'snachts in bed plassen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

'snachts in bed plassen

Bericht door Marijn »

Floor slaapt sinds twee weken zonder luier 'snachts. We hebben al eens eerder een poging gewaagd, maar dat was geen succes.

Nu gaat het goed, als we haar 2 keer laten plassen. Dus rond 10 uur en dan 'snachts nog een keer. Als we dat niet doen, wordt ze op een gegeven moment wakker in een zeiknat bed. Dussss....

Wat moeten we nou? We kunnen dit moeilijk altijd zo blijven doen. Maar weer een luier om lijkt me ook zo'n nederlaag voor haar.

Iemand tips?
Suuz

Bericht door Suuz »

Ok ik heb geen ervaring erin nog..

Maar mijn mams zei dat ze dat nog lang had gedaan vroeger bij ons.. zeker tot een jaar of 6. Maar dan deed ze om 23 uur en 6 uur.

Ik heb nog een kinderen die niet zindelijk zijn.. mmm dus echt advies gegeven kan ik denk ik niet. :(
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Persoonlijk zou mij die nachtelijke sessie zelf gaan opbreken. Als je daar geen last van hebt, zou ik het doen. Anders is het helaas pindakaas....
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik zou weer een luier aan doen.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Dat ze in bed plast lijkt me een teken dat ze het dus niet aanvoelt. Daar kun je inderdaad 2 dingen mee doen, of op tijd wakker maken om naar de wc te gaan, of niet wakker maken zodat ze in een luier plast.
De schooldokter gaf de tip om eerst een onderbroek aan te doen, en dan de luier eroverheen zodat ze zelf kan voelen dat ze nat is. Als je haar uit zou leggen dat de luier dan voor extra is, voor ongelukjes, zou ze dat dan als falen ervaren?
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
J0p1e
J&J SANTORINI

Bericht door J0p1e »

Wij hebben een opzuighoes op Flo's bed liggen voor ongelukjes. Alleen als er veel ongelukjes achter elkaar zijn vallen we toch echt terug op een luier. Na afgelopen week 3x midden in de nacht haar bed te moeten verschonen, moest ze dus weer een luier aan. Jammer, maar het is niet anders.
Ik heb me laten vertellen dat het wakker maken om te plassen helemaal niet zo goed is, omdat het kind dan niet leert om te reageren op interne prikkels (ophouden of wakker worden) maar op een externe prikkel (wakker worden gemaakt) die niets te maken heeft met het moeten plassen. Zo komt dus die koppeling tussen de aandrang en het ofwel wakker worden ofwel verder ophouden niet tot stand.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Volgens mij is ze er nog niet aan toe. Twee keer per nacht (avond en nacht samen) laten plassen staat gelijk aan niet zindelijk zijn. Wij hebben Finn nooit s'avonds laat nog laten plassen en toch was hij zindelijk. Wel *pas* toen hij 4,5 was. Volgens mij scheelt het jullie zelf ook een hoop nachtrust.

Hoe moet ik dat zien dat s'nachts plassen? Zetten jullie de wekker? Ga je er zelf uit om te plassen en neem je haar dan mee? Lijkt mij best wel heftig om 2x uit je slaap gehaald te worden om te plassen of wordt ze zelf wakker?

Heb je het haar al eens gevraagd wat ze ervan vindt om weer een luier aan te doen s'nachts? Wie weet ervaart zij het wel helemaal niet zoals jij het ervaart. Snap je wat ik bedoel?
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Denise

Bericht door Denise »

Roan heeft een celmatje op zijn matras liggen maar goed dan moet je er dus toch uit 's nachts om te verschonen.
Maar merendeels van de nachten is hij droog.
Roan laat ik trouwens niet plassen alleen voordat hij gaat slapen.
Drinkt ze veel aan het eind van de dag? Roan heeft een flesje water bij zijn bed staan en toen ik merkte dat hij die steeds helemaal leeg dronk snapte ik wel waarom hij in zijn bed plaste ;)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

wij hebben de luier pas 's nachts pas afgedaan nadat hij 2 weken wakker werd met een droge luier. Maarten is nooit meer teruggevallen. Heel af en toe gaat het nog wel eens mis, maar dat is niet meer dan 1 x per 3 maanden of zo.

Ik zou haar ook weer een luier aan doen.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

's nachts zindelijk zijn is toch iets wat je niet kan aanleren? iets wat puur fysiek is? dan zou ik ook zeggen dat haar lijf er nog niet aan toe is en zou toch 's nachts een luier aandoen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Ik heb geen oplossing maar lees wel even mee... niet dat S@sh@ nu zindelijk is 's nachts, verre van dat... maar de tips zijn wel even dingen waar ik over na ga denken... die van Pauline vind ik ook wel een goede, dan weet je zeker dat ze het kunnen en dan de luier af....
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

op het cb zeiden ze dat 's nachts laten plassen eigenlijk aanleren is. Ze blijft dan dus 's nachts in haar slaap plassen.

ik zou de luier aan doen hoor. Het komt vanzelf wel goed
Marijn

Bericht door Marijn »

Nou, we gaan weer een luier aandoen hoor. Vannacht was het twee keer bal.
En inderdaad, het begint me op te breken. Ik zet de wekker niet 'snachts, maar laat haar plassen als ik zelf moet. Maar dan ben ik dus klaarwakker daarna. En als je dan helemaal geen vooruitgang ziet...

Over een paar maanden maar weer een poging.

Overigens hebben wij Sam juist haar luier afgedaan omdat ze zoveel plaste dat hij overstroomde. We moeten toen toch elke nacht haar bed verschonen. Dus dat van droge luier gaat niet altijd op...
Plaats reactie