen, want ik heb er nog nooit last van gehad...

http://www.misslipgloss.nl/nagelriemen/
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
BreTui
J&J SANTORINI
Berichten: 1572
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Bericht door BreTui »

Esther schreef:Ik lach me trouwens een ongeluk - in veel artikelen over nagelriemen wordt benadrukt dat het Reuze Belangrijk is om je nagelriemen goed te verzorgen, anders barsten ze en krijg je ontstekingen aan je nagelriemen. Kennelijk heb ik een goede natuurlijke basis van mijn nagelriemen, want ik heb er nog nooit last van gehad
Ik wel...als ik mn nagelriemen (vooral op mn vingers) niet goed verzorg en regelmatig een beetje "masseer" dan heb ik gauw kloofjes, en dat doet zoooo zeer... Dus ik zorg dat mn nagelriemen wel soepel blijven..
Brenda, mv Rianne (29-07-03) en Jax(Kyra) (06-07-07)

~Waar zonnestralen regendruppels strelen en het licht het donker kust~
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Bericht door michelle »

@ Brenda: dat heeft manlief ook dus ik denk dat hij het daarom doet. Ik ga de discussie nog maar eens aan...
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Bericht door debby »

Goh nee, nooit over nagedacht om dat bij Luuc te doen, bij mezelf doe ik het wel trouwens,
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13434
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

nee echt niet!
zeker niet als het zo'n pijn zou doen. bij mezelf doe ik het ook niet hoor.
ben even aan het kijken naar mijn vingers maar zie echt niks raars aan mijn nagelriemen.
vind het zielig eigenlijk dat je man dat doet bij de kinderen... omdat hij het zo hard doet dat het gewoon pijnlijk is!
zou er echt tegen zijn, dan moet jij zijn nageltjes maar knippen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Bericht door Nanda »

wij doen het niet. ik zou alleen de nagelriemen even masseren als je ziet dat deze gaan irriteren/scheuren. Je hebt hiervoor speciale olie.
Trotse mama van J en T
Plaats reactie